  • 1. Data: 2007-02-19 17:56:40
    Temat: Egzekwowanie zakazu parkowania na terenie prywatnym
    Od: "Łukasz" <t...@g...pl>

    Witam
    Jest Wspólnota mieszkaniowa. Przed wjazdem na jej teren stoi znak zakaz
    ruchu - nie dotyczy mieszkańców. Niestety non-stop wjeżdzają na teren
    wspólnoty obce samochody. Szlaban z różnych względów odpada.
    Pytanie - czy wspólnota może (rękami ochrony) założyć blokadę na koło
    takiego auta i rządać za jej zdjęcie opłaty?
    Możemy np. zrobić z terenu wspólnoty parking strzeżony na którym mieszkańcy
    parkowaliby za darmo a całej reszcie nakładać opłatę w wysokości np. 100 pln
    za 15 minut?
    Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź
    Łukasz

  • 2. Data: 2007-02-19 18:16:43
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 19 Feb 2007 18:56:40 +0100, Łukasz napisał(a):

    > Pytanie - czy wspólnota może (rękami ochrony) założyć blokadę na koło
    > takiego auta i rządać za jej zdjęcie opłaty?

    Nie.

    > Możemy np. zrobić z terenu wspólnoty parking strzeżony na którym mieszkańcy
    > parkowaliby za darmo a całej reszcie nakładać opłatę w wysokości np. 100 pln
    > za 15 minut?

    Tak, ale wypadaloby wtedy ogrodzic teren i ubezpieczyc, pozatym
    zarejestrowac dzialalnosc gospodarcza. Jako wspolnota nie mozecie prowadzic
    dzialalnosci gospodarczej. Musielibyscie wynajmowac teren parkingu jakiejs
    firmie i pobierac za to oplate, ta firma moglaby prowadzic parking.

    Ale, druga strona medalu. Co w przypadku kiedy parkujacy nie zgodzi sie na
    uiszczenie oplaty za parkowanie? Pozostaje wtedy spisac numery i udac sie
    do jedn. policji i zglosic wykroczenie z art. 121 p. 2 kw. Czyli
    zamierzonego efektu i tak nie osiagniecie, bo nadal beda parkowac.

    Rozwiazaniem moze byc zamontowanie takich podnoszonych slupkow i
    wyposazenie czlonkow wspolnoty w kluczyki.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2007-02-19 18:23:35
    Od: "Łukasz" <t...@g...pl>

    > Nie.

    Czy to znaczy, że w Polsce można komuś coś podrzucić na jego teren na
    przechowanie np. wysypać komuś do ogródka tonę węgla i zabrać go dzień
    później bez żadnych konsekwencji?
    Właściciel ogódka nic nie może z tym węglem zrobić?

> [...]
    >
    > Rozwiazaniem moze byc zamontowanie takich podnoszonych slupkow i
    > wyposazenie czlonkow wspolnoty w kluczyki.

    I na takiej właśnie zasadzie działają parkingi strzeżone?? Poważnie? Mogę
    sobie wjechać, wyjść, wrócić i wyjechać a właściciel może ścigać mnie za
    opłatę tylko sądownie??
    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 4. Data: 2007-02-19 18:33:01
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 19 Feb 2007 19:23:35 +0100, Łukasz napisał(a):

> [...]
    > później bez żadnych konsekwencji?
    > Właściciel ogódka nic nie może z tym węglem zrobić?

    Właściciel ogródka może naliczyć opłatę za przechowanie :)

    > I na takiej właśnie zasadzie działają parkingi strzeżone?? Poważnie? Mogę
    > sobie wjechać, wyjść, wrócić i wyjechać a właściciel może ścigać mnie za
    > opłatę tylko sądownie??

    Niekoniecznie sądownie, bo może zgodzisz sie przyjąć mandat a wtedy sądowi
    nic do tego :) Pozatym właściciel może wyliczyć, że w czasie kiedy Ty tam
    stałeś mogło się do niego zgłosić 10 klientów (którzy staliby tam 5 minut)
    i on by im naliczył po 100 zł za każdą rozpoczętą godzinę parkowania wg
    swojej taryfy, czyli wyceni swoje straty na ileśtam zł - to może
    rozstrzygnąć sąd w post. cywilnym i będziesz musiał zapłacić.

    A parkingi strzeżone z reguły mają szlabany i kolczatki, więc klient raczej
    nie zaryzykuje samowolnego opuszczenia parkingu, a to da czas na wezwanie
    policji, która ustali tożsamość takiego klienta i albo go w jakiś sposób
    zmusi do zapłacenia, albo wystawi mandat.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2007-02-19 18:33:12
    Od: KrzysiekPP <jimi@_NOSPAM_ceti.pl>

    > sobie wjechać, wyj?ć, wrócić i wyjechać a wła?ciciel może ?cigać mnie za
    > opłatę tylko s?downie??

    Jesli zdołasz wyjechac .... to tak, tylko sądownie.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 6. Data: 2007-02-19 18:39:53
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    scream napisał(a):

    > Właściciel ogródka może naliczyć opłatę za przechowanie :)

    Niby jak?

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 7. Data: 2007-02-19 18:53:23
    Od: "Łukasz" <t...@g...pl>

> [...]
    > policji, która ustali tożsamość takiego klienta i albo go w jakiś sposób
    > zmusi do zapłacenia, albo wystawi mandat.

    No dobra czyli robimy tak - wspólnota wynajmuje teren naszej firmie
    ochroniarskiej. Teren jest ogrodzony (brakuje tylko bramy lub szlabanu),
    ubezpieczony i 24h/dobę obserwowany przez 12 kamer. Firma ochroniarska
    stawia tablicę informującą że jest to parking strzeżony (prowadzą już takie
    parkingi gdzie indziej) i że opłata pobierana przez nich po zakończeniu
    parkowania wynosi 100 pln za każde 15 minut. Zamiast szlabanu i kolczatki
    stosuje blokadę na koło - efekt jest identyczny - nie można odjechać.
    Jest możliwa taka konstrukcja?
    Pozdro i dziękuje za odpowiedzi
    łukasz

  • 8. Data: 2007-02-19 18:53:39
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 19 Feb 2007 19:39:53 +0100, Johnson napisał(a):

    > Niby jak?

    A niby nie może?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2007-02-19 18:56:04
    Od: "japo" <s...@j...pl>

    dokładnie: słupek, kłodka i po sprawie..

    nie wiem nawet czy Policja czy SM może wlepić mandat jeśli samochód stoi za
    takim znakiem, ponieważ nie da się zaocznie wykazać że nie został on
    postawiony przez mieszkańca..

  • 10. Data: 2007-02-19 19:09:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    scream napisał(a):