    From: "MałGosia" <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ksiega wieczysta / hipoteka - koszty, czas
    Date: Wed, 20 Oct 2004 15:01:25 +0200

    nzsnnw napisał
    > proszę uprzejmie o podanie "z grubsza", jakiego rzędu wielkość
    opłaty czeka
    > mnie jeśli będę musiał założyć księgę wieczystą z wpisem banku dla
    > następującej nieruchomości:
    >
    > miasto poznań
    > wartość 90.000
    > mieszkanie własnościowe w spółdzielni

    Oplaty beda zalezec od tego, czy kupujesz na rynku wtornym, czy
    pierwotnym (tzn bezposrednio od spoldzielni). Jesli na wtornym, to za
    wpis wlasnosci zaplacisz ok 1120 zl. Jesli na pierwotnym to ok 300 zl.
    Co do odplat od wpisu hipoteki to zalezy od Banku. A konkretnie od
    kwoty hipoteki, ktora Bank zazyczy sobie ustanowic na Twoim
    mieszkaniu. Przykladowo - jesli bank zazada wpisu hipoteki w wys ok
    100 tys to zaplacisz ok 300 zl od wpisu (jesli kupiles mieszkanie na
    rynku wtornym). Jesli na pierwotnym, to mozesz byc zwolniony od tej
    oplaty w przypadku gdy Bank w oswiadczeniu (stnaowiacym podstawe wpisu
    hipoteki) zaznaczy, ze kredyt bierzesz na cele budownictwa
    mieszkaniowego. Ale tu nie moge powiedziec nic pewnego, bo nie wiem
    jak to jest w Poznaniu. Niby prawo jest jedno w calej Polsce, ale
    czasami zdarzaja sie roznice w jego interpretacji ;)

    > KW jest niezbędna, mieszkanie będzie kredytowane w 60%.
    > ile to może kosztować i jak długo może potrwać? czas jest istotny,
    bowiem bank
    > będzie oczekiwał dodatkowych opłat pomostowego ubezpieczenia do
    momentu
    > ustanowienia KW...

    Przykro mi, ale ile to bedzie trwac to nie wiem, bo ja nie z Poznania
    :)
    Dowiedz sie w sadzie w WKW czy funkcjonuje cos takiego jak dyzur
    hipoteczny. To jest taki przyspieszony tryb zalatwiania tego typu
    spraw (dotyczy tylko i wylacznie wnioskow o wpis hipoteki). Ale
    podejrzewam, ze nie.. Bo w Poznaniu pewnie tez komputeryzaja :(

    pozdrawiam
    Gosia