  • 11. Data: 2003-04-26 01:16:52
    Temat: Re: mandat na podstawie predkosciomierza
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b8c9q5$g5a$1@nemesis.news.tpi.pl>, t...@w...pl wrote:

    > I tu doszliśmy do sedna- można wystawić mandat na podstawie licznika
    > prędkości, jeżeli posiada odpowiednią homologację .

    A dopuszcza się na drogi publiczne pojazdy bez homologowanego licznika
    prędkości? :)

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2003-04-26 04:42:54
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "poreba" <d...@p...com> wrote in message
    > "KK" <p...@g...pl> niebacznie popelnil

    > A czy mogę w warzywniaku sprzedać towar ważony zamiast na wadze
    > legalizowanej na takim kijku z przywieszonym Nx1L wody?
    > Przecież każdy wie że 1L wody waży ok. 1kG, +/- cośtam ale na pewno
    > nie 2?

    Możesz. pod warunkiem, że będziesz posidał świadectwo legalizacji z urzędu
    miar.

  • 13. Data: 2003-04-26 06:51:44
    Od: "Ptasiek" <p...@b...gnet.pl>

    Marcin Debowski napisał:

    > A dopuszcza się na drogi publiczne pojazdy bez homologowanego
    licznika
    > prędkości? :)

    To ja jeszcze z ciekawości zapytam: czy nie jest tak, że urządzenia
    używane przez policję (radary, alkomaty) muszą być co jakiś czas
    testowane/kalibrowane? A jeśli tak, to czy kalibrują prędkościomierze
    w swoich ścigaczach? ;-)

    Pozdrawiam

    Ptasiek.

  • 14. Data: 2003-04-26 09:36:21
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    > Radar bez legalizacji = brak mandatu.
    alkomat bez waznych papieró = brak zabrania prawa jazdy ew wyrok za spozycie
    alkohlu a nie prowadzenie pod wplywem nietrzezwym czy jakos tak

    Icek

  • 15. Data: 2003-04-26 10:19:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Apr 2003, Marcin Debowski wrote:

    >+ In article <b8c9q5$g5a$1@nemesis.news.tpi.pl>, t...@w...pl wrote:
    >+ >> A tu się z tobą zgadzam. Radar bez legalizacji nie może być używany.
    >+ >> Wskazanie licznika w samochodzie jest jak najbardziej legalizowane.

    Yhmh... Jako *miernika* czy *wskaźnika* który *musi* zawyżać ?

> [...]
    >+
    >+ A dopuszcza się na drogi publiczne pojazdy bez homologowanego licznika

    J.w. Sądzisz że "licznik" samochodowy może być miernikiem ?
    Głupie ciśnienie w oponach może generować błąd mierzony w procentach.
    I o ile wiem - licznik samochodowy *musi* pokazywać coś 5% ponad
    rzeczywistą prędkość (aby kierowca nie ulegał złudzeniom że za
    wolno jedzie :)), ale to nie znaczy że jakby pokazywał +10%
    to jest zły ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 16. Data: 2003-04-26 10:20:19
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    > Yhmh... Jako *miernika* czy *wskaźnika* który *musi* zawyżać ?
    i tu chyba dochodzimy do sedna sprawy. Nawet chyba kosiarka do trawy musi
    mieć jakąś legalizację. Ale do wystawienie mandatu powinna być legalizacje
    właśnie jako urządzenia pomiarowego do badania czyjejś prędkości a nie
    własnej

    na podstawie wideoradaru można bo oprócz prędkości policyjnego auta mierzy
    on jeszcze prędkość względem pojazdu namierzanego chyba nie? a co będzie
    jeżeli jade 130 km/h za mna radiowóz - kierowcy wydaje się, że jedzie cały
    czas za mną a tak naprawde się zbliża i jedzie 140 km/h?

    a może coś takiego: stoi policjant przy radiowozie, nagle widzi że na
    terenie gdzie obowiązuje 60km/h jedzie auto i na oko jedzie ponad 100 km/h,
    czy może go ukarać za przekroczenie prędkości?

    Icek

  • 17. Data: 2003-04-26 11:06:26
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <P...@k...portezjan.
    zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > rzeczywistą prędkość (aby kierowca nie ulegał złudzeniom że za
    > wolno jedzie :)), ale to nie znaczy że jakby pokazywał +10%

    Ale też wydawałoby się że jakiś błąd dopuszczalny (maksymalny) powinien
    być zdefiniowany, a to oznacza że może on pracować jako miernik bo znany
    jest błąd pomiaru. Dlaczego sądze że powinien być - bo brak wskazania
    prędkości wpływa MZ na bezbieczeństwo ruchu w co najmniej takim samym
    stopniu jak brak pewnych elementów wyposażenia samochodu które są
    obowiązkowe (np. światło p.mgielne, prawe lusterko etc.). Byłaby to więc
    pewna niekonsekwencja.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2003-04-26 11:33:59
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Michał wrote:
    > alkomat bez waznych papieró = brak zabrania prawa jazdy ew wyrok za spozycie
    > alkohlu a nie prowadzenie pod wplywem nietrzezwym czy jakos tak

    No dobrze - jedna czy dwie takie sprawy były, wyroki zapadły - ale czy
    ktoś może z pewnością powiedzieć, że się utrzymały? Z wypowiedzi wielu
    osób na grupie wynika, że praktyka sądów jest jednak inna. Bo tak
    naprawdę nie ma przeszkód by wydac wyrok skazujący tylko na podstawie
    opinii policjanta, jeśli sąd uzna ją za wiarygodną.

    KG

  • 19. Data: 2003-04-26 12:53:07
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b8dr2c$9kb$1@news.onet.pl>, Ptasiek wrote:
> [...]
    > używane przez policję (radary, alkomaty) muszą być co jakiś czas
    > testowane/kalibrowane? A jeśli tak, to czy kalibrują prędkościomierze

    No ale z drugiej strony biorąc pod uwagę co na tej liście wielokrotnie
    powtarzano, to od sądu zależy uznanie lub nie wartości dowodowej czegoś
    - niby nie ten etap, ale możesz np. nie przyjąć mandatu a wtedy to już ten
    etap. Trudno mi uwierzyć, że jeśli będą zeznawać policjanci że jechali
    radiowozem za gościem i ze wskazań prędkościomierza wynikało im że jedzie
    on np. 130 po zwykłej drodze to sąd nie da im wiary. I nie mówię tego w
    znaczeniu że policjan ma zawsze racje, ale że zeznania naocznych świadków
    mają znaczenie dowodowe i nie muszą być zawsze poparte jakąś
    zalegalizowaną formą rejestracji zdarzenia.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2003-04-26 14:55:42

> [...]
    > mają znaczenie dowodowe i nie muszą być zawsze poparte jakąś
    > zalegalizowaną formą rejestracji zdarzenia.

    Coś mi się kieddyś obiło omuszy, ale nie jestem tego do końca pewien, ale
    klicznik na którego podstawie ustalono prędkość powinien być dodatkowo
    podczas homologacji opląbowany i mieć, podobnie jak alkomat, czy też
    alkotest, świadectwo homologacji.

    :)