    From: meffur <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: licencjat jakie to wyksztalcenie?
    Date: Fri, 19 Jul 2002 09:12:37 +0200

    > Odpowiem za niego
    > W tym kraju pojęcie "wykształcenia" bardzo się zdeprecjonowało. Mamy mnóstwo
    > osób z wyższym wykształceniem licencjackim zdobytym metodami... hmmm....
    > dziwnymi, tak to ujmę. Uważam, że zbyt łatwo jest zostać obywatelem z
    > wyższym wykształceniem.

    Rozumiem, ze 'magistrzy' sa przed tymi praktykami wszyscy jak jeden maz
    ustrzezeni i ten zarzut w stosunku co do nich jest zupelnie
    nieadekwatny.

    Pierwsza strona www "z brzegu", 'wygooglana':
    http://www.kki.net.pl/~pomocmgr/oferta.htm
    Ceny:
    prac licencjackich: 1500 - 2500 zł
    prac magisterskich: 2000 - 3500 zł

    Oczywiscie, to przypadek, ze mozna takze - jak to napisales - 'dziwnymi
    metodami'- osiagnac tytul naukowy 'magistra'.
    Kpisz, czy zartujesz ?

    I mozesz mi powiedziec, czemu zarzucasz kazdemu, kto skonczyl studia
    licencjackie oszustwo?
    Znam kilku magistrow, ktorzy potrafia pisac "kturzy". Nie wysnuwam
    jednak szeroko idacych wnioskow, ze kazdy magister to idiota.

    A moze troche historii ?

    http://wiem.onet.pl/wiem/0149f6.html

    Bakalaureat
    1. Najniższy stopień naukowy na uniwersytetach europejskich, nadawany od
    XIII w., obecnie zwłaszcza w krajach anglosaskich jako uwieńczenie 3 lat
    studiów (np. Bachelor of Arts, Bachelor of Science).

    http://wiem.onet.pl/wiem/01c8a2.html
    licencjat (ś.łc. licentiare, -atum ‘uzyskiwać prawo do wykładania’) 1.
    nauk. typ studiów zawodowych, trwających krócej niż studia magisterskie;
    także tytuł niższy od tytułu magistra, uzyskiwany po ukończeniu studiów
    zawodowych; także osoba nosząca ten tytuł.

    magister (słownik języka polskiego)
    1. ‘najniższy tytuł naukowy przyznawany po ukończeniu studiów wyższych,
    napisaniu pracy naukowej i jej obronieniu na końcowym egzaminie; także:
    osoba posiadająca ten tytuł’. hist. średniowieczny wykładowca sztuk
    wyzwolonych

    Mozecie mi powiedziec, ile z oosb, ktore ukonczyly pelne studia wyzsze,
    sa 'naukowcami'? I na ile ich 'prace naukowe' sa odkrywcze? A nie jest
    to powielenie pracy, napisanej np. przez kolege 2 lata wczesniej? ...
    Moze sie nagle okazac, ze to 'magistrzy' sa wiekszymi hipokrytami, niz
    'licencjaci'.

    I szanowni dysputanci:
    Od dawna w Polsce, w szkolach technicznych honorowany jest tytul
    'inzyniera'. Ich 'wyzszosc' tez negujecie?
    Przeciez to odpowiednik humanistycznego licencjata ....

    Sie rozpisalem ...

    Z powazaniem.