  • Data: 2011-06-23 00:15:29
    Temat: Re: mandat za spozycie piwka w parku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 20 Jun 2011, Robert Tomasik wrote:

    > Badanie się powtarza po 15 minutach. Można zażądać badana krwi.

    Słowo "żądanie" sugeruje że "zgodnie w prawem żądającemu
    trzeba takie coś umożliwić, bo jak nie to wynik nie bedzie ważny".
    Mozesz podać podstawę prawną?

    BTW: rzecz jasna WIEM, że praktyka jest właśnie taka, że policja
    NIE odmawia możliwości badania!
    Zmierzam do tego, że kiedy ostatnio ładnych kilka lat temu
    przyglądałem się problemowi, to przepisy NIE przewidywały
    "prawa do żądania".
    Inaczej mówiac, jest to wyłącznie dobra wola policji, bądź
    też (co z p. widzenia "zwykłego obywatela", mającego prawo
    wyłącznie do tego co zapisano w ustawach i rozporządzeniach),
    co najwyżej sprawa wewnętrznych przepisów policji.
    Stąd pytanie o to, czy rzeczywiście zmieniło się *prawo*
    i uprawnia do takiego żądania :)
    Bo - o czym była już mowa - badanie wartości opałowej powietrza
    może się i sprawdza w istonej części uzasadnionych podejrzeń,
    ale "sprawiedliwie" jest dość wątpliwe w roli dowodu.

    pzdr, Gotfryd