    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kontrola policji/oprogramowania
    Date: Thu, 29 Apr 2004 03:57:34 +0200

    sebol wrote:

    > przeszukanie następuje w trybie 219 par 1 a program komputerowy nie
    > jest "rzeczą". Do czasu uchwalenia poprawek w kpk co niedlugo nastąpi
    > nie ma podstaw prawnych

    Jest Art. 236a: "Przepisy działu niniejszego stosuje się odpowiednio do
    dysponenta i użytkownika systemu informatycznego w zakresie danych
    przechowywanych w tym systemie lub na nośniku znajdującym się w jego
    dyspozycji lub użytkowaniu, w tym korespondencji przesłanej pocztą
    elektroniczną."

    Jednak zwracając uwagę na sformułowanie "przechowywane dane" (nie
    nośnik, nie komputer, ale same dane) oraz biorąc pod uwagę Art. 227.
    "Przeszukanie lub zatrzymanie rzeczy powinno by dokonane zgodnie z
    celem tej czynności, z zachowaniem umiaru i poszanowania godności osób,
    których ta czynność dotyczy, oraz bez wyrządzania niepotrzebnych szkód
    i dolegliwości." czy czasem skonfiskowanie całego sprzętu lub całego
    nośnika nie jest w świetle powyższego nielegalne?

    Przeszukanie i ewentualne "zajęcie" powinno dotyczyć wyłącznie danych -
    a nie ich nośnika.

    Dobrze kombinuję, czy znowu zbyt normalną logikę stosuję do prawa? ;)