  • 1. Data: 2010-07-16 08:17:19
    Temat: likwidacja stanowiska pracy
    Od: "ChOpLaCz" <c...@o...pl>

    Witam,

    Pracuję w firmie od 24 lat.
    Od 6 lat na stanowisku umysłowym.
    W międzyczasie zrobilem studia, itd.
    Dziś chce się mnie przenisc na stanowisko
    o zdecydowanie "gorszej pozycji" i ze strata na zarobku.

    Uzasadnienie - likwidacja stanowiska pracy.

    Tak więc nikt mnie nie zwalnia aczkolwiek tracę
    stanowisko z w/w uzasadnieniem.

    Pytanie:
    Czy mogę nie przyjąć warunków zmieniających stosunek do pracy i płacy?
    Ile wtedy trwa okres wypowiedzenia?
    Czy należy mi się wtedy odprawa?

    Czy w czasie trwania okresu wypowiedzenia (i mimo utrzymania wysokości
    wynagrodzenia w jego czasie) mozna mnie przeniesc na to inne stanowisko
    (bez mojej zgody - nakazowo) i zrobic np. z kierownika - powiedzmy portiera?

  • 2. Data: 2010-07-16 08:48:51
    Temat: Re: likwidacja stanowiska pracy
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 16 Jul 2010 10:17:19 +0200, ChOpLaCz napisał(a):

    > Czy mogę nie przyjąć warunków zmieniających stosunek do pracy i płacy?

    Możesz nie przyjąć takich warunków.

    > Ile wtedy trwa okres wypowiedzenia?

    W Twoim przypadku -- 3 miesiące.

    > Czy należy mi się wtedy odprawa?

    Jeśli odmowa przyjęcia warunków będzie racjonalna (a z tego co piszesz
    wynika, że będzie) -- odprawę dostaniesz. 3 miesięczne wynagrodzenie.
    Aha, warunek: zakład musi zatrudniać przeszło 20 osób.

> [...]
    > wynagrodzenia w jego czasie) mozna mnie przeniesc na to inne stanowisko
    > (bez mojej zgody - nakazowo) i zrobic np. z kierownika - powiedzmy

    Z kierownika portiera nie można. Ale z kierownika specjalistę albo ze
    sprzątaczki układacza -- owszem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

  • 3. Data: 2010-07-16 09:07:26
    Od: "ChOpLaCz" <c...@o...pl>

    Na wstępie dziękuję, za wyczerpującą informację.

    > Z kierownika portiera nie można.
    > Ale z kierownika specjalistę albo ze
    > sprzątaczki układacza -- owszem.

    Czyli generalnie (w okresie obowiązywania wypowiedzenia)
    - likwiduje się stanowisko - pracownik nie przyjmuje nowych
    warunków - i można przenieść pracownika "w górę" ale nie w dół?
    Dobrze rozumiem?

    Co prawda były to absurd bronić się przed awansem, ale różna
    jest natura ludzka (np. strach przed zmianami i odrzucanie awansu).

  • 4. Data: 2010-07-16 09:25:13
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "ChOpLaCz" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > warunków - i można przenieść pracownika "w górę" ale nie w dół?
    > Dobrze rozumiem?

    W gore lub "w bok"

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2010-07-16 09:32:00
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 16 Jul 2010 11:07:26 +0200, ChOpLaCz napisał(a):

    > Czyli generalnie (w okresie obowiązywania wypowiedzenia) - likwiduje się
    > stanowisko - pracownik nie przyjmuje nowych warunków - i można przenieść
    > pracownika "w górę" ale nie w dół? Dobrze rozumiem?

    Można w dół, ale po pierwsze "trochę w dół", a po drugie -- zgodnie z
    profilem tego pracownika.

  • 6. Data: 2010-07-16 09:46:37
    Od: "prg" <b...@b...pl>

    > Czyli generalnie (w okresie obowiązywania wypowiedzenia)
    > - likwiduje się stanowisko - pracownik nie przyjmuje nowych
    > warunków - i można przenieść pracownika "w górę" ale nie w dół?
    > Dobrze rozumiem?

