  • 11. Data: 2006-03-03 20:47:05
    Temat: Re: komornik pilne!
    Od: "M.G." <caros...@.wp.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@N...op.pl> napisał w wiadomości
    news:MPG.1e72b026dbc649a298a78f@news.tpi.pl...

    > Jak to nic nie zrobi ... przeciez juz zrobił. Masz pełne gacie :)

    pelne gacie to moze ty masz, a ja nie chce dac mu zarobic. proste...

  • 12. Data: 2006-03-03 20:55:17
    Od: "Akulka" <s...@g...pl>

    Użytkownik "M.G." <caros...@.wp.pl> napisał w wiadomości
    > pelne gacie to moze ty masz, a ja nie chce dac mu zarobic. proste...

    Nie zrozumiałeś. Komornik zrobił swoje - uzmysłowił ci, że musisz jak
    najszybciej oddać wierzytelność inaczej będziesz miał nadal z nim "wątpliwą
    przyjemność". Możesz zapłacić mandat z grzywną i ew, napisać jakieś pisemko
    do prezesa Izby komorniczej - ale cienko to widzę. A skoro "obcykani" w
    prawie nic innego nie doradzają, to chyba musisz się pogodzić z zaistniałą
    sytuacją. Zawsze możesz się odwołać.

    Pozdrawiam,
    Akulka

  • 13. Data: 2006-03-03 21:05:29
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    M.G.caros.... wrote:
    > mialem taki przypadek z alimentami. zaplacilem bylej zonie zalegle alimenty
    > cale w gotowce, a komornik walsnie tak powiedzial i jemu musialme zaplacic
    > jeszcze 2000zl a za to ze nic nei zrobil.

    Zrobił. Wszczął egzekucję. Skoro dowiedziałeś się o istnieniu komornika,
    to znaczy że nie ograniczył jej do włożenia wniosku do szuflady, tylko
    zaczął działać. A że to pewnie nie była najbardziej skomplikowana
    egzekucja w jego życiu to tylko jego dochód.

    Komornik nic nie robi jak się płaci swoje zobowiązania w terminie.

    -------------------+
    -------------------+

  • 14. Data: 2006-03-03 23:30:59
    Temat: [ot]Re: komornik pilne!
    Od: "Hubert Grochowina" <h...@p...usun..to.w.cholere.info>

    a swoja drogą bardzo duże te koszty komornicze

    80 zł za sąd - do przyjęcia jest - papiery i 15 ludzi którzy tym sie
    zajmowali itd.
    ale komornik to wg mnie powinien mieć jakiś stawki a tu wg mnie jest wolna
    amerykanka - jakby zaśpiewał 2000 to też trzeba było by zapłacić,

    wg mnie komornika koszty to około 20 zł - choć mogę się mylić

    poczta do sądu o dokumenty gdzie pracuje delikwent
    telefon do pracodawcy
    poczta z informacja ze sprawa jest u komornika i ze należy mu zapłacić
    i wszystko przy biurku właściwie

    niechby sobie policzył nawet 3 razy tyle jako zarobek (wszak to jego praca i
    musi z niej wyżyć) a tu jest blisko 8 razy więcej

    nie wiem jak to jest ale wg mnie koszty są niewspółmierne do poniesionych
    wydatków przez komornika

  • 15. Data: 2006-03-03 23:48:53
    Temat: Re: [ot]Re: komornik pilne!
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Hubert Grochowina napisał:
    > ale komornik to wg mnie powinien mieć jakiś stawki

    I ma. Bodajże 15%.

> [...]
    > telefon do pracodawcy
    > poczta z informacja ze sprawa jest u komornika i ze należy mu zapłacić

    ... wnioskowanie o zajęcie pensji, wizyty domowe celem zajęcia
    ruchomości, kontakty z bankami, z dłużnikami dłużnika, sprawdzanie stanu
    prawnego nieruchomości i ruchomości, niemałe ryzyko agresywnej reakcji
    dłużnika na wizytę. Do tego dodaj spory odsetek wierzytelności
    nieściągalnych.

