  • Date: Sun, 14 Sep 2008 01:51:44 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kupno mieszkania z "wynajmującymi"

    Jacek_P pisze:

    > a za chwile sam sobie zaprzeczyl:

    > No wiec ja musze wypelnic zadania wlasne gminy, choc wcale na to
    > ochoty nie mam, a jestem do tego zmuszony ustawowo. To jest ochrona
    > pasozyta.

    Masz problemy z czytaniem. Nigdzie sobie nie przeczyłem.

    Obowiązków gminy wypełniać nie musisz - tylko spowoduje to
    przeciągniecie eksmisji, jeśli gmina nie będzie miała akurat nic "na
    stanie". Masz opcję załatwienia lokalu zastępczego na własny rachunek,
    tylko potem będziesz musiał się z kolei z gminą sądzić, żeby dostać
    zwrot kosztów. Sprawa do wygrania, ale trochę zawracania głowy jest.

    Eksmisji na bruk nie ma, bo ustawodawca słusznie zakłada, że strata
    finansowa jest prostsza do naprawienia, niż pozbawienie dachu nad głową.

    Jasne, że są różni naciągacze, którzy z tego korzystają, ale jakby nie
    było tej ochrony, to by byli inni naciągacze, którzy by używali szantażu
    wyrzuceniem na bruk w celu wydojenia nieproporcjonalnie wysokiej kwoty.

    Są też naciągacze, którzy korzystają z ochrony z prawa pracy, ale i są
    naciągacze, którzy i tak pracowników kantują, a gdyby nie prawo pracy
    kantowaliby jeszcze gorzej.

    Taka jest rzeczywistość niestety. Chcesz mieć ideał - idź do raju ;->

    > Kilka okresow wypowiedzenia jest zdefiniowanych w ustawie.

    Miesiąc? Trzy? Pół roku? Rok? Określ się.

    > Nie. Nie daruje. To nie jest demagogia, tylko precyzyjne
    > okreslenie problemu. Partie polityczne korumpuja elektorat

    Demagogia. Precyzyjne określenie problemu z reguły pozbawione jest
    emocjonalnej "piany".

    > cudzym kosztem. To juz bylo w starozytnym Rzymie, a obecie
    > zostalo podniesione do kwadratu. Z Twojej gwaltownej reakcji
    > wnioskuje, ze przypuszczalnie mieszkasz w kwaterunku lub
    > w wynajmowanym mieszkaniu, bo skad by inaczej tak emocjonalna
    > reakcja. Myle sie?

    Jak zwykle.

    > Sprecyzuj, jezeli mozesz. A mam wrazenie, ze nie mozesz,
    > bo akurat mieszkam w SWOIM WLASNYM domu.

    Też stanowisz elektorat i twoi ulubieńcy stosują równie populistyczne
    hasełka, tylko "z drugiej strony".