  • 1. Data: 2002-10-24 09:36:54
    Temat: kontrola BSA w firmie w domu
    Od: "FP" <h...@m...poznan.pl>

    Witam!

    Czy kontrola BSA, który przyjdzie z policją i nakazem przeszukania firmy,
    będzie mogła
    przeszukać całą chatę, nawet jeśli dla firmy jest tylko wydzielone
    pomieszczenie?

    pozdr,
    FP

    P.S. proszę o szybką odpowiedź,... bo oni mogą przyjść w każdej chwili!!
    dostałem pisemko,
    że chcą ode mnie wykaz softu jaki mam w kompie.

  • 2. Data: 2002-10-24 09:56:06
    Temat: Re: kontrola BSA w firmie w domu
    Od: "Marek K" <m...@o...kappa.com.pl>

> [...]
    > dostałem pisemko,
    > że chcą ode mnie wykaz softu jaki mam w kompie.

    A podali na jakiej podstawie chca ten wykaz ?
    Czy tylko, chca bo chca ? ;))

    Marek

  • 3. Data: 2002-10-24 10:05:50
    Od: "FP" <h...@m...poznan.pl>

    > A podali na jakiej podstawie chca ten wykaz ?
    > Czy tylko, chca bo chca ? ;))

    chcą bo chcą...

    ale co ciekawe koleżanka właścicielki tej firmy - z tej samej branży -
    tłumaczenia,
    nie dostała takiego listu.
    czy to nie oznacza, że właścicielka firmy jest na 'celowniku' ?

    --
    FP

  • 4. Data: 2002-10-24 11:14:47
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Użytkownik "FP" <h...@m...poznan.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tłumaczenia,
    > nie dostała takiego listu.
    > czy to nie oznacza, że właścicielka firmy jest na 'celowniku' ?

    Tez dostalem takie pismo. Stylizowane na pismo z sądu - np. dane firmy
    wpisane "na maszynie do pisania" (taka sama czcionka, krzywe pismo). Pod
    spodem pieczatka BSA stylizowana na pieczątkę sądową (czerwony kolor,
    duże litery). W gornym lewym rogu "sygn.kamp." (na pismach sądowych jest
    "sygn.akt."). Dostałem 2 identyczne pisma, do 2 oddziałów mojej firmy.
    Nawet skrzywienia tekstu są takie same. Jednym słowem zastraszanie na
    całego!

    PS. Co nie oznacza IMHO, że można pisma zignorować.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 5. Data: 2002-10-24 11:31:35
    Od: "Marek K" <m...@o...kappa.com.pl>

> [...]
    > całego!
    >
    > PS. Co nie oznacza IMHO, że można pisma zignorować.

    Ale nadal nie ma nic o podstawie prawnej takiego dzialania.
    A jezeli nie maja podstaw to pisemko -> kosz i tyle.
    O ile oczywiscie wszystko w kompie jest legalne.

    Marek

  • 6. Data: 2002-10-24 19:21:59
    Od: "[ fazer is now websafe ]" <n...@a...for.adress.com>

    A przeczytałeś to pismo dokładnie ?

    Nie chcą żebyś im przesłał ten wykaz, tylko, cytuję:

    "W związku z odbywającymi się w całej Polsce kontrolami legalności
    oprogramowania komputerowego przesyłamy formularz ewidencji oprogramowania.
    Dokument ten będzie pomocny w przeprowadzeniu samodzielnej inwentaryzacji
    zainstalowanych kopii programów komputerowych i porównaniu ich liczby
    z dokumentacją potwierdzającą ich legalne posiadanie."

    Jesli ktoś chce zobaczyć jak to wygląda IRL to mogę wystawić
    skan faxu - 4 strony.

    Czyli, nic innego jak ułatwiają Tobie wykonanie ewidencji,
    przesyłają Ci tabelkę bo mają Cię za matoła :) (bez urazy)
    albo myślą sobie "może nie ma excela to nie bedzie wiedział
    jak zrobić tabelkę".

    Ja to dostałem 2 miechy temu do firmy, jedyne co się stało,
    to to, że sam wykonałem do każdego kompa taką tabelkę,
    w OpenOffice :) i wydrukowałem. Jakby co to mam gotowe.

