  • Data: 2011-06-23 09:57:05
    Temat: Re: mandat za spożycie piwka w parku
    Od: valdoozz <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-06-20 00:51, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "valdoozz" <v...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Po jednym piwie nie ma siły, by przekroczyć 0,5 promila, a ponieważ
    > rower nie jest pojazdem mechanicznym, a zdarzenie nie miało miejsca na
    > drodze publicznej, więc nie można Twojego kolegi ukarać.

    Mnie tylko interesuje czy park miejski kwalifikuje się jako droga
    publiczna lub strefa zamieszkania.

    Czy kwalifikuje się to jako nich ruch lądowy.
    W szczególności w Art. 87. § 2 mowa jest o karze aresztu do 14 dni albo
    grzywny. A przede wszystkim zakaz prowadzenia pojazdów (Art. 87 § 3)

    Art. 87.
    § 1. Kto, znajdując się w stanie po użyciu alkoholu lub podobnie
    działającego środka, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu lądowym, wodnym
    lub powietrznym,podlega karze aresztu albo grzywny nie niższej niż 50
    złotych.
    § 2. Kto, znajdując się w stanie po użyciu alkoholu lub podobnie
    działającego środka, prowadzi na drodze publicznej lub w strefie
    zamieszkania inny pojazd niż określony w § 1,podlega karze aresztu do 14
    dni albo grzywny.
    § 3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 1 lub 2 orzeka się
    zakaz prowadzenia pojazdów

    Druga rzecz, która mnie zastanawia to czy policjanci nie popełnili błędu
    najpierw wlepiając mandat za śmiecenie, za spożywanie a dodatkowo
    prowadzenie po użyciu alkoholu? Przecież jeśli jeżdżę na rowerze to nie
    mogę w tym samym czasie dostać mandatu za spożywanie w miejscu
    publicznym i śmiecenie (praktycznie można wszystko, jechać śmiecić i
    spożywać) Ale co prawo mówi o tym? To już by było maksymalne przegięcie.

    Wydaje mi się, że wszystko zależy teraz od sądu.