  • 1. Data: 2013-11-29 14:39:01
    Temat: lekarz przepisuje "leki" homeopatyczne??
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Mąż znajomej miał gorączkę... Lekarz przepisał mu "lek" homeopatyczny.

    Czy czasem taki "lekarz" co przepisuje komuś choremu to de facto placebo
    nie powinien stracić uprawnień?

  • 2. Data: 2013-11-29 15:11:29
    Temat: Re: lekarz przepisuje "leki" homeopatyczne??
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Czy czasem taki "lekarz" co przepisuje komuś choremu to de facto placebo
    > nie powinien stracić uprawnień?

    Część leków homeopatycznych oprócz tych śladowych ilości czegośtam
    (rzędu kropla na 100 wiader) zawierają np. wyciągi roślinne w stężeniach
    sensownych. Papier na opakowaniu wszystko przyjmie żeby się lepiej
    sprzedawało.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2013-11-30 10:31:33
    Od: "Garg07." <g...@i...pl>

    wiadomości news:l7a5dl$9mi$1@node2.news.atman.pl...
    > Ave!
    >
    > Mąż znajomej miał gorączkę... Lekarz przepisał mu "lek" homeopatyczny.
    >
    > Czy czasem taki "lekarz" co przepisuje komuś choremu to de facto placebo
    > nie powinien stracić uprawnień?

    Powinien od razu przepisać morfinę na uśmierzenie bólu.

  • 4. Data: 2013-12-01 12:30:37
    Od: p...@p...onet.pl

    > M�� znajomej mia� gor�czk�... Lekarz przepisa� mu "lek" homeopatyczny.
    >

    > Czy czasem taki "lekarz" co przepisuje komuďż˝ choremu to de facto placebo
    >
    > nie powinien straciďż˝ uprawnieďż˝?

    Mogę ci podać jeszcze lepszy przykład. O rzut beretem
    ode mnie mieszka lekarka (dyplomowana, widnieje w rejestrze
    lekarzy), której usługi reklamuje szyld z napisem:

    lek. med. imię nazwisko
    homeopata

    Też mnie to zawsze lekko dziwiło.

  • 5. Data: 2013-12-01 16:50:51
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-12-01 12:30, p...@p...onet.pl pisze:
    > Też mnie to zawsze lekko dziwiło.

    Tyle już się debat odbyło na temat homeo ;-) ...
    Zawsze jednak pojawia się argument nie do przebicia o działaniu tych
    leków na zwierzęta.
    I co zrobisz. Jest popyt (ludzie chcą wierzyć a dla zdrowia swojego i
    bliskich zrobią wiele) to jest i podaż :-)

    Jenak ciągle mam mieszane uczucia jak słyszę zestawienie
    lekarz (zawód zaufania publicznego) - homeopatia.

    Szarlataństwo. Prawie jak minister finansów - Wincenty Rostowski :-)

  • 6. Data: 2013-12-01 17:13:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 01.12.2013 16:50, z pisze:

    > Zawsze jednak pojawia się argument nie do przebicia o działaniu tych
    > leków na zwierzęta.

    Raczej o braku działania na cokolwiek.

    > I co zrobisz. Jest popyt (ludzie chcą wierzyć a dla zdrowia swojego i
    > bliskich zrobią wiele) to jest i podaż :-)

    A potem pretensja, że "władza traktuje obywateli jak idiotów" (tworząc
    np. przepisy nakazujące zakładanie kasków motocyklowych czy całe
    procedury związane z budową domów) ;->

  • 7. Data: 2013-12-02 13:50:31
    Od: "Moon" <l...@v...net>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Tyle już się debat odbyło na temat homeo ;-) ...
    > Zawsze jednak pojawia się argument nie do przebicia o działaniu tych leków
    > na zwierzęta.

    Woda dobrze robi zwierzętom, zwłaszcza karpiom!
    No i na ogień jest dobra, więc wiadomo...

    moon

  • 8. Data: 2013-12-03 02:11:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości
    >Mąż znajomej miał gorączkę... Lekarz przepisał mu "lek"
    >homeopatyczny.
    >Czy czasem taki "lekarz" co przepisuje komuś choremu to de facto
    >placebo nie powinien stracić uprawnień?

    Wszystko zgodnie z etyka.
    "po pierwsze - nie szkodzic".

    J.

  • 9. Data: 2013-12-03 11:00:07
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Mąż znajomej miał gorączkę... Lekarz przepisał mu "lek" homeopatyczny.

    Gorączka nie jest chorobą, tylko objawem.
    Wszystkie przeziębieniowe wirusówki są niewyleczalne. Praktycznie tylko
    można łagodzić objawy. Jak masz małą gorączkę, to OK nie trzeba nic
    podawać. No ale nie wiemy jaka była i czy to przeszkadzało pacjentowi.
    Czyli jaka choroba takie leczenie.
    Więc patrząc z punktu widzenia prawa (pl.soc.prawo): podałeś za mało
    danych, żeby można było się do tego sensownie odnieść.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 10. Data: 2013-12-03 11:48:42
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-12-03 11:00, Krzysztof Jodłowski pisze:
> [...]
    > można łagodzić objawy. Jak masz małą gorączkę, to OK nie trzeba nic
    > podawać. No ale nie wiemy jaka była i czy to przeszkadzało pacjentowi.
    No właśnie. Mógł przecież zwyczajowo okadzić pacjenta dymem i waląc w
    bęben odegnać złe duchy śpiewem, a potem zainkasować za to kurę. A
    przepisał lek, czym wzmocnił gospodarkę, bo to przecież i miejsce pracy
    dla farmaceuty i dla producenta/importera i dla kuriera i dla ministra
    zdrowia ... Ten lekarz nie był głuchy na społeczne potrzeby, no ludzki
    był po prostu.

    Maciek