  • Data: 2004-04-30 06:59:14
    Temat: Re: kontrola policji/oprogramowania
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:c6rr51$49q$2@news.onet.pl...

    > Czemu nie wygodne? No przecież jakaś podstawa zabrania sprzętu musi być.
    > Piszesz tak, jakby policjanci latali po domach i dla grandy zatrzymywali
    > sobie sprzęt. A tak się raczej nie dzieje i z reguły jednak nie trafiają
    > do przypadkowych osób.

    Ja zastanawiam sie tu jak zabezpieczyc sie przed naduzyciem
    ze strony policjanta. Nie twierdze zas,
    ze kazdy policjant to jakis zlosliwiec, ale
    warto wiedziec jak abzepieczyc sie przed takimi
    sytuacjami.

    > A co to jest nielagalny plik?

    A czego szukaja policjanci od nielegalnego
    oprogramowania?
    Tak nawiasem: nie tylko programy moga byc
    nielegalne. Pojecie pliku jest pojeciem
    szerszym niz program.

    A pliki nielegalne to, te pliki ktore sa dowodem
    na posiadanie np. nielegalnego oprogramowania, nagran
    muzycznych, filmow itd.

    > Jeśli to zrobi z tzw. głową, to się nie zabezpieczysz. No ale tu potrzeba
    > fochów nie jednej osoby, a co najmniej kilku.

    Wystarcza fochy tylko jednej osoby - wysylajacej
    policjanta w celu przeszukania i zarekwirowania
    sprzetu z nielegalnymi plikami. Policjant
    moze byc gorliwy i dzialac w dobrej wierze.
    Mimo to osoba ktorej zabiera sie sprzet
    bedzie poszkodowana.
    I przed tym tez trzeba sie zabezpieczyc.
    Gdyby wszyscy funcjonariusze panstwowi dzialali
    bez zarzutu to swiat bylby piekniejszy. Prawda? ;)

    > Jeśli przeszukanie jest wykonywane na podstawie legitymacji służbowej lub
    > nakazu kierownika jednostki, to wówczas pozostawia się pokwitowanie, a
    > pocztą przychodzi postanowienie prokuratora w tej sprawie.

    Czyli w praktyce policjant moze wejsc do dowolnego
    mieszkania w celu szukania nielegalnych plikow.
    A potem albo przyjdzie postanowienie prokuratora
    (gdy cos znalazl) lub nie przyjdzie (gdy nic
    nie znalazl) ?!

    >Z tego
    > postanowienia wynika o co chodzi. Jeśli natomiast mają nakaz prokuratora,
    > to od razu z niego wynika wszystko. Co do zasady raczej osobę przed
    > przeszukaniem oględnie informuje się ustnie o co chodzi.

    Ale ustnie to mozna wszystko powiedziec,
    a potem wszystkiego sie wyprzec. Czy to taki
    problem by policjant mial w garsci pismo
    od swojego przelozonego, ze dokonuje
    przeszukania w sprawie X u osoby Y?
    Przeciez tu bedzie wiele naduzyc. taki
    policjant staje sie nadczlowiekiem, ktory
    sam decyduje do ktorego mieszkania
    wejsc i kiedy.

    Nie boisz sie ze policjant wejdzie
    dzisiaj do Twojego mieszkania, przeszuka
    wstepnie Twoj komputer a potem
    zabierze do dokladnego sprawdzenia
    u siebie?

    WOJSAL (Wojciech Sałata)