    Do obowiązków pracownika należy także czasowe (maksymalnie na 3 miesiące)
    wykonywanie pracy innej niż określona w umowie o pracę, jeżeli został do niej
    przeniesiony przez pracodawcę, pod warunkiem że zachowa wynagrodzenie nie niższe
    niż określone w umowie o pracę (a wyższe, jeżeli na wykonywanym okresowo
    stanowisku pracy obowiązuje wyższe wynagrodzenie), i że praca będzie odpowiadała
    jego kwalifikacjom, a zmiana jest uzasadniona potrzebami pracodawcy.

  • 7. Data: 2010-07-16 09:46:57
    Od: "ChOpLaCz" <c...@o...pl>

    Bardzo pocieszające jest to, co Panstwo piszecie.

    Czy ktos z Panstwa siedzi na tyle mocno w paragrafach,
    abym mógł odnieść się i mieć coś "mocnego" przy rozmowach
    w postaci konkretnych zapisów KP, itp. (?)

    Teraz mi lzej, ale na wojne jeszcze trudno isc z "taka" wiedza.

  • 8. Data: 2010-07-16 09:57:34
    Od: "ChOpLaCz" <c...@o...pl>

> [...]
    > okresowo stanowisku pracy obowiązuje wyższe wynagrodzenie), i że praca
    > będzie odpowiadała jego kwalifikacjom, a zmiana jest uzasadniona

    OK, ale to jest chyba przeniesienie - i to czasowe.
    Czyli kierowca - nie ma zajęcia - to będzie zamiatał place, albo remontował
    łaźnie - za pensje kierowcy. Max 3 m-ce. Tak to jest.

    W moim wypadku chodzi o definitywne na piśmie wypowiedzenie warunków pracy i
    płacy.
    W dziale jest 2 ludzi (stwierdzono - za dużo - jeden musi odejść) na inne
    stanowisko:

    - praca mniej prestiżowa (z biura kop "w dół")
    - mniej wygodna (z biura pn-pt / na pracę na zmiany "czterobrygadówka").
    - mniej płatna (przy powyższych "niewygodach" o ok 1000 zł netto mniej na
    rękę).

    Nie chcę przyjąć tych warunków więc pytam:
    - czy jak odmówię nadal będę miał 3 mc-e wypowiedzenia?

    - czy mimo tego, że odmówię i będę miał 3 m-ce swoja pensję i tak fizycznie
    muszę
    zmienić stanowisko i szarpać się w tej "nowej" pracy?

    - czy gdy odmówię (a argumentacją jest likwidacja stanowiska pracy) mimo
    wszystko
    będzie należała mi się odprawa?

    Dodam, że firma spora (liczona w sumie w setki pracowników).

  • 9. Data: 2010-07-16 09:59:07
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    prg wrote:

> [...]
    > wyższe wynagrodzenie), i że praca będzie odpowiadała jego
    > kwalifikacjom, a zmiana jest uzasadniona potrzebami pracodawcy.

    W Kielcach jeden dyrektor żeby się pozbyć kierowniczki działu przeniósł
    ją na inne stanowisko kierownicze - do kibla. Autentyk, zrobił ją
    kierowniczką toalety.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 10. Data: 2010-07-16 10:05:22
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 16 Jul 2010 11:57:34 +0200, ChOpLaCz napisał(a):

    > - czy mimo tego, że odmówię i będę miał 3 m-ce swoja pensję i tak
    > fizycznie muszę
    > zmienić stanowisko i szarpać się w tej "nowej" pracy?

    Nie, ponieważ zmiana może wejść w życie *po upływie okresu
    wypowiedzenia*. A dla Ciebie ten okres wypowiedzenia oznacza -- jeśli nie
    przyjmiesz warunków -- rozwiązanie umowy o pracę.

    > - czy gdy odmówię (a argumentacją jest likwidacja stanowiska pracy) mimo
    > wszystko
    > będzie należała mi się odprawa?

    Będzie, jeśli Twoja odmowa jest racjonalna. Jest racjonalna, jeśli to
    znaczne pogorszenie warunków finansowych czy nawet mniej prestiżowe
    stanowisko.