    Oczywiście podpiąłem sobie pod każdą tabelkę faktury zakupu softu
    i licencje ładnie w koszulkach, tak żeby w wypadku kontroli
    załatwić ich jak najszybciej się da.

    Do dzis nie przyszli. IMHO to zwykły spam i zastraszanie.

    --
    pozdrawiam, fazer www.mixer.one.pl
    ___________________

  • 7. Data: 2002-10-25 07:52:02
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    To zależy co będa mieli na nakazie. Jeśli tylko firmę to możesz kazac im sie
    pocałować i jak bedą chcieli wleźć gdzie indziej to możesz ich wywalić nawet
    siłą broniąć naruszonego prawa własności. Chyba, że to bedzie policja bo
    wtedy to tylko możesz się żalić. W każdym przypadku żądaj od wszystkich
    protokołów. Zawsze możesz ich potem o odszkodowanie pojechać.

  • 8. Data: 2002-10-25 08:18:22
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <apat9d$c9s$1@news.tpi.pl>, Milamber wrote:
> [...]
    > siłą broniąć naruszonego prawa własności. Chyba, że to bedzie policja bo

    A tak przy okazji... czy w Polsce zdobycie dowodu z naruszeniem prawa daje
    mozliwosc korzystanie z tego dowodu?

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2002-10-25 08:21:44
    Od: "Piotr" <p...@a...net.pl>

    BSA nie ma- i oby nigdy nie będzie miała - uprawnień policji , prokuratury
    oni w postepowanich o "piractwo komputerowe" występują jako strona
    pokrzywdzona i o zgrozo - zdarzało sie to w niektórych postępowaniach
    karnych jako biegli wydający opinie w sprawie programów ich legalności. Ich
    działalność solowa bez policji prokuratury polega na całkowitej
    "dobrowolności" podmiotu kontrolowanego. Ta dobrowolnośc jest powszechnie
    znana, ale wynika to z nastawienia organów ścigania na ich zawiadomienie o
    przestępstwie działa policjia i prokuratura i do piero w tedy są problemy -
    i dotyczy to sytuacji posiadania nie legalnego - nie posiadającego licencji
    oprogramowania kilku firm oprogramowania jak i sytuacji posiadania licencji
    (takich przypadkach pisał jakiś czas temu CHIP)
    Najlepszym wyjściem jest nierozmawianie z ta firmą , i jednocześnie
    przygotowywanie się na wizytę - w zależności od rejonu polski -
    przedstawiciela BSA który przyjedzie na "towarzyska rozmowę", wizyty policji
    z pg na "przyjacielska " rozmowę", nalotu policji z nakazem prokuratorskim
    przeszukanie i zabezpieczenia ewentualnych dowodów przestepstawa. Z BSA nie
    rozmawiać, " przyjacielska' rozmowa z policja czasami kończy sprawę -
    chłopaki i dziewczyny i tak maja dużo marnie płatnej pracy.
    BSA nie ma uprawnień policji i prokuratury koniec kropka .
    Piotr

  • 10. Data: 2002-10-25 10:55:21
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 24 Oct 2002 11:36:54 +0200), "FP"
    <h...@m...poznan.pl> był(a) napisał(a):

    >P.S. proszę o szybką odpowiedź,... bo oni mogą przyjść w każdej chwili!!
    >dostałem pisemko,
    > że chcą ode mnie wykaz softu jaki mam w kompie.

    Oj czytać nie umiesz :-)
    Ciekawe ile osób im to faktycznie odeśle...

    Oni wsłali ten spam po całym kraju(?), a przynajmniej po pewnych
    regionach. Ta tabelka jest dla Ciebie. Masz sobie ją wypełnić i
    zoabczyć ile masz rzeczy bez licencji. Taki psychologiczny element,
    żebyś wiedział, czego się spodziewać. Nic odsyłać nie masz... Choć
    pewnie się ucieszą z tych, co im to odeślą :)))))))

    ,,Ten kraj jest nasz i Wasz, nie dajmy bić się w twarz.
    Będziemy walczyć jak lwy i nie przeszkodzi nikt.,,