  • 21. Data: 2011-06-18 16:12:26
    Temat: Re: kratka, i inne zmiany w prawie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Jun 2011, Andrzej Kłos wrote:

    > warunki homologacji wydawane są na podstawie aktualnie obowiązującego prawa
    > :)
    >
    > w 1998 r. obowiązywało:
    [...]
    > a już w 1999 (od 15.06) zaczęło obowiązywać:

    [...]
    > czytamy obydwa i... w tym z 1996 - obowiązującego w 1998 r. - nie ma nic o
    > przegrodzie trwale odgradzającej przestrzeń ładunkową od części pasażerskiej,
    > a w tym z 1999 już jest.

    Thx.
    No to z mojej strony co najwyżej dwa pomysły na dalsze szukanie
    (ja nie mam chęci :))
    - czy gdzieś są "regulacje przejściowe"
    - czy pierwsze rozporządzenie utraciło moc z powodu
    uchylenia ustawy która je powoływała.

    Jeśli "nie" i "tak", to rzecz jasna obowiązuje tylko nowa ustawa
    (a wraz z nią nowe rozporządzenie).
    Ale nie mam pojęcia (szczególnie co z ew. przepisami przejściowymi).

    > i pytanie nadal aktualne: czy muszę dziś mieć przegrodę w takim samochodzie
    > ciężarowym z homologacją wydaną w 1998 r. czy też nie ?

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2011-06-18 16:15:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Jun 2011, poreba wrote:

    > Wiem, że pytanie beznadziejnie naiwne, jednakże dlaczego piekarz może
    > wliczyć w koszty d.g. to co zapłacił za mąkę, wat może sobie odliczyć.
    > W przypadku auta, którym mąkę przywióżł (z poprawką na ST i amortyzację)
    > i paliwa do tegoż auta już państwo ma inne zdanie?

    To jest pytanie do państwa :), nie do grupowiczów.
    No chyba że chodziło o odpowiedź: "tak, państwo ma innne zdanie" ;)

    Podwójnego opodatkowania jest więcej, choćby hotel (aczkolwiek
    ze stawką obniżoną, ale VAT nieodliczalny).

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2011-06-18 20:02:39
    Od: "Wakeba" <w...@p...onet.pl>

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

    z dnia 31 grudnia 2002 r.

    w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego
    wyposażenia

    (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262)

    § 8. 1. Kabina kierowcy oraz pomieszczenie przeznaczone do przewozu osób
    wyposaża się w:

    4. Wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu
    osób powinno odpowiadać następującym warunkom:

    1) powinno być szczelne, jeżeli jest pomieszczeniem zamkniętym;

    2) siedzenia powinny być przymocowane do nadwozia, również gdy są
    przesuwane, w sposób uniemożliwiający niezamierzone zmiany

    ich położenia;

    3) górna część oparcia przednich siedzeń samochodu osobowego powinna być
    miękko wyściełana; przepisu nie stosuje się do

    samochodu terenowego;

    4) tablica rozdzielcza powinna być przynajmniej u dołu zaokrąglona;

    5) mechanizm do otwierania i zamykania dachu powinien być tak urządzony, aby
    nie działał samoczynnie, również w razie

    zderzenia;

    6) powinno być wyposażone w wyjścia w postaci drzwi lub okien, co najmniej
    po jednym na każdą stronę pojazdu, umożliwiające w

    razie konieczności wyjście na zewnątrz;

    7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej
    trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości;

    przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz
    pierwszy po dniu 29 maja 1999 r.;

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Wakeba

  • 24. Data: 2011-06-22 05:53:21
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Wakeba pisze:

> [...]

    > trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości;
    >
    > przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz

    dzięki, czyli szukać należy w jak najnowszych przepisach :)

    swoją drogą ciekawe, jak interpretowano ten przepis między 1999 a 2003,
    czyli między kolejnymi rozporządzeniami, 1999 wprowadzono wymóg
    przegrody, 2003 doprecyzowano, że obowiązuje dla aut zarejestrowanych
    nie wcześniej niż 1999 - pewnie był niezły galimatias

    andy_nek