  • 1. Data: 2011-06-15 19:13:38
    Temat: Zamówienia publiczne - zmiana warunków
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Witam,
    Proszę o opinię, czy zmiana zapisu:

    "Opieka nad dziećmi w czasie dowozów z miejscowości położonych na terenie
    gminy X do oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych i przedszkola
    prowadzonych przez Gminę X oraz do X w roku szkolnym 2010/2011 w
    szczególności: pomoc przy wsiadaniu i wysiadaniu z autobusu oraz opieka w
    czasie jazdy autobusem, odprowadzania dzieci z autobusu do szkoły i
    obierania ze szkoły".

    na zapis

    "Opieka nad dziećmi w czasie dowozów z miejscowości położonych na terenie
    gminy X do oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych i szkół
    podstawowych oraz przedszkola prowadzonych przez Gminę X oraz do szkół
    specjalnych i X w roku szkolnym 2010/2011 w szczególności: pomoc przy
    wsiadaniu i wysiadaniu z autobusu oraz opieka w czasie jazdy autobusem.

    czyli z pominięciem fragmentu "odprowadzania dzieci z autobusu do szkoły i
    obierania ze szkoły"
    jest wg ustawy Prawo zamówień publicznych podstawą do zmiany trybu z
    przetargu na zamówienie z wolnej ręki w związku z unieważnieniem przetargów
    (brak ofert) i uzasadnieniem: "pierwotne warunki zamówienia nie zostały w
    istotny sposób zmienione"?

    Czy taka zmiana nie stanowi przypadkiem "zmiany w istotny sposób", zresztą
    ze względu na bezpieczeństwo dzieci i zakres odpowiedzialności wykonawcy?

    --
    Arek

  • 2. Data: 2011-06-17 06:31:17
    Temat: Re: Zamówienia publiczne - zmiana warunków
    Od: AdamS <f...@f...pl>

    Dnia Wed, 15 Jun 2011 21:13:38 +0200, Arek napisał(a):

> [...]
    >
    > czyli z pominięciem fragmentu "odprowadzania dzieci z autobusu do szkoły i

    dodano jeszcze "i szkół podstawowych"

> [...]
    > ze względu na bezpieczeństwo dzieci i zakres odpowiedzialności wykonawcy?

    wg mnie nie jest to istotna zmiana pierwotnych warunków zamówienia
    --
    Pozdrawiam AdamS