    From: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kradną jabłka i gacie
    Date: Fri, 22 Feb 2019 22:33:04 +0200

    W dniu 2019-02-22 o 12:23, Olin pisze:
    > "Prokuratorzy z Wrocławia badają sprawę nieprawidłowości w dolnośląskim
    > oddziale Polskiego Czerwonego Krzyża. Sprawdzają nie tylko to, jak doszło
    > do wyłudzenia ponad miliona złotych, ale także to, jak zniknęło 46 ton
    > żywności przeznaczonej dla potrzebujących.
    >
    > - Część z przekazywanej nam żywności była kierowana do rozdawania wśród
    > ludności w czasie ostatniej kampanii wyborczej do Sejmu (wybory
    > parlamentarne w 2015 roku - przyp. red.) - mówi "Gazecie Wyborczej" jeden z
    > byłych pracowników Polskiego Czerwonego Krzyża, który zeznaje w śledztwie w
> [...]
    ciag-dalszy-sprawdzaja-gdzie-zniknela-zywnosc,911644
    .html

    Gdzie trafia używana odzież? Firmy zbierające ubrania oficjalnie
    twierdzą, że większość sprzedają hurtowniom z Azji i Afryki, a ubrania
    nieprzydatne do użytku przerabiane są na czyściwo przemysłowe i szmaty.

    - Guzik prawda. Większość można kupić w polskich "ciuchlandach". Wiele
    sklepów z Trójmiasta reklamuje się, że sprzedaje "zachodnią odzież", a
    kupuje ją od firm zbierających je do pojemników, czasem na tym samym
    osiedlu - mówi nam jeden z pracowników dużego sklepu z używanymi
    ubraniami w Gdańsku.

    https://moto.trojmiasto.pl/Wielki-biznes-na-zbiorce-
    uzywanej-odziezy-Do-biednych-trafia-tylko-mala-czesc
    -n69196.html?strona=7

    --
    animka