  • 1. Data: 2004-04-16 22:54:22
    Temat: korespondencja
    Od: Andrzej Małysz <a...@s...poznan.pl>

    Witam!
    Czy otwieranie przez współpracowników korespondencji przesłanej na adres
    zakładu pracy a zaadresowanej imiennie ma pod nieobecność adresata
    akceptację prawną?
    Zdrówko!
    am

  • 2. Data: 2004-04-17 00:56:06
    Temat: Re: korespondencja
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

    Użytkownik "Andrzej Małysz" <a...@s...poznan.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy otwieranie przez współpracowników korespondencji przesłanej na adres
    > zakładu pracy a zaadresowanej imiennie ma pod nieobecność adresata

    Gdziesz czytałem, ze cała korespondencja przychodząca na adres zakładu pracy
    jest własnością pracodawcy.
    Zdaje się jest na to § ale nie jestem w stanie teraz podać...

    Pozdrawiam
    kw1618

  • 3. Data: 2004-04-17 07:19:21
    Od: sebol <l...@s...pl>

    Andrzej Małysz wrote:

    > Witam!
    > Czy otwieranie przez współpracowników korespondencji przesłanej na adres
    > zakładu pracy a zaadresowanej imiennie ma pod nieobecność adresata
    > akceptację prawną?

    doreczenia sa opisane w KPA KPC ale generalnie jezeli list jest
    adresowany: <nazwa firmy> <imie, nazwisko> to oczywistym jest ze
    zostanie one przyjete np. w sekretariacie. Wpisane na ksiazke podawcza,
    nastepnie jakis dyrektor lub osoba upowazniona kazdy przeglada i
    samodzielnie dekretuje. Sam wpis <imie, nazwisko> oznacza sugestie do
    kogo jest wewnatrz firmy jest adresowana ale i tak dekretacja moze byc
    calkowice inna. Oczywiscie taki list jest mimo to skutecznie doreczony.

    --
    l...@s...pl

  • 4. Data: 2004-04-17 09:51:42
    Od: poreba <d...@p...com>

    sebol <l...@s...pl> niebacznie popelnil

    > doreczenia sa opisane w KPA KPC ... Oczywiscie taki list
    > jest mimo to skutecznie doreczony.
    Nawet jeżeli jako niedotyczący firmy zostanie zadekretowany
    ad kosz czy /dev/null i adresat _nie_ będzie
    miał możliwości się z treścią zapoznać???

    --
    pozdro
    poreba

  • 5. Data: 2004-04-17 11:05:24
    Od: sebol <l...@s...pl>

    poreba wrote:

    > Nawet jeżeli jako niedotyczący firmy zostanie zadekretowany
    > ad kosz czy /dev/null i adresat _nie_ będzie
    > miał możliwości się z treścią zapoznać???

    adresatem jest konkretny zakład. Jezeli ktos wysyla korespondencje
    prywatna na adres zakladowy to niespelnia wymogu poprawnego adresu
    zamieszkania/pobytu.

    --
    l...@s...pl

  • 6. Data: 2004-04-17 16:06:46
    Od: poreba <d...@p...com>

    > Jezeli ktos wysyla korespondencje prywatna na adres zakladowy
    > to niespelnia wymogu poprawnego adresu zamieszkania/pobytu.

    I dalej jest _skutecznie_ doręczony?
    O to pytałem...

    --
    pozdro
    poreba

  • 7. Data: 2004-04-18 19:16:33
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Sat, 17 Apr 2004 16:06:46 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, poreba napisał(a):

    > sebol <l...@s...pl> niebacznie popelnil

    > I dalej jest _skutecznie_ doręczony?
    > O to pytałem...

    Poczte zakladowa odbiera pracownik z upowaznienia prezasa i tylko on.A
    prezes robi z nia co chce. W pracy nie ma listów prywatnych.

  • 8. Data: 2004-04-19 03:07:13
    Od: Andrzej Małysz <a...@s...poznan.pl>

    Użytkownik "MEva" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
    > Sat, 17 Apr 2004 16:06:46 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, poreba napisał(a):

    > Poczte zakladowa odbiera pracownik z upowaznienia prezasa i tylko on.A
    > prezes robi z nia co chce. W pracy nie ma listów prywatnych.

    Mimo, że problem nie dotyczy mnie to "ja się z takiego Państwa wypisuję";
    tzn., że np. pismo napisane na ręcę przewodniczącego organizacji związkowej
    może być przeczytane od stróża po dyrektora a do adresata nie trafić;
    to samo z "wyciągiem" osobistego konta bankowego; i jak tutaj ma się prawo w
    kwestii poufności bankowej i dalszych ewentualnych konsekwencji?;
    zdrówko!
    am

  • 9. Data: 2004-04-19 03:09:52
    Od: poreba <d...@p...com>

    MEva <x...@x...pl> niebacznie popelnil

    > Poczte zakladowa odbiera pracownik z upowaznienia prezasa i
    > tylko on.A prezes robi z nia co chce. W pracy nie ma listów
    > prywatnych.
    No to dodatkowa wiadomość.
    Czy jest to _skuteczne_ doręczenie, odpowiedzi dalej brak.

    --
    pozdro
    poreba