    > nie wiem jak to jest ale wg mnie koszty są niewspółmierne do
    > poniesionych wydatków przez komornika

    Jest sposób na ograniczenie tych kosztów: spłacać swoje zobowiązania.
    Nie czekać aż komornik będzie musiał spłacić je za Ciebie (z Twoich
    pieniędzy i nie za darmo).

    Stała stawka (niezależna od rozliczania wydatków na egzekucję) ma tą
    zaletę, że motywuje komornika do bronienia praw poszkodowanego w danej
    sprawie (wierzyciela), czyli po prostu do sprawnego działania. Im
    szybciej dany wierzyciel otrzyma co mu się należy, tym więcej pieniędzy
    zostaje dla komornika.

    -------------------+
    -------------------+

  • 16. Data: 2006-03-04 01:17:05
    Od: "M.G." <caros...@.wp.pl>

    ok. 15% moge sie zgodzic, ale on chce dokladnie 190.30zł i 5 za znaczek.

    a ja kary mam do zaplacenia 130 razem. w poniedzialek pojde do sadu.

  • 17. Data: 2006-03-04 01:20:12
    Od: "M.G." <caros...@.wp.pl>

    Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prawie nic innego nie doradzają, to chyba musisz się pogodzić z zaistniałą

    ja tutaj nie przeczytalem zadnej fachowej odpowiedzi, tylko jakies same
    domniemania... wszystkom ok. grzywne dostalem, koszta sadowe tez i zadnego
    wezwania tylko pismo o zajecie. zadnej wizyty w domu kompletnie nic. a na
    dodatek za to pismo komornik chce prawie dwa razy tyle co ma sciagnac i z
    tym sie nie moge zgodzic.

  • 18. Data: 2006-03-04 09:09:43
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "M.G." <caros...@.wp.pl> napisał:

    >ja tutaj nie przeczytalem zadnej fachowej odpowiedzi,
    To dowód, że nie czytasz wystarczająco uważnie i "po literkach"!

    >i zadnego wezwania
    Ile razy chciałbyś być proszony o zapłatę?

    >komornik chce prawie dwa razy tyle co ma sciagnac
    Tyle wynosi jego taksa zgodnie z prawem.

    >tym sie nie moge zgodzic.
    Nie musisz-twój pracodawca i tak zajęta kwotę tobie potrąci
    i komornikowi przekaże.

    --
    Artur Golański

  • 19. Data: 2006-03-04 11:24:09
    Od: "M.G." <caros...@.wp.pl>

    skoro tu sa fachowe odpowiedzi to powiedz mi jakas podstawe prawna ktroa go
    upowaznila do naliczenia takich kosztow i z kad one sie wziely/ konkretnie
    ktory artykowl.?

  • 20. Data: 2006-03-04 11:50:18
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "M.G." <caros...@.wp.pl> napisał:

    >to powiedz mi jakas podstawe prawna ktroa go
    >upowaznila do naliczenia takich kosztow
    Napiszę i to ze zdziwieniem, że to nie jest dla ciebie oczywiste.
    Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o komornikach sądowych i egzekucji
    (Dz. U. Nr 133, poz. 882, z późn. zm.)

    >i z kad one sie wziely
    Skąd ? Na pewno nie "z Kątowa koło Gentlewa" ;-)

    >konkretnie ktory artykowl.?
    Art. 45. 2. Za dokonaną egzekucję świadczeń pieniężnych komornik
    pobiera od dłużnika opłatę stosunkową.
    3. Wszczęcie postępowania o dokonanie zabezpieczenia roszczenia
    pieniężnego uzależnione jest od uiszczenia przez wierzyciela opłaty
    stosunkowej w wysokości 2 % wartości roszczenia, nie mniej jednak niż
    3 % przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego, i nie więcej niż
    pięciokrotność tego wynagrodzenia.
    4. Przepis ust. 3 stosuje się także do zabezpieczenia roszczeń
    pieniężnych Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego, nie
    wyłączając egzekucji prowadzonej na polecenie sądu albo prokuratora.

    --
    Artur Golański