  • 11. Data: 2004-12-26 22:35:45
    Temat: Re: malowanie włosów w gimnazjum
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mithos wrote:

    > Bzdurna zasada. Czasy, ze kazdy mial wygladac tak samo juz dawno minely. Ale
    > nie zapominajmy, ze zyjemy w kraju gdzie szkola rowna do dolu, wiec jak ktos
    > jest za madry to trzeba go "przyciac".
    > A czepianie sie w 21wieku koloru wlosow to jakis chory wymysl.

    W pełni się zgadzam. A na Romusia uwagi zwracać nie należy, bo on
    jeszcze tkwi świadomością we wczesnych latach 50-tych. Wg. niego
    wszystcy uczniowe mają wyglądać jednakowo, mysleć jednakowo, a jak
    'nauczyciel' szczeknie 'żabki!' mają bez dyskusji zacząć skakać.

  • 12. Data: 2004-12-26 23:01:38
    Od: "Hajenus" <h...@g...pl>

    gantek <g...@w...pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Zgodnie z regulaminem gimnazjum za pomalowanie włosów obniża się ocenę
    > zachowania. Czy takie działanie jest zgodne z prawem? Uczęszczanie do
    > gimnazjum jest obowiązkowe, a jeśli jest to szkoła w małej miejscowości, to
    > muszę do niej chodzić, bo jest jedyna. Czy szkoła nie narusza prawa
    > obniżając ocenę zachowania osobie, która skończyła 16 lat i chce mieć
    > pasemka?
    >
    > Pozdrawiam

    Moj syn, obecnie trzecia klasa gimnazjum, rozwiazał ten problem dwa lata
    temu, w sposob nastepujacy, na zarzut "pomalowania włosów", odpowiedział
    krotko; "One nie sa pomalowane", są rozjasnione".
    W nastepnym roku zniknał kretynski zapis z regulaminu i pozostał tylko ten
    zgodny z Ustawą o "schludnym wygladzie"...
    BTW, zyczyłabym sobie,żeby nauczyciele rownież wygladali schludnie, bez
    ekstrawagancji, a to niestety nie czesto sie zdarza ;)

    Pozdrawiam

    Hajenus

  • 13. Data: 2004-12-26 23:51:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mithos wrote:

> [...]
    > A czepianie sie w 21wieku koloru wlosow to jakis chory wymysl.

    W pełni się zgadzam. A na Romusia uwagi zwracać nie należy, bo on
    jeszcze tkwi świadomością we wczesnych latach 50-tych. Wg. niego wszyscy

  • 14. Data: 2004-12-27 05:54:51
    Od: fi5h <f...@b...pl>

    Użytkownik gantek napisał:
> [...]
    > muszę do niej chodzić, bo jest jedyna. Czy szkoła nie narusza prawa
    > obniżając ocenę zachowania osobie, która skończyła 16 lat i chce mieć

    mysle ze jesli regulamin szkoly mowi iz niedopuszcza sie zmiany wygladu
    w takim zakresie, i uzna sie to za naganna zmiane wygladu to jest to w
    miare rozsadne, ale nie uwazam by pasemka byly jakos hmmm zle odebrane
    wizualnie.

    Ja rozumiem ze ktos moze sobie zrobic kongo na glowie i nie pasowac tym
    do ogolnego wizerunku szkoly ale bez przesady. Jesli ktos ma ochot
    ezmienic swoj wyglad w jakims rozsadnym stopniu to tak powinno byc.

    Taki sam problem maja zapewne obecnie dziewczeta z malowaniem sie - w
    koncu w tym wieku chca ladnie wygladac i zapewne nie jedna chcial by
    jakos ladnie umalowac sie gdy wychodzi z domu a tu sratytaty w szkole
    nie mozna. Oczywiscie wyzywajacy makijaz potepiam jak najbardziej, ale
    schludny wyglad to odrebna bajka a tak wlasnie powinien wygladac uczen i
    nie ma znaczenia czy bedzie mial wlosy naturalne czy nie, lub czy
    uczennica strzeli sobie jakis tam makijaz by podkreslic swja urode -
    oczywiscie wszystko w granicach dobrego gustu i rozsadku :)

    --
    fi5h

  • 15. Data: 2004-12-27 08:33:08
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

    I znowu się spotykamy panie Romanie G. - widocznie jest pan specjalistą od
    dociskania śruby małolatom i tłumaczenia, że to zgodne z prawem
    Podobnie jak w sprawie rewizji rzeczy osobistych uczniów przez nauczyciela,
    tak też w sprawie malowania włosów nie ma pan racji, co do podstaw prawnych
    takiego działania - nie mówiąc już o tym że wygłasza pan poglądy pochodzące
    z ideologii totalitarnej

    > Statut szkoły określa prawa i obowiązki ucznia na podstawie ustawowych
    > delegacji.

    przepisy określające działanie szkoły publicznej ( USTAWA z dnia 7
    września 1991 r. o systemie oświaty) nie dają dyrekcji szkoły uprawnień do
    takiego działania
    Mamy tu raczej do czynienia z "prawem powielaczowym" - czyli bezprawnym
    rozszerzeniem treści przepisu, nie wynikającym z delegacji
    ustawowej.Niestety w Polsce mamy świetne tradycje w tworzeniu przepisów
    przez różnych lokalnych kacyków, nawet jeśli nie mają do tego uprawnień,
    bądź działają wbrew ustawie. Tylko dlaczego pan Roman G. znowu twierdzi,że
    to zgodne z prawem, skoro takie działanie już z samej definicji należy
    określić jako anarchię i nepotyzm urzędnika publicznego - jakim niewątpliwie
    jest dyrektor szkoły.
    Czyżby znowu prezentował pan pogląd, że można "naginać" prawo w imię dobra
    wyższego zwanego "wychowaniem".

    > Nie ma przymusu posłania dziecka do konkretnej placówki, jeśli ma się inne
    > poczucie słuszności.

    Niestety w większości przypadków rodzice nie mają faktycznej możliwości
    dokonania takiego wyboru. Ponadto należy stwierdzić, że niby dlaczego
    rodzice mają przenosić dziecko do innej szkoły, jeżeli szkoła do której
    chodzi obecnie jest placówką publiczną. Raczej należy zapytać, jakim prawem
    dyrektor szkoły zawłaszczył mienie państwowe celem głoszenia swych całkiem
    prywatnych eksperymentów ideologiczno-wychowawczych? Czy szkoła publiczna to
    jego prywatne podwórko? Dlaczego nie założy szkoły prywatnej i tam urządza
    swoje eksperymenty?
    Dlaczego państwo z naszych podatków musi finansować indokrynację
    ideologiczną prowadzoną przez grupkę nawiedzonych wyznawców?
    Niestety indokrynacja polityczna i ideologiczna w naszych szkołach ma
    długoletnią tradycję, zaś wspierają ją pseudoprawnicze poglądy pana Romana
    G. W imię właśnie takiej ideologii moja matka w latach 50-tych nie zdała
    matury za pierwszym podejściem, ponieważ nauczycielka historii widziała ją w
    parku wieczorem siedzącą razem z chłopakiem, co było czynem wielce gorszącym
    i niezgodnym z socjalistyczną moralnością.
    Ja musiałem zmienić szkołę średnią, bo odmówiłem udziału w akademii ku czci
    Wielkiej Rewolucji Październikowej.
    Mimo, że podobno komunizm się skończył, to niestety nadal pracują tam
    "pedagodzy" wychowani w starej dobrej tradycji - tak jak dyrektor tej
    szkoły, który najchętniej ubrałby wszystkie dzieci w jednakowe mundury
    wzorem swego niedoścignionego wodza Mao Tse Donga - i wspierają ich
    pseudoprawnicy jak Roman G., którzy głoszą wyższość norm moralnych nad
    normami prawa, zaś indokrynację nazywają eufemistycznie "wychowaniem"

  • 16. Data: 2004-12-27 09:04:20
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Faust" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

    > pseudoprawnicy jak Roman G., którzy głoszą wyższość norm moralnych nad
    > normami prawa, zaś indokrynację nazywają eufemistycznie "wychowaniem"

    Czyżbyś uważał, że twórcy prawa czyli posłowie ustanawiali prawa przeciwne
    normą moralnym? Że są amoralni?
    Odwołać, a prawo zmienić!!

    Pzdr
    Leszek

  • 17. Data: 2004-12-27 09:32:42
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Roman G. napisał:

    > Statut szkoły określa prawa i obowiązki ucznia na podstawie ustawowych
    > delegacji.

    To proszę wskazać te delegacje, ze szczególnym uwzględnieniem tematu
    tego wątku

    > Nie ma przymusu posłania dziecka do konkretnej placówki, jeśli ma się inne
    > poczucie słuszności.

    Nie ma też przymusu pisania bzdur... CHyba, że ktoś lubi.

    > Owszem.

    Pożyjemy, zobaczymy.

    M.

  • 18. Data: 2004-12-27 09:34:42
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Leszek napisał:

    > Użytkownik "Faust" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czyżbyś uważał, że twórcy prawa czyli posłowie ustanawiali prawa
    > przeciwne normą moralnym? Że są amoralni?
    > Odwołać, a prawo zmienić!!

    Nie. Faust pisze, że prawo prawem, a racja i tak musi byc po "ich"
    stronie. I taką zasadę niezstety wyznaje wielu ludzi, którzy mentalnie
    zostali w poprzedniej epoce, szczególnie z tzw. kręgów "pedagogicznych".

    M.

  • 19. Data: 2004-12-27 09:50:15
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Nie. Faust pisze, że prawo prawem, a racja i tak musi byc po "ich"
    > stronie.

    "Ich" i "oni" kojarzą mi się z teorią spiskową.Sprecyzuj wyraz "ich". Bo
    może jest ich większość i to "oni" stanowią prawo.

    Pzdr
    Leszek

  • 20. Data: 2004-12-27 10:45:28
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 27 Dec 2004 09:33:08 +0100, Faust <f...@o...pl> napisał:
    [ciach]

    zalatuje mi tu antykomunotrollem. Moze nawet z doktoratem.

    --
    Falkenstein
    skazania.