  • 11. Data: 2006-05-12 16:39:13
    Temat: Re: legalność telefonu ??
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 5/12/2006 5:52 PM, >>smola<< wrote:

    > blokują blokują.. tylko co z tego jak wystarczy wymiana softu :D

    Ten aparat był u znajomego w celu ściągnięcia simlocka. Soft został
    wymieniony jednak telefon był dalej zablokowany. Po tym fakcie okazało
    się, że był kradziony. Jedyne co można było zrobić by go uruchomić to
    wymiana bebechów co oczywiście sprawia, że ten telefon był wart tyle co
    cena używanej obudowy. Znajomy oczywiście telefonu nie kupił i go
    zwrócił. Ciekawa sprawa jest jeszcze taka, że w takim wypadku
    zablokowany telefon z włożoną kartą sim loguje się do sieci. Sygnału nie
    otrzyma ale systemy operatora rejestrują numer skradzionego telefonu z
    numerem użytej karty sim :) I tu kabaret się zaczyna. Kupisz telefon np
    na giełdzie, nie sprawdzisz czy jest kradziony, wkładasz kartę i klops.
    Telefon nie działa i masz na głowie policję :)

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 12. Data: 2006-05-12 17:18:14
    Od: ">>smola<<" <d...@o...pl>

    Użytkownik ""Michał \"Kaczor\" Niemczak"" <k...@N...atn.pl>
    napisał w wiadomości news:e42dmq$kk7$1@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > Kaczor
    > --
    > Łączę pozdrowienia .....i różne inne wyrazy

    ciekawa sprawa :)
    to ja pójdę może jutro i zablokuję :)

  • 13. Data: 2006-05-12 21:42:08
    Od: "AndRe" <a...@d...pl>

    Użytkownik ">>smola<<" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > blokują blokują.. tylko co z tego jak wystarczy wymiana softu :D
    Jeżeli to np. nokia z seri DCT4 lub BB5 to trzeba wymienić chip UEM (a to
    nie jest tanie i proste)
    DCT4- np. 6310, 6610, 3100, 2600
    BB5- np. N70, 6680, itp

    AndRe

  • 14. Data: 2006-05-13 06:35:44
    Od: ">>smola<<" <d...@o...pl>

    Użytkownik "AndRe" <a...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik ">>smola<<" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli to np. nokia z seri DCT4 lub BB5 to trzeba wymienić chip UEM (a to
> [...]
    to była nokia 7650 :P na symbianie :]

  • 15. Data: 2006-05-13 11:40:39
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 5/13/2006 8:35 AM, >>smola<< wrote:

    > to była nokia 7650 :P na symbianie :]

    W telefonach nowej generacji zmiana softu nie wystarczy. Jak napisał
    AndRe problem leży w chipie, w którym jest _na stałe_ zapisany IMEI i
    dupa zbita.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 16. Data: 2006-05-13 15:04:21
    Od: ">>smola<<" <d...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:e44gip$3f9$1@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > Kaczor
    > --
    > Łączę pozdrowienia .....i różne inne wyrazy

    no to w poniedziałek polecę do operatora i zablokuje telefonik :]

  • 17. Data: 2006-05-13 17:46:49
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl> writes:

    > W telefonach nowej generacji zmiana softu nie wystarczy. Jak napisał
    > AndRe problem leży w chipie, w którym jest _na stałe_ zapisany IMEI i
    > dupa zbita.

    Tak z ciekawości, bo nie jestem w temacie:
    Co to znaczy "na stałe"? Nie jest to może jakiś eprom?

    --
    jimmij

  • 18. Data: 2006-05-13 17:51:15
    Od: "Konrad Rokicki" <r...@w...pl>

    > no to w poniedziałek polecę do operatora i zablokuje telefonik :]

    hmm tylko ja nadal niewiem jak sprawdzić czy tel jest legalny nie ryzykując
    jego utraty...

  • 19. Data: 2006-05-13 18:25:46
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Konrad Rokicki napisał:
    > hmm tylko ja nadal niewiem jak sprawdzić czy tel jest legalny nie ryzykując
    > jego utraty...

    Tylko czy chcesz? Jak dowiesz się, że jest nielegalny i go zatrzymasz,
    to popełnisz przestępstwo umyślne z art. 284 kk.

  • 20. Data: 2006-05-13 20:10:52
    Od: "Konrad Rokicki" <r...@w...pl>

    Tylko czy chcesz? Jak dowiesz się, że jest nielegalny i go zatrzymasz,
    to popełnisz przestępstwo umyślne z art. 284 kk.

    tylko ja juz go mam, ale jeszcze nie uzywam, bedzie mi potrzebny na wakacje
    i tym bardziej było by niefajnie jak bym sie dowiedział ze jest coś nei tak
    a granicą ...