  • 1. Data: 2011-06-15 11:29:41
    Temat: spadek - jak wszystko zalatwic
    Od: AJA <a...@g...pl>

    Witam (z gory przepraszam za bledy)

    Po smierci ojca wystapili nastepujacy spadkobiercy: zona zmarlego i 2
    doroslych dzieci. W sklad spadku wchodza: dom mieszkalny wspolwlasnosc
    zmarlego z malzonka A, dom ktory wczesniej zmarly otrzymal z przepisania
    przez jego matke B, dzialka (najprawdopodobniej budowlana), auto i
    pieniadze na koncie w banku.
    Po rozprawie sad orzekl ze kazdej osobie przypada 1/3 spadku do podzialu.

    Czekamy na uprawomocnienie wyroku. Co dalej powinnismy zrobic? Jak
    dokonac podzialu ( w sadzie czy w biurze notarialnym i gdzie wyjdzie
    taniej), co jezeli nie bedzie zgody przy podziale. Jak wycenic majatek
    (czy obedzie sie bez rzeczoznawcy)?

    Jak rozumiem to zona zmarlego posiada 1/2 domu A oraz ze spadku 1/3 domu
    A co razem daje 4/6, z domu B 1/3 oraz z konta bankowego 1/3.
    Rodzenstwo odpowiednio po 1/6 z domu A oraz 1/3 z domu B i 1/3 z konta.

    Oile podzial z konta jest prosty o tyle domy juz nie.

    Czy w przypadku braku porozumienia przy podziale mozna sprzedac oba domy
    (w domu A zameldowani sa na pobyt staly wszystkie 3 zainteresowane osoby
    + maz jednego z rodzenstwa wraz z dziecmi)

    Ja w tych tematach sie nie poruszam wiec nei bardzo wiem co z tym dalej.

    Pozdrawiam
    AJA

  • 2. Data: 2011-06-15 12:23:12
    Temat: Re: spadek - jak wszystko zalatwic
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.06.2011 13:29, AJA pisze:

> [...]
    > Rodzenstwo odpowiednio po 1/6 z domu A oraz 1/3 z domu B i 1/3 z konta.
    >
    > Oile podzial z konta jest prosty o tyle domy juz nie.

    Och, całkiem prosty - sam go powyżej dokonałeś ;)

    > Czy w przypadku braku porozumienia przy podziale mozna sprzedac oba domy

    Oczywiście, że nie! Jak sobie wyobrażasz sprzedaż całej nieruchomości
    bez zgody wszystkich współwłaścicieli?

  • 3. Data: 2011-06-15 12:58:28
    Od: AJA <a...@g...pl>

    W dniu 2011-06-15 14:23, Andrzej Ława pisze:
> [...]

    Chodzilo mi o sensowny podzial. Skoro nie moge sprzedac domu w ktorym sa
    zameldowane osoby to zrobic tak by swoja czesc dostac bez sprzedazy domu
    z zameldowanymi osobami.

    A jezeli nie da sie dogadac zeby swoja czesc odzyskac to jak zrobic. Jak
    domagac sie splaty 1/6 z tego domu A skoro siostra + jej maz sa bez
    pracy i do tego dwojka dzieci?

    > Och, całkiem prosty - sam go powyżej dokonałeś ;)

    > Oczywiście, że nie! Jak sobie wyobrażasz sprzedaż całej nieruchomości
    > bez zgody wszystkich współwłaścicieli?
    No wlasnie jak tego dokonac?

    AJA

  • 4. Data: 2011-06-15 13:36:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/15/2011 7:58 AM, AJA wrote:

    > Chodzilo mi o sensowny podzial.
    > Skoro nie moge sprzedac domu w ktorym sa
    > zameldowane osoby to zrobic tak by swoja czesc dostac bez sprzedazy domu
    > z zameldowanymi osobami.

    Dogadac sie.
    Ze ty od nich ich część odkupisz.

    > A jezeli nie da sie dogadac zeby swoja czesc odzyskac to jak zrobic. Jak
    > domagac sie splaty 1/6 z tego domu A skoro siostra + jej maz sa bez
    > pracy i do tego dwojka dzieci?

    sądownie.

    sąd może nakazać sprzedaż jak i tobie odkupić ich części.

