  • 1. Data: 2005-02-15 19:54:39
    Temat: Możliwość apelacji od wyroku
    Od: Michał <m...@o...pl>

    Czy od PRAWOMOCNEGO wyroku Sądu Rodzinnego jest możliwość apelacji do Sądu
    wyższej instancji? Można prosić o podanie podstawy prawnej? Dziękuję z
    góry za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2005-02-15 20:08:40
    Temat: Re: Możliwość apelacji od wyroku
    Od: Michał <m...@o...pl>

    A czy można napisać apelację do Sądu wyższej instancji od wyroku
    NIEPRAWOMOCNEGO, nie mając "w ręku" wyroku, tzn pisma? Czyli czy zanim
    otrzymam listem poleconym wyrok nieprawomocny mogę napisać apelację?

  • 3. Data: 2005-02-15 20:09:41
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Michał napisał(a):
    > Czy od PRAWOMOCNEGO wyroku Sądu Rodzinnego jest możliwość apelacji do
    > Sądu wyższej instancji? Można prosić o podanie podstawy prawnej?

    Od prawomocnego - nie ma.

    KG

  • 4. Data: 2005-02-15 20:17:31
    Od: Michał <m...@o...pl>

    Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam!

  • 5. Data: 2005-02-15 20:19:17
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Michał napisał(a):
    > A czy można napisać apelację do Sądu wyższej instancji od wyroku
    > NIEPRAWOMOCNEGO, nie mając "w ręku" wyroku, tzn pisma? Czyli czy zanim
    > otrzymam listem poleconym wyrok nieprawomocny mogę napisać apelację?

    Co do zasady wyroku nie dostaniesz jeśli o niego nie poprosisz. A
    apelację możesz pisać i bez uzasadnienia i bez samego wyroku, byle w
    terminie (w takiej sytuacji 21 dni od ogłoszenia).

    KG

  • 6. Data: 2005-02-15 20:37:42
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    kam napisał(a):

    > Od prawomocnego - nie ma.

    alez dzisiaj minelo 10 dni od 5.02.2005
    Jestes pewien ? :)

    --
    http://bdp.e-wro.com
    GG: 4494911

  • 7. Data: 2005-02-15 20:50:11
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    stern napisał(a):
    > alez dzisiaj minelo 10 dni od 5.02.2005
    > Jestes pewien ? :)

    tak, pytał o apelację :-p

    KG

  • 8. Data: 2005-02-15 20:56:20
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > alez dzisiaj minelo 10 dni od 5.02.2005
    > Jestes pewien ? :)

    A o co chodzi z tym 5 lutego, bo nie czaję?

  • 9. Data: 2005-02-15 21:02:57
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Michał napisał(a):

    > A o co chodzi z tym 5 lutego, bo nie czaję?

    5 lutego, a właściwie 6 zmieniło się kpc. Do tej daty orzeczenie sądu
    II instancji nie było prawomocne jeśli przysługiwała od niego kasacja.
    Teraz jest prawomocne niezależnie od przysługiwania lub nie skargi
    kasacyjnej. Do orzeczeń wydanych przed wejściem w życie zmian stosuje
    się przepisy dotychczasowe.

    KG

  • 10. Data: 2005-02-15 21:06:55
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    kam napisał(a):

    > tak, pytał o apelację :-p

    chyle, czoła, zwracam honor, biję się w piersi.
    Chcesz piwo? :)

    pozdrawiam

    m.