eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokupno w sklepie i-net i zwrot w ciagu 10dni › Re: kupno w sklepie i-net i zwrot w ciagu 10dni
  • Data: 2005-12-19 20:41:02
    Temat: Re: kupno w sklepie i-net i zwrot w ciagu 10dni
    Od: "Góral" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Bo umowa została zawarta. Teraz jesteśmy na etapie jej wykonania -
    > wydania towaru. Oddziel te dwie rzeczy.
    No właśnie Ty ich nie odzielasz a ja próbuję Ci pokazać różnicę :-)
    Więc jeszcze raz: oferta w internecie i złożenie zamówienia na podstawie tej
    oferty jest tylko i wyłącznie zaproszeniem do zawarcia umowy a nie zawieraniem
    umowy.

    > Kto Cie zmusi do odbioru przesyłki? Szczególnie że
    > > jeżeli ją odbierzesz to masz prawo zwrócić.
    >
    > Niby na jakiej podstawie mam to prawo?
    Teraz to sobie chyba żartujesz:-) To rozmawiasz a nie wiesz o czym?
    Możliwość odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa i na
    odległość regulują przepisy ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych
    praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
    niebezpieczny (Dz.U. nr 22, poz. 271 z późn. zm.), art 7 ust 1.

    > > Natomiast jeżeli chodzi o główny temat. Nie jest istotna forma zapłaty czy
    > > złożenia zamówienie (przez neta to tylko zaproszenie do zawarcia umowy) ale
    > > sposób dostarczenia (wydania) towaru.
    >
    > To dlaczego w ustawie mowa o zawarciu umowy, a nie zapłacie czy sposobie
    > dostarczenia?
    Uprościłem, ponieważ złożenie zamówienia na odległość nie jest zawarciem umowy.
    Takie zamówienie żeby było umową musi zostać potwierdzone przez sprzedającego
    (który i tak może po tym fakcie odstąpić od umowy np na zasadzie "przepraszam,
    nie jest dostępne").

    > > Np. sklep działający normalnie ma sklep internetowy. Zamawiasz w sklepie
    > > internetowym, przychodzisz do sklepu, oglądasz, kupujesz, dostajesz paragon
    czy
    > > fakturę. Nie masz wtedy możliwości zwrotu zakupionego towaru a o takim
    > > przypadku rozmawiamy (przynajmniej ja tak to rozumiem). Zakup nie nastąpił
    na
    > > odległość.
    > > Identycznie w przypadku kiedy dzwonisz np do sklepu i mówisz "Prosze mi
    odłożyć
    > > ten telewizor, ja się po niego za 5 minut pojawie". Chyba nie uważasz że
    jest
    > > to umowa zawarta na odległość i że możesz zwrócić ten towar w ciągu 10 dni.
    >
    > "jeżeli kontrahentem konsumenta jest przedsiębiorca, który w taki sposób
    > zorganizował swoją działalność." Zwykły telefon do sklepu jakoś temu nie
    > odpowiada. "Proszę mi odłożyć" też trudno uznać za zawarcie umowy.
    Nie wiem czemu ma poświadczać twój cytat. Ustawa wyraźnie wymienia telefon jako
    środek porozumiewania się na odległość. Jeżeli sklep z telewizorami ma nr
    telefonu i przyjmuje zamówienie tzn że zorganizował sobie w ten sposób
    działalność.

    Podsumowując i kończąc (z mojej strony) - jeżeli odbierasz zamówiony przez
    internet czy w inny sposób "na odległość" towar w lokalu przesiębiorstwa to nie
    masz prawa do jego zwrotu ponieważ zaczynają działać przepisy ustawy o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej z 2002 roku.
    Chcialbym zobaczyć jaki pokazałbyś dowód że umowa została sfinalizowana na
    odległość. Najważniejsze nie jest to co Tobie się wydaje tylko to co
    powiedziałby sąd na podstawie dostarczonych dowodów:-)

    Góral


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1