    From: "PawełH" <p...@g...pl.nospam>
    Newsgroups: pl.rec.dom,pl.soc.prawo
    Subject: Re: kupno mieszkania.
    Date: Wed, 4 Feb 2004 11:59:45 +0100

    Użytkownik "Tomek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bvq30o$128$1@news.onet.pl...
    > Witem serdecznie wszystki grupowiczow!!!!
    >
    > W sumie to nie mam pojecia czy dobrze trafilem ale mam nadzieje ze jakies
    > informacje od Was uzyskam. Wlasnie nosze sie z zamiarem kupna mieszkania i
    > chcialbym sie dowiedziec jak to dobrze zrobic. jak sprawdzic stan prawny
    > mieszkania i wszystkie szczegoly z nim zwiazane. jakie warunki trzeba
    > spelnic aby uzyskac premie gwarancyjna z ksiazeczek mieszkaniowych
    (dwoch -
    > mojej i mojej dziewczyny). mieszknia bedzie napewno kupione od prywatnego
> [...]
    witam,
    ponieważ od 5 mcy kupuje mieszkanie i mam troche praktycznych przejsc, wiec
    podziele sie z toba kilkoma uwagami.
    1. jesli dopiero zaczynasz szukac, to proponuje BEZWARUNKOWO najpierw
    obejrzec dla zasady z dziesiec mieszkan, ktore chocby czesciowo spelniaja
    jakies wasze oczekiwania. W moim przypadku bylo tak,ze pierwsze mieszkanka
    byly rozczarowaniem (mialem przeciez swoje wizje tego co chce:-), dopiero
    potem zaczalem sobie uswiadamiac,ze nie dopasuje mieszkania do
    wyidealizowanych wizji, tylko odwrotnie: patrzac na ogladane M oceniam, czy
    mi odpowiada. A zeby moc okreslic precyzyjnie, czego sie chce, trzeba troche
    obejrzec.
    2. zakladajac, ze masz juz na oku mieszkanie, ktore jestes gotow kupic:
    jesli to M spoldzielcze-wlasnosciowe, prosisz wlasciela o zaswiadczenie do
    sprzedazy, ktore on bierze ze swojej spoldzielni. mozesz tez sie wybrac do
    spoldzielni na wlasna reke, mozna sie czasem dowiedziec co nieco.( np.
    sprawdzalem mieszkanie, ktore spoldzielnia wlasnie przeksztalcala na
    hipoteczne i to zablokowalo na dlugi czas jakiekolwiek transakcje w tym
    bloku - wlasciciele mieszkanie sprzedawali o tym nie wiedzac) To
    zaswiadczenie jest podstawa do transakcji notarialnej. Mieszkanie
    hipoteczne - tu dokladnie nie jestem pewien, ale wlasciciel ma akt wlasnosci
    nieruchomosci, ktory powinien okazac.
    3. co do ksiazeczki, wybierzcie sie do banku (PKOBP) i zlozcie wnioski o
    wyliczenie wkladu i premii. mozecie to zrobic w kazdej chwili, pierwszy
    wniosek jest bezplatny i da wam orientacje, ile dostaniecie. Nie bede w tej
    chwili pisal szczegołow co do realizacji (zapytajcie sie na miejscu), w
    kazdym razie dopiero po zakupie idziecie do banku z aktem kupna, skladacie
    wniosek o likwidacje i wyplate, i czekacie na pieniadze.
    tyle mi przychodzi do glowy tak na goraco
    W razie dalszych pytan sluze rada
    pozdrawiam,
    Paweł