  • 1. Data: 2005-02-15 21:06:54
    Temat: komornik lub bank zwlekają z przelewami...
    Od: pyrrus <p...@w...pl>

    Witam,

    proszę o poradę co robić w takiej sytuacji. Od ubiegłego roku komornik
    zabiera mi połowę pensji w związku z BTE (za niespłacanie kredytu). Kredyt
    jest już w zasadzie spłacony, tzn. pieniądze wychodziły regularnie od
    pracodawcy do komornika i z moich wyliczeń wynika, że wszystko spłaciłem.

    Problem w tym, że pieniądze pobierane z pensji bank-wierzyciel dostaje po
    ok. dwóch miesiącach od potrącenia mi pensji!!! Komornik z uporem powtarza
    mi, że on dostaje pieniądze w kilka dni i następnego dnia wysyła je do
    banku-wierzyciela. Bank z kolei twierdzi, że dostaje pieniądze po 2
    miesiącach. Nikt niczego nie chce mi dać na papierze! Na moje pisma
    komornik nie odpowiada. Bank mówi swoje i nalicza większe odsetki!

    W tej chwili grozi mi spora nadpłata na rzecz komornika i niepotrzebne
    zamieszanie z dwumiesięcznym rozliczaniem. Spodziewam się, że odzyskanie
    tych pieniędzy może być długotrwałe... A nikt przecież nie zwróci mi
    odsetek wynikających z długiej drogi między komornikiem a bankiem.

    Co najlepiej zrobić?

    pozdrawiam
    pyrr

    --
    Moim programem pocztowym jest Opera: http://www.opera.com/m2/

  • 2. Data: 2005-02-15 21:31:52
    Temat: Re: komornik lub bank zwlekają z przelewami...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pyrrus" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    W pierwszej kolejności zwrócił bym się na piśmie do banku-wierzyciela o
    zestawienie uzyskanych od komornika wpłat z datami. To mają Ci obowiązek
    dać. Po drugie wziął bym z własnego baku zestawienie przelewów z datami.
    Jeśli wyjdą rozbieżności, to wówczas wezwał bym na piśmie komornika do
    wyjaśnienia tego faktu grożąc, że w razie odmowy powiadomisz prokuraturę o
    przywłaszczeniu sobie Twoich pieniędzy, którymi komornik bezprawnie obraca
    przez dwa miesiące. Myślę, ze na takie dictum komornik coś odpisać będzie
    musiał. Nic na gębę, wszystko na piśmie.

  • 3. Data: 2005-02-15 22:05:04
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    pyrrus <p...@w...pl> naskrobał/a w news:opsl9blselg6rrel@slawek:

    > Co najlepiej zrobić?

    Przejdź się do komornika i zarządaj wglądu do akt. Porównaj kwity
    (przelewy): jeśli między wpłynięciem piniędzy na konto komornika, a
    wypłynięciem ich do wierzycela, minęło więcej niż tydzień - składaj
    skargę na czynnosci komornika. W przypadku takiej zwłoki sam ma zapłacić
    odsetki. :)

    I jeszcze jedno - potwierdzenie komornika liczy sie jak
    potwierdzenie wierzyciela.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    50% Polaków nie zdaje sobie sprawy, ze stanowi polowe spoleczenstwa.

  • 4. Data: 2005-02-15 22:57:05
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Goomich wrote:

    > Przejdź się do komornika i zarządaj wglądu do akt.
    Ale byś rozbawił komornika. Lepsze to niż fun.from.hell

  • 5. Data: 2005-02-17 00:04:29
    Od: Marcin Zyla <m...@m...com>

    witek wrote:

    > Ale byś rozbawił komornika. Lepsze to niż fun.from.hell

    Chcesz powiedzieć, że istnieje przepis wykluczający taką sytuacje?

  • 6. Data: 2005-02-17 00:07:09
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcin Zyla wrote:

    > Chcesz powiedzieć, że istnieje przepis wykluczający taką sytuacje?

    Wyobraziłem sobie gościa stojącego przed komornikiem z hasłem na ustach:
    "Żądam wglądu do akt".

    A jest przepis, który nakazuje komornikowi pokazanie jakichkolwiek
    swoich dokumentów szczególnie osobie z której ściąga kasę?

  • 7. Data: 2005-02-17 00:39:52
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 17/02/2005 01:07, witek wrote :

> [...]
    >
    > A jest przepis, który nakazuje komornikowi pokazanie jakichkolwiek
    > swoich dokumentów szczególnie osobie z której ściąga kasę?

    Art. 9 kpc.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 8. Data: 2005-02-17 00:55:47
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> naskrobał/a w

    > A jest przepis, który nakazuje komornikowi pokazanie jakichkolwiek
    > swoich dokumentów szczególnie osobie z której ściąga kasę?

    Art 9 KPC.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Outlook is a massive flaming horrid blatant security violation, which also happens to
    be a mail reader.