  • 1. Data: 2004-04-16 21:42:34
    Temat: Prawo - aurlop wychowawczy
    Od: "Dobrymir" <d...@t...pl>

    Dzień dobry
    Mam takie pytanie gdyż nie mogę nigdzie dokładnie dowiedzieć się jak to
    jest:

    1. Czy po 1 Maja osoba będąca na urlopie wychowawczym, której przyznano
    zasiłek wychowawczy, może być zatrudniona w niepełnym wymiarze godzin, albo
    na umowę zlecenie (proszę podać akt prawny)

    Jesli tak to:

    2. Jaka jest górna kwota dochodu dla osoby będącej na płatnym urlopie
    wychowawczym przy pracy dodatkowej aby nie utracić prawa do zasiłku
    wychowawczego (proszę podać akt prawny).

    Z góry dziękuję i pozdrawiam
    DOBRYMIR

  • 2. Data: 2004-04-17 06:13:59
    Temat: Re: Prawo - aurlop wychowawczy
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Dobrymir" <d...@t...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c5pk0g$qa9$1@atlantis.news.tpi.pl

> [...]
    > wychowawczym przy pracy dodatkowej aby nie utracić prawa do zasiłku
    > wychowawczego (proszę podać akt prawny).

    U S T A W A
    z dnia 28 listopada 2003 r.
    o świadczeniach rodzinnych
    Rozdział 2
    Zasiłek rodzinny i dodatki do zasiłku rodzinnego

    Art. 10.
    1. Dodatek z tytułu opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z urlopu
    wychowawczego przysługuje matce lub ojcu, opiekunowi faktycznemu
    dziecka albo opiekunowi prawnemu dziecka, jeżeli dziecko pozostaje
    pod jego faktyczną opieką, uprawnionemu do urlopu wychowawczego,
    nie dłużej jednak niż przez okres:
    5. Dodatek nie przysługuje osobie, o której mowa w ust. 1, jeżeli:
    1) ma ustalone prawo do renty socjalnej, emerytury lub renty;
    2) bezpośrednio przed uzyskaniem prawa do urlopu wychowawczego
    pozostawała w zatrudnieniu przez okres krótszy niż 6 miesięcy;
    3) podjęła lub kontynuuje zatrudnienie lub inną pracę zarobkową w
    okresie korzystania z urlopu wychowawczego

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    (...) pogoda nie jest tu najgorsza. W tamtym tygodniu padało tylko