  • 52. Data: 2012-12-30 01:32:58
    Temat: Re: mandat od SM a sprzedane auto
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > to zalezy od chamstwa SM.
    > Jak polecą proceduralnie, to nie zaznaczyles zadnej opcji czyli mogą
    > pójść do sądu z czym chcą.

    widziałem (niestety) kilkukrotnie to pismo co oni wysyłają - nie sądzę, aby
    to był jakiś urzędowy druk.
    To tylko "dla ułatwienia" przygotowane.
    Więc jak pismo wyjaśni co trzeba to nikt z tym do sądu nie pójdzie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 51. Data: 2012-12-30 01:32:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > A jak zamierzasz jeździć samochodem bez przerejestrowania na siebie?
    >
    > Przy pierwszej kontroli będzie dym.

    A dlaczego? Ja nie mam prawa jeżdzić nie swoim samochodem?

    Co prawda nie przerabiałem tego nigdy z autem zza granicy ale w Polsce
    jeżdziłem tak bardzo często, kontrole się zdarzały i nigdy dymu nie było.
    I bardzo często były to samochody na osoby prywatne, o flotówkach to już
    nawet nie wspomnę.

    Reasumując - jaki powód tego dymu miałby sie pojawić?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 53. Data: 2012-12-30 01:57:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Interpunkcja jest bez znaczenia.
    > Przeczytaj jeszcze raz: najpierw piszessz, że MA WYBRAĆ OPCJĘ iż
    > WSKAZUJE NA KIERUJĄCEGO, a potem zapierasz się nogami i rękoma
    > "czy ja mu w ogóle kazałem wskazywać kierującego".
    >
    > A kto inny, jak nie Ty?
    >
    > To że pismo jest bzdurne nie uprawnia do składania fałszywych
    > oświadczeń.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Gotfryd, kto jak kto ale ty juz dawno powiniens zauwazyc, ze w zadnej
    ustawie nikt nigdy nie prosi o wskazanie kierującego, tylko o informacje
    komu sie powierzylo pojazd.
    Starzejesz sie.

  • 54. Data: 2012-12-30 02:02:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > A jak zamierzasz jeździć samochodem bez przerejestrowania na siebie?

    normalnie

    > Przy pierwszej kontroli będzie dym.

    nie bedzie.
    Pod warunkiem oczywiscie, ze poprzedni wlasciciel wszystko olał.

    dokumenty i tablice są na starego wlasiciela wiec tu sie wszystko zgadza
    i w papierach i w urzedach.

    Wystarczy stwierdzic, ze samochod jest pozyczony. tego nikt nie zabrania.

    jedyny punkt zaczepienia to jest ubezpieczenie, ale dopoki stare jest
    wazne nie ma sie czego przyczepic. przez rok mozna spokojnie jezdzic na
    nieprzerejestrowanym samochodzie. A potem opłacić składkę na nastepny
    rok samemu i dalej można ciągnąć.

  • 55. Data: 2012-12-30 09:14:16
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    > A jak zamierzasz jeździć samochodem bez przerejestrowania na siebie?
    >
    > Przy pierwszej kontroli będzie dym.

    A ja ciągle jeżdżę nie swoim samochodem. ;)
    Miałem kontrolę i jakoś nie było dymu.

  • 56. Data: 2012-12-30 09:15:29
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    > nie bedzie.
    > Pod warunkiem oczywiscie, ze poprzedni wlasciciel wszystko olał.

    Załóżmy, że nie olał. W swoim urzędzie wyrejestrują, ale chyba nie poinformują
    polskiego urzędu o tym (komu by się chciało)?

  • 57. Data: 2012-12-30 10:42:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Budzik wrote:

    > A dlaczego? Ja nie mam prawa jeżdzić nie swoim samochodem?

    Naprawdę myślicie, że o to mu chodziło?

    > Reasumując - jaki powód tego dymu miałby sie pojawić?

    Zakładając, że jest to sytuacja, o której myśli AL,
    to dość łatwo chyba policji ustalić stan faktyczny,
    jeśli poprzedni własciciel wyrejestrował pojazd w wydziale komunikacji
    i u ubezpieczyciela zgłosił.
    Pewnie można ubezpieczyć na siebie nie będąc formalnie
    właścicielem (da się to zrobić zdalnie), ale jakie to może rodzić problemy
    w razie próby realizacji praw z takiej polisy, to nawet nie myślę.

  • 58. Data: 2012-12-30 10:45:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > Pewnie można ubezpieczyć na siebie nie będąc formalnie
    > właścicielem (da się to zrobić zdalnie

    Tzn raczej na kogoś, a nie na siebie.

  • 59. Data: 2012-12-30 11:52:30
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Zakładając, że jest to sytuacja, o której myśli AL,
    > to dość łatwo chyba policji ustalić stan faktyczny,
    > jeśli poprzedni własciciel wyrejestrował pojazd w wydziale komunikacji
    > i u ubezpieczyciela zgłosił.

    Takie informacje są przekazywane między państwami?

  • 60. Data: 2012-12-30 13:06:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    qwerty wrote:

    > Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Takie informacje są przekazywane między państwami?

    Nie wiem. Może jakieś kwity ślą urzedy miedzy sobą.
    I jak coś nie gra, to widzą.
    No i nie wiem jak ubezpieczyć takie auto
    po upływie starej polisy.