  • 1. Data: 2005-02-15 19:23:41
    Temat: Naprawa gwarancyjna
    Od: "Chopin" <s...@w...pl>

    Witam,
    Oddałem do autoryzowanego serwisu Laptopa (Acer). Sprzęt był na gwarancji.
    Minął już ponad miesiąc a sprzętu nadal nie mam. W serwisie "ściemniają" że
    nadal czekają na części. Z innego autoryzowanego serwisu otrzymałem
    następującą wiadomość:
    Warunki gwarancji Acer nie określają ściśle terminu wykoanania naprawy,
    mówią jednak, że:

    "Gwarant dołoży wszelkich starań, aby usterki ujawnione w okresie gwarancji
    zostały

    usuniete przez punkt serwisowy w możliwie najkrótszum czasie od daty
    przyjecia produktu

    do punktu serwisowego."

    Uwarunkowane jest to faktem, iż zdaża się, że niezbędne do napraw
    gwarancyjnych częsci zamienne

    sprowadzane są z zagranicy i nie ma mozliwożści przyspieszenia terminu ich
    dostawy.

    W związku z powyższym skoro Gwarant nie określił maksymalnego czasu trwania
    naprawy to teoretycznie może naprawiać sprzęt np. 6 miesięcy lub dłużej.
    Czy w przepisach Kodeksu Cywilnego jest jakiś zapis, który można wykorzystać
    w celu przyśpieszenia naprawy lub ewentualnie zmusić do wymiany sprzętu na
    nowy?

    Pozdrawiam,

    --
    Chopin
    "Gdynia Moje Miasto"

  • 2. Data: 2005-02-15 19:51:34
    Temat: Re: Naprawa gwarancyjna
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Chopin napisał(a):
    > W związku z powyższym skoro Gwarant nie określił maksymalnego czasu trwania
    > naprawy to teoretycznie może naprawiać sprzęt np. 6 miesięcy lub dłużej.

    w skrajnych przypadkach - tak...

    > Czy w przepisach Kodeksu Cywilnego jest jakiś zapis, który można wykorzystać
    > w celu przyśpieszenia naprawy lub ewentualnie zmusić do wymiany sprzętu na
    > nowy?

    nie bardzo
    możesz zastanowić się czy musisz korzystać z gwarancji - czy nie lepsza
    i możliwa byłaby rękojmia albo odpowiedzialność sprzedawcy za
    niezgodność towaru z umową (w zależności od tego czy jesteś konsumentem,
    czy nie)

    KG

  • 3. Data: 2005-02-16 00:09:17
    Od: "Chopin" <s...@w...pl>

    > Chopin napisał(a):
    --ciach---
> [...]
    > i możliwa byłaby rękojmia albo odpowiedzialność sprzedawcy za
    > niezgodność towaru z umową (w zależności od tego czy jesteś konsumentem,

    Dzięki za odpowiedź. Konsumentem w sumie jest firma w której pracuje.
    Poczekam do końca tygodnia a w międzyczasie poczytam o rękojmi.

    P.S.
    Podrążyłem trochę sprawę i dowiedziałem się nieoficjalnie że firma_X do
    której oddałem sprzęt kilka dni po przyjęciu laptopa do naprawy straciła
    autoryzację. Gwarant czyli Acer zażądał aby serwis odesłał Laptopa do
    Warszawy (prawdopodobnie do innej firmy która nadal ma autoryzację), jednak
    firma_X zażądała przysłania części zamiennych ponieważ uważa, iż skoro
    sprzęt był przyjęty w okresie obowiązywania autoryzacji naprawę zrealizuje
    do końca. Spór trwa do dziś, laptop leży zapakowany w kartonie, a klient
    czyli ja jestem bez sprzętu...

    --
    Chopin
    "Gdynia Moje Miasto"