  • 1. Data: 2006-08-15 19:04:13
    Temat: mandat bez podpisu
    Od: "Kyrzan" <k...@w...pl>

    spieszylismy sie bardzo na wesele i wyprzedalismy na podwojnej ciaglej
    zauwazyl to policjant i wystawil mandat
    ale w swoim roztargnieniu zapomnial go podpisac
    mam wiec mandat nie podpisany przez funkcjonariusza policji
    czy taki mandat jest wazny ?
    na dodatek numer sluzbowy jest tak niedbale wpisany ze nie da sie go
    odczytac

  • 2. Data: 2006-08-15 20:55:32
    Temat: Re: mandat bez podpisu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Kyrzan" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci
    s.com...

    Jest oczywiscie wazny, bowiem popelniles wykroczenie i zostales nim prawomocnie
    ukarany. Mozna co najwyzej miec pretensje do strony formalnej zagadnienia, czyli
    jesli zlozysz skarge na policjanta, to przelozony zwróci mu uwage, by nie
    wydawal ukaranym mandatów bez podpisu i niedbale wypisanych.

  • 3. Data: 2006-08-15 22:35:33
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Uzytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > zagadnienia, czyli jesli zlozysz skarge na policjanta, to przelozony
    > zwróci mu uwage, by nie wydawal ukaranym mandatów bez podpisu i niedbale

    Od kiedy to niepodpisany dokument, jest waznym oswiadczeniem woli? Umów
    tez nie podpisujesz? Uwazam, ze mandat jest niewazny, ale bedzie
    egzekwowany. Najlepszym sposobem jest poczekanie, na przedawnienie
    wykroczenia (ile to bedzie?), po czym podwazenie mandatu. Tylko znajac nasze
    sady, to im to bedzie rybka, czy podpis policjanta jest, czy go nie ma.

  • 4. Data: 2006-08-15 23:35:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisal w wiadomosci

    > Od kiedy to niepodpisany dokument, jest waznym oswiadczeniem woli?

    Ale zauwaz, ze to jest ta czesc mandatu, która otrzymal ukarany. Podejrzewam, ze
    on swoje oswiadczenie woli o przyjeciu mandatu jak najbardziej podpisal. Poza
    tym porównanie mandatu z umowa nie ma sensu. to zupelnie inne rzeczy. Predzej
    moim zdaniem mozna to porównac z wyrokiem sadu. Zalozymy, ze sad przysyla komus
    wyrok niepodpisany przez nikogo. Wydrukowany, ale nie podpisany. To wyrok
    zapadl, czy nie? Papier jest niepodpisany. Jak uwazasz?

  • 5. Data: 2006-08-16 00:25:42
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    > sadu. Zalozymy, ze sad przysyla komus wyrok niepodpisany przez nikogo.
    > Wydrukowany, ale nie podpisany. To wyrok zapadl, czy nie? Papier jest

    Posiedzenie sadu, to jest cala procedura i odpis wyroku, to tylko
    informacja na temat tego, co uchwalono, natomiast mandat, to sporzadzony
    protokól dot. ukarania. To mozna co najwyzej porównac do zlozenia pozwu bez
    podpisu. Jesli sad wzywa wtedy do uzupelnienia braków, to widocznie ten
    podpis potrzebny jest. Oczywiscie zycie jest zycie i zapewne policjant,
    gdy dostrzegl brak podpisu, to swoja kopie podpisal, ale bynajmniej mozna
    próbowac go podwazyc. Jesli sedzia stwierdzil by, ze przeciez to formalnosc,
    to pozostaje zbyc go sentencja "twarde prawo, ale prawo". Nie ma podpisu nie
    ma dokumentu, tak samo jak testament bez daty, czy bez podpisu ma mala
    wartosc, jak równiez umowa, weksel i kazdy inny papier. Twardosc prawa
    powinna dzialac w obie strony a nie wybiórczo.
    Sad to sad i licza sie fakty a nie sprawiedliwosc. Ja bym sie powolywal, ze
    otrzymalem mandat bez podpisu wiec nie zostalem ukarany w rozumieniu prawa,
    a ze nastapilo przedawnienie, to przykro mi bardzo.

    BTW. jaki jest okres przedawnienia dla wykroczen typu: przejscie na
    czerwonym swietle, chodzenie po torach?

  • 6. Data: 2006-08-16 00:32:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisal w wiadomosci

    Nalozenie mandatu, to tez cala procedura. Takie posiedzenie sadu w pigulce.
    Policjant stawia zarzut, obwiniony sie przyznaje, policjant orzeka kare. I kare
    orzekl. Fakt podpisania lub nie dokumentu ma znaczenie drugorzedne dla samego
    ukarania.

  • 7. Data: 2006-08-16 06:31:26
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > orzeka kare. I kare orzekl. Fakt podpisania lub nie dokumentu ma
    > znaczenie drugorzedne dla samego ukarania.

    tyle że jak już bawimy się w analogię, to wyrok niepodpisany nie
    istnieje, nawet jeśli został ogłoszony (w procedurze cywilnej) albo jest
    to bezwzględna podstawa odwoławcza (w karnej)

    KG

  • 8. Data: 2006-08-16 07:39:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > tyle że jak już bawimy się w analogię, to wyrok niepodpisany nie istnieje,
    > nawet jeśli został ogłoszony (w procedurze cywilnej) albo jest to bezwzględna
    > podstawa odwoławcza (w karnej)

    Uważam, że nie masz racji. Wyrok istnieje jak najbardziej. Pozostaje ewentualne
    naruszenie przepisów prawa procesowego. Tyle, że w wypadku przyjętego mandatu
    braku podpisu nie wymieniono jako jednej z przesłanek uchylenia mandatu.

  • 9. Data: 2006-08-16 11:46:04
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

> [...]
    > ewentualne naruszenie przepisów prawa procesowego. Tyle, że w wypadku
    > przyjętego mandatu braku podpisu nie wymieniono jako jednej z przesłanek

    Kam napisal zgodnie z prawda. Zauwaz ,ze rozroznil proces cywilny od karnego

  • 10. Data: 2006-08-16 16:31:56
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Od kiedy to niepodpisany dokument, jest waznym oswiadczeniem woli?

    A od kiedy to nałożenie mandatu jest oświadczeniem woli?

    > Uwazam, ze mandat jest niewazny,

    Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia nie przewiduje instytucji
    nieważności mandatu. Nie przewiduje jej też ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY
    MINISTRÓW z dnia 22 lutego 2002 r. w sprawie nakładania grzywien w
    drodze mandatu karnego.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam