  • 1. Data: 2008-10-22 10:54:18
    Temat: malowanie samochodu w barwy policyjne
    Od: "Wonglik" <k...@...pl>

    Legalne jest malowanie samochodu tak, by przypominał radiowóz? Pytam, bo
    widziałem Volkswagena Transportera jakiejś firmy ochroniarskiej
    pomalowanego na granatowo, z białymi pasami i napisami, tak że oprócz
    braku koguta prawie niczym nie wyróżniał się od radiowozu.

  • 2. Data: 2008-10-22 11:23:19
    Temat: Re: malowanie samochodu w barwy policyjne
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wonglik pisze:
> [...]
    > pomalowanego na granatowo, z białymi pasami i napisami, tak że oprócz
    > braku koguta prawie niczym nie wyróżniał się od radiowozu.

    A czy ten napis to był "policja"? Bo jak nie, to w czym problem?

  • 3. Data: 2008-10-22 13:32:03
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 22 Paź, 13:23, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:
    > A czy ten napis to był "policja"? Bo jak nie, to w czym problem?

    A jeśli był to w czym?

  • 4. Data: 2008-10-22 15:24:06
    Od: "Wonglik" <k...@...pl>

    g.googlegroups.com...
    wrote:
    > A czy ten napis to był "policja"? Bo jak nie, to w czym problem?

    >A jeśli był to w czym?

    Ano w niczym, to mogę też swobodnie przebrać się za policjanta i chodzić
    tak po ulicy? jeszcze z plastikową "blachą"? W Poznaniu nie można było
    wykupić sobie rejestracji personalnej P0LICJA (jest już P0LCIA), a
    malować się w barwy policyjne to można?

  • 5. Data: 2008-10-22 15:38:02
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 22 Paź, 17:24, "Wonglik" <k...@...pl> wrote:
> [...]
    > tak po ulicy? jeszcze z plastikową "blachą"? W Poznaniu nie można było
    > wykupić sobie rejestracji personalnej P0LICJA (jest już P0LCIA), a

    Chodzić możesz chyba, problem będzie jak zaczniesz wykonywać
    czynności...

  • 6. Data: 2008-10-22 16:45:35
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Wonglik" <k...@...pl> wrote
    > Ano w niczym, to mogę też swobodnie przebrać się za policjanta i chodzić
    > tak po ulicy? jeszcze z plastikową "blachą"?

    Nie możesz. Ustawa o Policji zastrzega tą nazwę. Jest też rozporządzenie
    zabraniające używania munduru lub jego składowych. Kodeks wykroczeń też
    zabrania używania przez nieuprawnione osoby odznak czy mundurów. Co do
    samochodu o podobnych barwach to IMO można.

  • 7. Data: 2008-10-22 18:36:02
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Wed, 22 Oct 2008 18:45:35 +0200, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Jest też rozporządzenie
    > zabraniające używania munduru lub jego składowych.

    Ale opisy są tak szczegółowe, że ciężko jest taki mundur sklonować. Jest
    np. fragment o maszynowym hafcie orzełka... wystarczy, że będzie
    "niemaszynowy" i mundur już nie jest policyjny :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 8. Data: 2008-10-22 19:40:07
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    przypadek wrote:

    > A jeśli był to w czym?

    POLICE

    to takie miasto, chyba kolo szczecina? Moze taki mozna :) W koncu mozesz byc
    fanem tego miejsca!

  • 9. Data: 2008-10-22 20:25:56
    Od: "Easy" <e...@m...nospam.org>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości

    > POLICE
    >
    > to takie miasto, chyba kolo szczecina? Moze taki mozna :) W koncu mozesz
    > byc fanem tego miejsca!
    temat cwiczony wiele razy na innej grupie.

    Nie mozna

    nie pamietam dokładnie ktory to paragraf, ale zabrania uzywania oznaczen
    policji oznaczen, czyli zarówno malunku jak i nazwy własnej napisanej
    szczególna czcionka.

    Co innego barwy Milicji. te juz mozna bez problemu uzywac. No i kwestia
    tego, ze policja od niedawna maluje wozy nieco inaczej...

    A nawet jesli w "miedzyczasie" przepis sie zmienił na tyle ze nie ma
    zakazu, to i tak cos sie znajdzie zeby odpokutowac.. moze brak legalizacji
    na gasnicy, moze za słaby bieznik..

    Easy

  • 10. Data: 2008-10-22 22:50:54
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 22 Oct 2008 22:25:56 +0200, Easy napisał(a):

    > nie pamietam dokładnie ktory to paragraf, ale zabrania uzywania oznaczen
    > policji oznaczen, czyli zarówno malunku jak i nazwy własnej napisanej
    > szczególna czcionka.

    E tam. Chocby przy okazji akcji promocyjnej chipsów Crunchips malowali oni
    swoje promocyjne samochody tak jak sa wymalowane radiowozy z tym ze tam
    gdzie radiole maja napis "policja" bylo "patrol crunchips". Nikt sie tego
    nie czepial.

    --
    best regards,
    scream