  • 5. Data: 2011-06-15 14:02:03
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "AJA" <a...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Chodzilo mi o sensowny podzial. Skoro nie moge sprzedac domu w ktorym sa
    > zameldowane osoby to zrobic tak by swoja czesc dostac bez sprzedazy domu z
    > zameldowanymi osobami.

    wyceniacie wspólnie, albo przy pomocy rzeczoznawcy i ten co w domu zostaje,
    spłaca pozostałą dwójkę

    > A jezeli nie da sie dogadac zeby swoja czesc odzyskac to jak zrobic. Jak
    > domagac sie splaty 1/6 z tego domu A skoro siostra + jej maz sa bez pracy
    > i do tego dwojka dzieci?

    to zależy, czy zależy ci na kasie, czy na rodzinie, zawsze sądownie takie
    sprawy można załatwić
    to zależy od tego jaka jest wartość ich części i wartość pozostałej masy
    spadkowej na nich przypadającej, może da się im kupić z tych pieniędzy
    mieszkanie i ich wyprowadzić, aby móc sprzedać dom i odzyskać kasę

  • 6. Data: 2011-06-16 05:59:07
    Od: AJA <a...@g...pl>

    W dniu 2011-06-15 16:02, szerszen pisze:

> [...]
    > zostaje, spłaca pozostałą dwójkę

    > to zależy, czy zależy ci na kasie, czy na rodzinie, zawsze sądownie
    Sytuacja jest bardziej zagmatwana. Chodzi oczywiscie o nieustajhace
    klutnie domownikow. Do tego calosc utrzymania domu spadla na wdowe +
    jej tesciowa. Corka ma wszystko gdzies ( nie pracuje, jej meza zwolnili
    za picie do teog 2 dzieci) wiec nie wyglada to rozowo.

    > to zależy od tego jaka jest wartość ich części i wartość pozostałej masy
    > spadkowej na nich przypadającej, może da się im kupić z tych pieniędzy
    > mieszkanie i ich wyprowadzić, aby móc sprzedać dom i odzyskać kasę

    Ale jak zmusic do sprzedazy majatku zeby z swojej czesci mogli sobie
    kupic mieszkania w blokowisku.

    AJA

  • 7. Data: 2011-06-16 06:11:02
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.06.2011 07:59, AJA pisze:

> [...]
    > jej tesciowa. Corka ma wszystko gdzies ( nie pracuje, jej meza zwolnili
    > za picie do teog 2 dzieci) wiec nie wyglada to rozowo.

    Zdefiniuj "utrzymanie". Za podatki współwłaściciele odpowiadają
    solidarnie, a większe prace remontowe zasadniczo wymagają uzgodnienia
    między współwłaścicielami.

    > Ale jak zmusic do sprzedazy majatku zeby z swojej czesci mogli sobie
    > kupic mieszkania w blokowisku.

    Kałasznikowem...

    Nie umiesz przeczytać tego, co ci odpisali witek i szerszeń? Trzeba iść
    z tym do sądu, a bez zawodowego (i dobrego oraz z koneksjami) prawnika
    gucio zrobisz.

  • 8. Data: 2011-06-16 06:35:50
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "AJA" <a...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Ale jak zmusic do sprzedazy majatku zeby z swojej czesci mogli sobie kupic
    > mieszkania w blokowisku.

    sądownie, niestety dużo zachodu, trochę kasy, ale jak wspomniałem, wszystko
    zależy od wartości całości majątku który jest do podziału

  • 9. Data: 2011-06-16 06:46:06
    Od: AJA <a...@g...pl>

    W dniu 2011-06-16 08:11, Andrzej Ława pisze:

    > Zdefiniuj "utrzymanie". Za podatki współwłaściciele odpowiadają
    > solidarnie, a większe prace remontowe zasadniczo wymagają uzgodnienia
    > między współwłaścicielami.
    Nie mam na mysli podatkow. Podstawowe oplaty typu woda prad smieci.
    Wszystko jest na jedna osobe zarejestrowane. O remontach juz raczej mowy
    nie ma bo ich poprostu nie stac. A przeciez musza jeszcze wysuplac
    pieniadze na opal zima.

    > Kałasznikowem...
    >
    > Nie umiesz przeczytać tego, co ci odpisali witek i szerszeń? Trzeba iść
    > z tym do sądu, a bez zawodowego (i dobrego oraz z koneksjami) prawnika
    > gucio zrobisz.
    Jakie moga byc koszty sadowe?

  • 10. Data: 2011-06-16 07:00:00
    Od: AJA <a...@g...pl>

    W dniu 2011-06-15 13:29, AJA pisze:
> [...]
    > + maz jednego z rodzenstwa wraz z dziecmi)
    >
    > Ja w tych tematach sie nie poruszam wiec nei bardzo wiem co z tym dalej.

    Jeszcze takie pytanie: czy jezeli dziedzicze majatek to w przypadku
    rozwodu odziedziczony majatek wlicza sie do podzialu?