  • 11. Data: 2013-12-03 14:04:08
    Temat: Re: lekarz przepisuje "leki" homeopatyczne??
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-12-03 11:48, Maciek wrote:
    > Ten lekarz nie był głuchy na społeczne potrzeby, no ludzki
    > był po prostu.

    Aleoszochodzi? Jak ktoś nie toleruje leków/"leków" (w tym
    homeopatycznych) to należy o tym poinformować lekarza.

    Jeszcze mi się nie zdarzyło, ażeby w takiej sytuacji nie przypisał
    czegoś innego.

    Piotrek

  • 12. Data: 2013-12-03 14:08:31
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-12-03 14:04, Piotrek pisze:
    > Aleoszochodzi? Jak ktoś nie toleruje leków/"leków" (w tym
    > homeopatycznych) to należy o tym poinformować lekarza.
    >
    > Jeszcze mi się nie zdarzyło, ażeby w takiej sytuacji nie przypisał
    > czegoś innego.

    Gdyby miał obowiązek pytania pacjenta czy wierzy w zabobony to inna
    sprawa. Chodzi o to że się nie pytają a pacjenci nawet jak coś słyszeli
    to przypileni się w to pakują (znaczy oprózniają swoje kieszenie)

  • 13. Data: 2013-12-03 14:17:09
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-12-03 14:08, z wrote:
    > [...] Chodzi o to że się nie pytają a pacjenci nawet jak coś słyszeli
    > to przypileni się w to pakują (znaczy oprózniają swoje kieszenie)

    No to może zdecydujmy się, czy wymagamy od pacjenta/konsumenta używania
    komórki (mózgowej)? Czy jednak lepiej jakby nie myślał? Bo jeszcze sobie
    krzywdę zrobi ...

    Piotrek

  • 14. Data: 2013-12-03 16:30:06
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-03 14:17, Piotrek pisze:

    > No to może zdecydujmy się, czy wymagamy od pacjenta/konsumenta używania
    > komórki (mózgowej)? Czy jednak lepiej jakby nie myślał? Bo jeszcze sobie
    > krzywdę zrobi ...
    >
    > Piotrek

    Już to widzę, jak siedząc u lekarza i otrzymując receptę najpierw pytasz
    "co mi pan tu przepisał?", po czym wyciągasz smartfona i czytasz w
    internecie informację o leku i na koniec mówisz "ja bym jednak wolał coś
    innego".
    Oczywiście u lekarza "na NFZ" :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 15. Data: 2013-12-03 17:27:04
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-12-03 16:30, sqlwiel wrote:
> [...]
    > "co mi pan tu przepisał?", po czym wyciągasz smartfona i czytasz w
    > internecie informację o leku i na koniec mówisz "ja bym jednak wolał coś

    No przecież i tak informujesz czego nie możesz brać ze względu na
    ewentualne interakcje z innymi lekami / organizmem.

    To co za problem dodać "proszę mi nie przypisywać leków homeopatycznych"?

    W dziwnych miejscach generujesz sam sobie problemy ;-)

    > Oczywiście u lekarza "na NFZ" :)

    Tak się składa, że od lat mam lekarza pierwszego kontaktu i kilku
    specjalistów w prywatnej przychodni, która podpisała umowę z NFZ.

    Tak więc już dawno zapomniałem co to jest "socjalistyczna" służba
    zdrowia i generalnie nie widzę różnicy pomiędzy lekarzami do których
    chodzę "za darmo" i za pieniądze.

    Piotrek

  • 16. Data: 2013-12-03 17:39:20
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-12-03 17:27, Piotrek pisze:
    > W dziwnych miejscach generujesz sam sobie problemy ;-)

    A Ty dziwnie pozwalasz na robienie z pacjenta idioty. Dodajmy pacjenta
    co nie ukończył studiów medycznych.
    W warsztacie samochodowym też chciałbyś być tak potraktowanym?
    "Napompujemy koła azotem to na pewno pomoże na rozwalone zawieszenie":-)

    Uczciwie by było zapytać czy zgodzi się pan na początek na kurację
    homeo... na działanie której nie ma dowodów naukowych chociaż niektórym
    pomaga i kosztuje tyle i tyle.
    Jak nie zadziała to pojedziemy z medycyną standardową. Najważniejsze nie
    szkodzić :-)

  • 17. Data: 2013-12-03 19:45:38
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-12-03 17:39, z wrote:
    > A Ty dziwnie pozwalasz na robienie z pacjenta idioty. Dodajmy pacjenta
    > co nie ukończył studiów medycznych.

    Anienienie! Ja raczej piszę o konieczności komunikowania się i
    posiadania niezerowej asertywności.

> [...]
    > pomaga i kosztuje tyle i tyle.
    > Jak nie zadziała to pojedziemy z medycyną standardową. Najważniejsze nie

    Jednak będę się upierał, że to wszystko sprowadza się do odpowiedzi na
    pytanie czy pacjent/konsument ma jakaś działającą komórkę mózgową i nie
    zawaha się jej użyć ;-)

    Piotrek

  • 18. Data: 2013-12-03 22:35:01
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-12-03 19:45, Piotrek pisze:
    > Jednak będę się upierał, że to wszystko sprowadza się do odpowiedzi na
    > pytanie czy pacjent/konsument ma jakaś działającą komórkę mózgową i nie
    > zawaha się jej użyć ;-)

    Też jestem tego zdania ale jesteśmy w socjalistycznej unii a tu
    obowiązują już takie drakońskie przepisy chroniące konsumentów a chyba
    nie twierdzisz że w dziedzinie ochrony zdrowia z obowiązkowych składek
    obywateli taki petent mógłby być mniej chroniony.
    Taka jest rzeczywistość. Chciało się do unii to się ma i trzeba stosować
    z całym inwentarzem a nie tylko wybierać sobie dyrektywy chroniące
    inwestorów (tfuuu) i bankierów a resztę wymownie przemilczać. :-)