  • Data: 2011-06-23 11:03:23
    Temat: Re: mandat za spożycie piwka w parku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 23 Jun 2011, valdoozz wrote:

    > Czy kwalifikuje się to jako nich ruch lądowy.

    Ależ oczywiście.
    Ale nie spełnia warunku "mechaniczności" :)

    > Druga rzecz, która mnie zastanawia to czy policjanci nie popełnili błędu
    > najpierw wlepiając mandat za śmiecenie, za spożywanie a dodatkowo prowadzenie
    > po użyciu alkoholu? Przecież jeśli jeżdżę na rowerze to nie mogę w tym samym
    > czasie dostać mandatu za spożywanie w miejscu publicznym i śmiecenie
    > (praktycznie można wszystko, jechać śmiecić i spożywać)

    Ale poruszasz dwie odrębne sprawy: jakby naraz jechać, śmiecić
    i spożywać, to IMVHO wyszłoby korzystniej dla sprawcy: art.9.2:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-wykroczen-1
    _2_146.html
    ...ale to i tak tylko z zastrzeżeniem, że "orzekanie" byłoby
    nierozdzielne.
    Natomiast jeśli czyny *nie* następują jednocześnie, a jeden
    po drugim, to nie ma przeszkód aby "orzekać" osobno za każdy
    z nich, w dowolnej kolejności.

    > Ale co prawo mówi o tym?
    > To już by było maksymalne przegięcie.

    Przyjrzyj się sprawom z "pościgami" przez samochód z kamerą.

    Dlaczego wykroczenia niedrogowe (śmiecenie) miałyby podlegać
    innym zasadom, niż te wynikłe z łamania PoRD?

    1. Nie ma ograniczenia aby między jednym złamaniem prawa
    a ukaraniem nie mogło zajść inne karalne złamanie prawa
    2. Po prawdzie jest ograniczenie na czas karalności w trybie
    mandatowym, ale to są tygodnie, a nie minuty
    3. Do ukarania za wykroczenie wystarcza spełnienie warunków.
    Odrębnie dla każdego z wykroczeń.

    Wyjątek dla przypadku kiedy *jeden* czyn podlega pod kilka
    przepisów jest w art.9.1 wyżej - ale o tym tu mowy nie ma
    (śmiecenie jest karane z innego przepisu niż spożywanie).

    pzdr, Gotfryd