  • 121. Data: 2009-06-02 09:52:44
    Temat: Re: komu moge przekazac kopie dow. osobistego
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Tak, Emko, udzielono mi kredytu, kurier nie sprawdzał mojego dowodu.
    > Jednakże ryzyko ponosi wtedy bank, a nie kredytobiorca, podobnie jeśli
    > ktoś daje kredyt na podstawie xera dowodu, to jest to tylko i wyłącznie
    > jego problem.

    A pytanie brzmiało: Komu mogę przekazać kopię dowodu osobistego?
    Odpowiedź: w zasadzie każdemu, nawet jeżeli ktoś się nią posłuży w banku
    to jest wina baku.

    Dokładnie o tym pisze emka (i ja). :)

    --
    spp

  • 122. Data: 2009-06-02 09:56:49
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > jest jego reprezentantem i ma na pewno delegacje do określonych czynności.
    > Łączy go ponadto stosunek pracy, i odpowiedzialność wobec pracodawcy.
    > A jakiś tam kurier?

    Nie_jakiś_, tylko taki, który ma z bankiem odpowiednio skonstruowaną umowę.
    Korzystałeś kiedyś z usług kuriera jako firma, a nie jako osoba fizyczna?

    > Kurier: - nie jestem specjalistą, ale ja odczytałem że nr dowodu to
    > 112233,
    > i taki wpisałem,

    Boszzzz...
    Dane z umowy powinny zgadzać się z danymi z_oryginału_DO.
    Tak samo podpis osoby podpisującej tę umowę.
    To właśnie sprawdza kurier. Jak mu coś nie pasuje, to nie daje umowy i tyle.

    E.

  • 123. Data: 2009-06-02 10:03:45
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 2 Jun 2009 11:46:55 +0200, Emka napisał(a):

    > A bank tak po prostu przyjął, że Twój podpis to na pewno Twój podpis, bo
    > przecież się podpisałeś, tak? ;-)

    Dokładnie tak.

    > Konto w mBanku zakładałam dokładnie w 2002 roku.

    na razie piszę z pamięci, ale chyba umowe podpisywałem w 2000/2001r -
    sprawdzę w domu na umowie, mogę nawet Ci skana zrobić :)

    > Więc widocznie albo masz słabą pamięć

    Nie w tej materii. Po prostu ja wcześniej korzystałem od ciebie z
    dobrodziejstw internetu.
    Przed mbankiem korzystałem z BPH a jeszcze wcześniej z BŚ - ale to nie było
    dokładnie 'przez internet' tylko dostęp wdzwaniany na dedykowany numer :)
    Znasz te technologię? :)

    > albo usilnie chcesz postawić na swoim.

    Ale ja nie muszę - ja to po prostu wiem i tyle.

    > Nie spotkałam się dotąd z sytuacją, gdy umowę podpisuje się w ciemno i nikt
    > z pracowników banku bądź z osób przez bank upoważnionych nie ma możliwości
    > sprawdzenia czy podpisujący ma do tego prawo.

    heheheh - jak do tej pory udało mi się kilkukrotnie zmieniać dyspozycje na
    wypadek śmierci, zamykać rachunki, otwierać inne, uruchamiać inne usługi -
    kredyt brałem w 2003r ale to "szło" przez lokalną komórkę 'naziemną".

    > Może jeszcze kredytu w ten sposób udzielają?

    Jestem chyba jednym z ostatnich dinozaurów którzy "hipotekę" w mbanku mają
    bez LIBORu :) - choć mbank w ubiegłym roku "ostro parł" na zmianę, nawet
    przysyłając takie pisemka w grożbie straszenia :)

  • 124. Data: 2009-06-02 10:14:12
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 02 Jun 2009 11:52:44 +0200, spp napisał(a):

    > A pytanie brzmiało: Komu mogę przekazać kopię dowodu osobistego?
    > Odpowiedź: w zasadzie każdemu, nawet jeżeli ktoś się nią posłuży w banku
    > to jest wina baku.

