  • 1. Data: 2005-02-15 20:24:11
    Temat: Pracownik tymczasowy a urlop wypoczynkowy
    Od: "Marcin" <k...@w...pl>

    Witam wszystkich,
    Jeszcze raz chciałem prosić o pomoc w sprawie interpretacji niektórych
    przepisów prawa pracy. Mam nadzieje, że znajdzie się ktoś, kto może mi pomóc.

    Umowa na czas określony od 03.01.2005 do 29.01.2005 roku. Nie przedłużona,
    stosunek pracy wygasł.
    Mam pytanie: czy będąc zatrudniony jako pracownik tymczasowy mam prawo do
    ekwiwalentu pieniężnego za niewykorzystany urlop?

    Przedstawiam mój sposób myślenia, bardzo proszę aby doświadczone osoby
    odniosły się do moich wywodów.

    Zgodnie z: art. 17 pkt 1 oraz 4 ustawy z dn. 9 lipca 2003 o zatrudnianiu
    pracowników tymczasowych, w powiązaniu z art. 5 tejże ustawy oraz §1 pkt.2
    rozporządzenia ministra pracy i polityki socjalnej z dnia 8 stycznia 1997 r. w
    sprawie szczegółowych zasad udzielania urlopu wypoczynkowego, ustalania i
    wypłacania wynagrodzenia za czas urlopu oraz ekwiwalentu pieniężnego za urlop,
    należą mi się dwa dni urlopu, za które powinienem otrzymać ekwiwalent.
    Poza tym przepracowałem taką samą ilość godzin, jak pracownicy zatrudnieni od
    1.01.2005 do 31.01.2005 mając jeszcze godziny nadliczbowe. Uważam, że ogólne
    zasady prawa pracy nakazujące jednakowe traktowanie pracowników wykonujących
    podobną pracę także będą miały tutaj zastosowanie.

    Proszę o pomoc.

    Z poważaniem,
    Marcin

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2005-02-15 22:09:38
    Temat: Re: Pracownik tymczasowy a urlop wypoczynkowy
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    pomóc.

    > Umowa na czas określony od 03.01.2005 do 29.01.2005 roku. Nie przedłużona,

    Należą się dwa dni urlopu za każdy przepracowany miesiąc, więc Tobie się
    nic nie należy.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl