  • Data: 2005-12-19 21:51:37
    Temat: Re: kupno w sklepie i-net i zwrot w ciagu 10dni
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    Góral napisał(a):
    > No właśnie Ty ich nie odzielasz a ja próbuję Ci pokazać różnicę :-)
    > Więc jeszcze raz: oferta w internecie i złożenie zamówienia na podstawie tej
    > oferty jest tylko i wyłącznie zaproszeniem do zawarcia umowy a nie zawieraniem
    > umowy.

    To kiedy Twoim zdaniem dochodzi do zawarcia umowy? A kiedy do wydania
    towaru?

    > Uprościłem, ponieważ złożenie zamówienia na odległość nie jest zawarciem umowy.
    > Takie zamówienie żeby było umową musi zostać potwierdzone przez sprzedającego
    > (który i tak może po tym fakcie odstąpić od umowy np na zasadzie "przepraszam,
    > nie jest dostępne").

    Dobrze - to mamy sytuację, że potwierdzenie było, natomiast uzgodniony
    sposób wydania towaru to osobisty odbiór. Nadal uważasz, że nie jest to
    umowa zawarta na odległość.

    > Nie wiem czemu ma poświadczać twój cytat. Ustawa wyraźnie wymienia telefon jako
    > środek porozumiewania się na odległość. Jeżeli sklep z telewizorami ma nr
    > telefonu i przyjmuje zamówienie tzn że zorganizował sobie w ten sposób
    > działalność.

    Nadinterpretacja. W zasadzie każdy sklep ma telefon i co więcej czasem
    można coś przez ten telefon ustalić.

    > Podsumowując i kończąc (z mojej strony) - jeżeli odbierasz zamówiony przez
    > internet czy w inny sposób "na odległość" towar w lokalu przesiębiorstwa to nie
    > masz prawa do jego zwrotu ponieważ zaczynają działać przepisy ustawy o
    > szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej z 2002 roku.

    W tej chwili to Ty mieszasz. Ta ustawa działa niezależnie od tego w jaki
    sposób zawarta zostaje umowa.

    > Chcialbym zobaczyć jaki pokazałbyś dowód że umowa została sfinalizowana na
    > odległość.

    Choćby wydruk mail z potwierdzeniem zamówienia itd.

    KG