  • 1. Data: 2004-10-19 17:40:06
    Temat: ksiega wieczysta / hipoteka - koszty, czas
    Od: "nzsnnw" <n...@o...pl>

    proszę uprzejmie o podanie "z grubsza", jakiego rzędu wielkość opłaty czeka
    mnie jeśli będę musiał założyć księgę wieczystą z wpisem banku dla
    następującej nieruchomości:

    miasto poznań
    wartość 90.000
    mieszkanie własnościowe w spółdzielni

    (nie wiem jak mas się sprawa z gruntem - jeśli ktoś wie to poproszę o obie
    wartości, a może ktoś się orientuje - spółdzielnai winogrady?)

    KW jest niezbędna, mieszkanie będzie kredytowane w 60%.
    ile to może kosztować i jak długo może potrwać? czas jest istotny, bowiem bank
    będzie oczekiwał dodatkowych opłat pomostowego ubezpieczenia do momentu
    ustanowienia KW...

    nzsnnw

  • 2. Data: 2004-10-20 13:01:25
    Temat: Re: ksiega wieczysta / hipoteka - koszty, czas
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    nzsnnw napisał
> [...]
    opłaty czeka
    > mnie jeśli będę musiał założyć księgę wieczystą z wpisem banku dla

    Oplaty beda zalezec od tego, czy kupujesz na rynku wtornym, czy
    pierwotnym (tzn bezposrednio od spoldzielni). Jesli na wtornym, to za
    wpis wlasnosci zaplacisz ok 1120 zl. Jesli na pierwotnym to ok 300 zl.
    Co do odplat od wpisu hipoteki to zalezy od Banku. A konkretnie od
    kwoty hipoteki, ktora Bank zazyczy sobie ustanowic na Twoim
    mieszkaniu. Przykladowo - jesli bank zazada wpisu hipoteki w wys ok
    100 tys to zaplacisz ok 300 zl od wpisu (jesli kupiles mieszkanie na
    rynku wtornym). Jesli na pierwotnym, to mozesz byc zwolniony od tej
    oplaty w przypadku gdy Bank w oswiadczeniu (stnaowiacym podstawe wpisu
    hipoteki) zaznaczy, ze kredyt bierzesz na cele budownictwa
    mieszkaniowego. Ale tu nie moge powiedziec nic pewnego, bo nie wiem
    jak to jest w Poznaniu. Niby prawo jest jedno w calej Polsce, ale
    czasami zdarzaja sie roznice w jego interpretacji ;)

> [...]
    bowiem bank
    > będzie oczekiwał dodatkowych opłat pomostowego ubezpieczenia do

    Przykro mi, ale ile to bedzie trwac to nie wiem, bo ja nie z Poznania
    :)
    Dowiedz sie w sadzie w WKW czy funkcjonuje cos takiego jak dyzur
    hipoteczny. To jest taki przyspieszony tryb zalatwiania tego typu
    spraw (dotyczy tylko i wylacznie wnioskow o wpis hipoteki). Ale
    podejrzewam, ze nie.. Bo w Poznaniu pewnie tez komputeryzaja :(

    pozdrawiam
    Gosia

  • 3. Data: 2004-10-21 21:27:47
    Od: "nzsnnw" <n...@o...pl>

    > Oplaty beda zalezec od tego, czy kupujesz na rynku wtornym, czy
    > pierwotnym (tzn bezposrednio od spoldzielni). Jesli na wtornym, to za
    > wpis wlasnosci zaplacisz ok 1120 zl.

    zapomniałem napisać - prawda...
    mieszkanie jest z rynku wtórnego, używane, ze spółdzielni.

    > Co do odplat od wpisu hipoteki /.../
    > Przykladowo - jesli bank zazada wpisu hipoteki w wys ok
    > 100 tys to zaplacisz ok 300 zl od wpisu (jesli kupiles mieszkanie na
    > rynku wtornym).

    mniejsza wartość, mój wkład to 30.000 - banku "pomoc" to 60.000 lub mniej
    (może się uda tańsze mieszkanie wychodzić). ale rząd wielkości znam już -
    dziękuję.

    > Przykro mi, ale ile to bedzie trwac to nie wiem, bo ja nie z Poznania

    a czy prawdąjest, że sąd ma na to rok maksyamlnie czasu?

    i bardzo dziękuję za wyjaśnienia
    nzsnnw

  • 4. Data: 2004-10-22 05:44:51
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    nzsnnw napisał
    > zapomniałem napisać - prawda...
    > mieszkanie jest z rynku wtórnego, używane, ze spółdzielni.

    No i dalej niczego nie wytlumaczyles :) Rynek wtorny to wtedy gdy
    kupujesz mieszkanie od pana Kowalskiego - czlonka spoldzielni X.
    Pierwotny - gdy od spoldzielni X.

    > a czy prawdąjest, że sąd ma na to rok maksyamlnie czasu?

    Nie ma czegos takiego jak ustawowy termin dokonania wpisu w ksiedze
    wieczystej. Jednakze w wielu sadach wpisy hipotek sa traktowane
    priorytetowo. Zapytaj w sadzie w Poznaniu o dyzur hipoteczny.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 5. Data: 2004-10-22 19:54:55
    Od: "nzsnnw" <n...@o...pl>

    > nzsnnw napisał
    >
    > No i dalej niczego nie wytlumaczyles :)

    wręcz namieszałem - racja. doprecyzuję:
    mieszkanie JEST W spółdzielni, ale kupuję OD KOWALSKIEGO, będącego członkiem
    spólłdzielni.

    > Zapytaj w sadzie w Poznaniu o dyzur hipoteczny.

    zapytam, nie słyszałem, sprawdzę, dzięki
    nzsnnw

  • 6. Data: 2004-10-23 05:04:02
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    nzsnnw napisał
    > wręcz namieszałem - racja. doprecyzuję:
    > mieszkanie JEST W spółdzielni, ale kupuję OD KOWALSKIEGO, będącego
    członkiem
    > spólłdzielni.

    Czyli rynek wtorny, a wiec oplaty jak napisalam - za wpis wlasnosci i
    zalozenie kw ok 1200 zl i brak mozliwosci zwolnienia z oplaty za wpis
    hipoteki.

    pozdrawiam
    Gosia