    Zanim się z tego jednak wygrzebiesz, miną lata świetlne. Mało to jest
    historyjek o Cetelemach i innych pierdołach.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 125. Data: 2009-06-02 10:15:54
    Od: spp <s...@o...pl>

    Olgierd pisze:

    > Zanim się z tego jednak wygrzebiesz, miną lata świetlne. Mało to jest
    > historyjek o Cetelemach i innych pierdołach.
    ^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^

    I to jest najważniejsze spostrzeżenie.
    Nie ma sensu zajmować się pierdołami. :)

    --
    spp

  • 126. Data: 2009-06-02 10:17:06
    Od: spp <s...@o...pl>

    spp pisze:

    > ^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^
    >
    > I to jest najważniejsze spostrzeżenie.
    > Nie ma sensu zajmować się pierdołami. :)

    No tak :(

    Historyki i pierdoły powinny być podkreślone, ale jak się nie złamie
    ręcznie wiersza tak wyszło. :(

    --
    spp

  • 127. Data: 2009-06-02 10:18:18
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "Herald" <h...@o...eu> napisał

    > Dokładnie tak.

    Przecież to jakiś absurd.
    W jaki sposób bank jest w stanie określić czy to jest Twój podpis, jeśli nie
    ma możliwości identyfikacji go z oryginałem dowodu tożsamości albo jeśli nie
    podpisujesz się w obecności pracownika banku czy osoby upoważnionej?

> [...]
    > było
    > dokładnie 'przez internet' tylko dostęp wdzwaniany na dedykowany numer :)

    Nie.
    Z kolei o ile dobrze kojarzę, to mBank był pierwszym bankiem, z którym umowę
    można było zawrzeć nie ruszając się z domu. W każdym innym przypadku
    należało udać się do oddziału. Dopiero później pozostałe banki rozszerzyły
    swoje oferty i udogodnienia.

> [...]
    > wypadek śmierci, zamykać rachunki, otwierać inne, uruchamiać inne usługi -
    > kredyt brałem w 2003r ale to "szło" przez lokalną komórkę 'naziemną".

    Piszę o podpisaniu umowy z bankiem. Tej pierwotnej, na bazie której potem
    możesz robić dowolne rzeczy (a przynajmniej część). Chociaż i wówczas jesteś
    weryfikowany, tyle, że w inny sposób (telefonicznie).

    E.

  • 128. Data: 2009-06-02 10:25:37
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 02 Jun 2009 12:17:06 +0200, spp napisał(a):

    > No tak
    >
    > Historyki i pierdoły powinny być podkreślone, ale jak się nie złamie
    > ręcznie wiersza tak wyszło.

    U mnie wyszło dobrze :-)

  • 129. Data: 2009-06-02 10:27:05
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 2 Jun 2009 12:18:18 +0200, Emka napisał(a):

    > Przecież to jakiś absurd.

    Per analogię zapytam czy zakładałaś/masz konto na allegro?
    Zapewne ty będziesz znała procedurze że allegro przysyła kod aktywacyjny -
    prawda?
    A wiesz że przed październikiem 2004r. (bodajże!) "pełne" konto miało się
    od razu bez potrzeby aktywacji (tej weryfikacji)?
    No widzisz.... nie mam zamiaru cię przekonywać że początkowo umowa z
    mbankiem była wysyłana zwykła pocztą, bez żadnych kurierów - podam tylko po
    południu datę kiedy zawierałem umowę z mbankiem.
    W jednym masz rację - mbank był pierwszym wirtualnym bankiem w Polsce.

  • 130. Data: 2009-06-02 11:12:49
    Od: K...@w...pl.invalid (Kaziu)

    Emka <e...@o...eu> wrote:

    > Niemożebyć! I dołączyłeś? I nie bałeś się, że Ci to ksero ktoś na poczcie
    > wyjmie i lewe konto założy? :>

    To bylo dawno i jeszcze sie takich rzeczy nie obawialem ;-)

    > Jak wyżej, przecież ta korespondencja trafia kurierem do rąk własnych
    > odbiorcy i swoją tożsamość trzeba poświadczyć dowodem osobistym. Nie

    Ja dostalem poczta.

    > Ale nawet idąc tym tropem, to w takim razie w aktach nie powinno być żadnych
    > danych, skoro wg Ciebie mogą być wyciągnięte przez nieuczciwą kadrową, która
    > zakłada ludziom lewe konta.

    Nie powinno byc danych ktore tam nie musza byc.

    --
    Kaziu