  • Date: Tue, 14 Aug 2012 17:54:17 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kto wtrynil policji winzgroze?!
    <jvgu4h$rk9$1@inews.gazeta.pl> <jvh8dl$v9g$1@node1.news.atman.pl>
    <501c29f5$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
    <501d3ab6$1@news.home.net.pl>
    <501d938e$0$1303$65785112@news.neostrada.pl>
    <501d96cd$1@news.home.net.pl>
    <501e5282$0$1300$65785112@news.neostrada.pl>
    <501e5659$1@news.home.net.pl>
    <501ebf8e$0$26709$65785112@news.neostrada.pl>
    <501ec69b$1@news.home.net.pl> <1...@s...wot>
    <5028debc$1@news.home.net.pl>
    <50296da2$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 13.08.2012 23:12, Jawi pisze:

    > :))) dobre
    > nie będę komentował bo realiów dużych firm i działów IT kompletnie nie
    > jarzysz niestety

    Lepiej od ciebie, teoretyku.

    > no sorry memory, użytkownicy mają mieć to na co polityka firmy pozwala,

    Wcześniej pozwalała, a teraz po awarii już nie? ;->

    > od tego są wszelkie miejsca dyskowe na "zew. desktopa usera" by rzeczy
    > ważne trzymać tam.

    Nie zawsze się da.

    Ty piszesz o teoretycznym, od początku zaplanowanym i zunifikowanym
    środowisku.

    A sorry winnetou, panie teoretyk, ale w takiej sytuacji to można od razu
    dać linuxa i pominąć kwestię "przechodzenia", bo przechodzenie na linuxa
    i przechodzenie na zunifikowaną, odgórnie zatwierdzoną konfigurację
    windowsową spotka się z dokładnie takimi samymi problemami - ikonki
    gdzie indziej, inny zestaw aplikacji, inne wersje programów biurowych

    Przykłady z praktyki: komputery kompletowane przez lata, od sasa do
    lasa, przez "poprzednie ekipy". Takoż aplikacje. Z czego część aplikacji
    instalowana w ogóle z pominięciem mechanizmów systemowych i trzymająca
    dane w tym samym katalogu, co sam program. Że nie wspomnę o DOSowych
    starociach, pokutujących siłą rozpędu od 20 lat.

    Z tego co miałem okazję podejrzeć w policji wygląda to podobnie.

    A'propos profili sieciowych (bo chyba to miałeś na myśli piszą co
    "zewnętrznych pulpitach użytkowników") - standardowe microsoftowe
    programy pocztowe histerycznie się bronią przed wykorzystywaniem
    podmontowanych dysków sieciowych, a synchronizacja wieloletniej poczty z
    ogromnymi załącznikami trochę trwa. Więc masz wybór - długie logowanie,
    albo zmuszenie opornych (i kluczowych) pracowników do zmiany programu na
    bardziej cywilizowany niż ten, którego od lat używają.