  • 21. Data: 2003-04-26 15:06:39
    Temat: Re: mandat na podstawie predkosciomierza
    Od: "Ptasiek" <p...@b...gnet.pl>

    Marcin Debowski napisał:

    >Trudno mi uwierzyć, że jeśli będą zeznawać policjanci że jechali
    > radiowozem za gościem i ze wskazań prędkościomierza wynikało im że
    jedzie
    > on np. 130 po zwykłej drodze to sąd nie da im wiary.

    Jasne, tylko skąd oni wiedzą, że jechali raczej 130 niż 90? Ze wskazań
    prędkościomierza oczywiście; prędkościomierza, co do rzetelności
    którego pewności nie ma, bo nie był ostatnio kalibrowany... Nie chodzi
    o to, że policjanci mieliby kłamać, tylko o to, czy swoje wnioski
    ("jechaliśmy za kolesiem 130km/h") opierają na słusznych przesłankach.
    Żeby od "prędkościomierz wskazywał 130km/h" dojść do "jechaliśmy za
    kolesiem 130km/h" droga wiedzie przez "prędkościomierz wskazywał
    poprawnie prędkość, z jaką się poruszaliśmy", a co do tego pewności
    mieć nie sposób, jeśli urządzenie nie było ostatnio
    testowane/kalibrowane. QED.

    Pozdrawiam.

    Ptasiek.

  • 22. Data: 2003-04-26 15:43:35
    Od: poreba <d...@p...com>

    "KK" <p...@g...pl> niebacznie popelnil

    > Możesz. pod warunkiem, że będziesz posidał świadectwo
    > legalizacji z urzędu miar.

    To dlaczego prawo zezwala oceniać (i na tej podstawie karać)
    prędkość na podstawie prędkościomierza? Mają świadectwo legalizacji?
    Nawet w tv pan z drogówki w jakimś super-gliny-patrol-dokument
    zaczął kontrolę: panie kierowco a wie pan że na podstawie wskazań
    mojego prędkościomierza mogę panu...
    Zawsze mnie fascynowało, że jak ktoś sprzedaje ziemniory to musi mieć
    odważnik ze sztancą UKMiJ, sprzedaje prąd-licznik z legalizacją a
    taka TP taryfikuje na podstawie wskazań jakiś tam liczników - BTW:
    mają legalizacją?

    --
    pozdro
    poreba

  • 23. Data: 2003-04-27 01:07:06
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b8e7a3$qn4$1@news.onet.pl>, Ptasiek wrote:
> [...]
    > prędkościomierza oczywiście; prędkościomierza, co do rzetelności
    > którego pewności nie ma, bo nie był ostatnio kalibrowany... Nie chodzi

    Ocena wiarygodności opisu jakiegoś zdarzenia zawsze jest oparta na ocenie
    prawdopodobieństwa jego zajścia i praktycznie nigdy nie jest to 100%.
    Słowem nigdy nie ma pewności. 2ch świadków stwierdzi że widziało gościa
    wybijającego szybę po drugiej stronie ulicy i na tej podstawie sąd
    zobowiąże go do pokrycia kosztów. A przecież tacy świadkowie mogli się
    pomylić. A jakie jest prawdopodobieństwo że żle będzie działał
    prędkościomierz w policyjnym wozie (co zawsze można sprawdzić) tak, że
    będzie zawyżał wskazania o prawie 50%?

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2003-04-27 17:39:28
    Od: "news.tpi.pl" <r...@d...pl>

    Użytkownik "Michał Ickiewicz"
    <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-po
    ziostawiajac-do-pl-jako-
    domene-regexp@do_DOT.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    Policjant moze wlepic tobie mandat za przekroczenie predkosc TYLKO wtedy gdy
    dokona pomiaru albo radarem (musi miec aktualne swiadectwo przegladu -
    dopuszczenia do uzywania) i wtedy musi wskazac Ci naocznie wynik pomiaru
    (wiec musi byc trwaly zapis) albo specjalna kamera w samochodach policyjnych
    i wtedy obowiazkiem policjanta jest pokazac ci nagranie utrwalone na
    radzarze i kamerze. Inne dowody jak "widzialem ze jechal szybciej" albo "moj
    licznik pokazywal, ze jechal 150h" sa niewazne i zaden sad nie da temu
    wiary. Przepisy mowia wyraznie ze przekroczenie predkosci MUSI byc utrwalone
    jako pomiar liczbowy na radarze lub specjalnej kamerze video (takze aparacie
    fotograficznym montowanym przy skrzyzowaniach i drogach) ale NIGDY jako
    wskazanie licznika samochodu policyjnego.
    Mozesz obok policji pruc 200h i nic ci nie moga zrobic.
    PS. I jeszcze jedno, musi byc rowniez wskazanie czasu (godzina o ktorej
    pomiar zostal wykonany) inaczej ich wskazanie jest niewazne. Wytlumaczenie
    tego jest bardzo proste. Mogli radarem zanotowac pojazd, ktory jechal
    godzine temu a wmowic tobie ze to ty przekroczyles predkosc.

  • 25. Data: 2003-04-27 19:59:40
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    news.tpi.pl wrote:
> [...]
    > tego jest bardzo proste. Mogli radarem zanotowac pojazd, ktory jechal
    > godzine temu a wmowic tobie ze to ty przekroczyles predkosc.

    Wszystko pięknie, ale może jakaś podstawa prawna? Te przepisy?
    Szczególnie tego o nieważności dowodu.

    KG