  • Data: 2004-04-29 23:47:12
    Temat: Re: kontrola policji/oprogramowania
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z dnia czw 29. kwietnia 2004 12:22 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Robert Tomasik:

    > To nie tak. Komputer w chwili zabrania odpowiednio się zabezpiecza.
    > Odpowiednie zabezpieczenie, to nałożenie plomb z Twoim podpisem na
    > wszystkie gniazda, którymi można coś wprowadzić do komputera. Do
    > przejrzenia zawartości dysku wystarczy możliwość podłączenia monitora i
    > klawiatury. Załóżmy jeszcze myszki. Przez te porty raczej nic nie
    > zainstalujesz na komputerze, a przynajmniej ja nie słyszałem o takiej
    > możliwości. W razie wątpliwości, że coś doinstalowano wystarczy sprawdzić
    > owe plomby. Twój podpis stanowi gwarancję, że nic do doinstalowywano.

    To teoria czy praktyka? Bo ja z praktyki znam przedsiębiorstwo, które nabyło
    było kradziony sprzęt (kłaptopa i jakieś tam jeszcze urządzenia
    elektroniczne). Przybyli panowie z odpowiedniego organa ścigania i
    zarekwirowali kradziony sprzęt, do tego jeszcze zabrali twarde dyski
    (notabene nie wolne od warezu) z wszystkich komputerów. Same komputery
    pozostawili. Dyski oddali po pół roku stwierdzając, że co prawda same
    legalne rzeczy to tam się nie znajdują, ale w sumie im chodziło o kradzieże
    sprzętu i w tej sprawie nic nie znaleźli.

    Tyle, że oczywiście możesz mieć rację, gdyż w tym przypadku właśnie kontrola
    była nastawiona na inny aspekt sprawy i możliwe, że dlatego nie zabierali
    całości i nie plombowali, bo chodziło im może tylko o jakąś korespondencję
    z paserami albo cóś.

    Przykre jest natomiast to, że samo posiadanie warezu innego niż Zrzeszony i
    Opłacający BSA nie jest ścigane z urzędu :(

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)