  • 1. Data: 2007-02-19 20:05:57
    Temat: kupno domeny z nazwa firmy, a mozliwosc roszczen przez firme
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

    witam,
    moze ktos mial stycznosc z domenami - kupilem domene z nazwa firmy ktora
    produkuje sprzet sportowy, w polsce jest dystrybuttor, ale nie kupil domeny,
    bo kupilem ja normalnie jako wolna. Domena nazwa.com nazezy do innej firmy z
    usa o takiej samej nazwie, wiec firma o ktorej mysle nie ma jakby
    wylacznosci na te nazwe, nie jest jak np sony, albo audi rozpoznawana pod
    prostymi nazwami w danym kraju.
    Czy jest mozliwosc ze dystrybutor tej formy bedzie probowac roscic sobie do
    niej prawa, zakladajac ze wogole sie nia zaintersuje, ale jesli jednak?
    Rozumiem, ze taka sytuacja moglaby miec miejsce jesli nazwa tej formy by
    byla zastrzezona w polsce/ue ? Jak mozna sprawdzic czy jest zastrzezona?

    Co jesli nie jest, dalej moga roscic praw ze oni sa dysrybutorem, ew sama
    firma bedzie chciala te domene na polske?

    bede wdzieczny za jakies info w temacie,

    --
    Pozdrawiam,
    Michał Trych

  • 2. Data: 2007-02-19 20:12:31
    Od: Tomasz Wysocki <t...@o...pl>

    Michał Trych wrote:
> [...]
    > firma bedzie chciala te domene na polske?
    >
    > bede wdzieczny za jakies info w temacie,

    Rościć zawsze może. A czy wygra proces to inna sprawa. Jeśli nie ma Pan
    bezpośrednich powiązań z daną nazwą i nie jest ona nazwą pospolitą (np.
    krzesło, stół), to prawdopodobieństwo, że przegra Pan proces istnieje.
    Aby ocenić jak duże, myślę, że potrzebne są szczegóły i osoba z
    doświadczeniem w takich sprawach.

    --
    Pozdrawiam, Tomasz Wysocki

  • 3. Data: 2007-02-19 22:15:25
    Od: "JohnyBravo" <j...@b...net>

    Od domen mamy sad polubowny !

  • 4. Data: 2007-02-19 22:40:57
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Od domen mamy sad polubowny !

    Czyli pincet tys zł się należy i domena zmienia właściciela :-)

    +inż.leva+

  • 5. Data: 2007-02-19 22:54:38
    Od: "JohnyBravo" <j...@b...net>

    Zapoznaj sie z regulaminem jest dostepny w Necie !

    Jelsi zarejestrowales Domene o nazwie firmy nie masz szans na jej utrzymanie
    pierwsenstwo ma firma z ta nazwa i podobnie do pozostalych nazw Domen!

  • 6. Data: 2007-02-19 23:10:52
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Jelsi zarejestrowales Domene o nazwie firmy nie masz szans na jej
    > utrzymanie pierwsenstwo ma firma z ta nazwa i podobnie do pozostalych nazw
    > Domen!

    Wiem, ale biznes z końca lat 90-tych mi się przypomniał.

    +inż.leva+

  • 7. Data: 2007-02-19 23:13:29
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "JohnyBravo" <j...@b...net> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jelsi zarejestrowales Domene o nazwie firmy nie masz szans na jej
    > utrzymanie pierwsenstwo ma firma z ta nazwa i podobnie do pozostalych nazw

    Hint: biegnij wiec do Urzedu Miasta (gminy) i zakladaj firme o takiej nazwie
    :)
    A jesli nie firme to moze stowarzyszenie jakies - np NIKE - Niezalezny
    Internetowy Klub Epistolograficzny :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2007-02-20 07:38:20
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]

    > Jelsi zarejestrowales Domene o nazwie firmy nie masz szans na jej
    > utrzymanie pierwsenstwo ma firma z ta nazwa i podobnie do pozostalych

    hehe
    a od kiedy sie to zmienilo, bo jeszcze 3 lata temu nie bylo nic takiego,
    domena i nazwa wlasna firmy to dwie rowzne rzeczy, przy domenach .ue byl
    okres kiedy mogly sie rejestrowac tylko firmy posiadaace dane nazwy, potem
    byla juz wolna amerykanka, kto pierwszy ten lepszy

    i tak jest z domenami, jesli pod nazwa domeny nie prowadzisz dzialalnosci
    zblizonej do firmy o tej nazwie, to firma ma niewielkie szanse taka domene
    od ciebie wyrwac za free, moze ja conajwyzej za twoja zgoda od ciebie
    odkupic

  • 9. Data: 2007-02-20 11:46:20
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    szerszen napisał(a) :
> [...]
    > dzialalnosci zblizonej do firmy o tej nazwie, to firma ma niewielkie
    > szanse taka domene od ciebie wyrwac za free, moze ja conajwyzej za twoja

    Tak jak w przypadku gmail.pl. Google procesuje się z
    właścicielami. Na razie, na szczęście, bez skutku.

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    !! Z konta na Onecie listy wychodzą i dochodzą tylko w 60% !!

  • 10. Data: 2007-02-20 23:42:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.02.2007 Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Tak jak w przypadku gmail.pl. Google procesuje się z
    > właścicielami. Na razie, na szczęście, bez skutku.

    No akurat tam (na ile wierzyć prasie) sytuacja jest interesująco
    pomieszana, bo pod tą domeną rzeczywiście działało jakieś kółko młodych
    literatów, czyli nie był to oczywisty "domain squatting". Z drugiej strony
    właścicielka próbowała się jej pozbyć na Allegro.

    --
    Marcin