  • 1. Data: 2008-02-04 07:59:23
    Temat: kogo i o co? oraz szukam prawnika
    Od: "MiK^" <m...@t...pl>

    Witam grupe,

    Prosze o pomoc w sprawie.

    Zalanie przez przedsiebiorstwo, to przyznalo sie do winy, sprawe
    skierowalo do ubezpieczyciela. Ten odmowil wyplaty. Kilkakrotnie
    zarowno ja jak i broker Przedsiebiorstwa odwolywal sie od decyzji
    ubezpieczyciela- ten zawsze zmienial stanowisko, powolujac sie na
    kolejne ustawy nie majace nic wspolnego z tematem. Pyt: kogo powinno
    sie w takiej sytuacji obciazyc kosztami? Ja osobiscie nie mam zamiaru
    zalatwiania kolejny rok sprawy z PZU, czy wiec sprawe w sadzie
    powinienem skierowac wobec PZU czy Przedsiebiorstwa?

    Sprawa kolejna, czy wsrod grupowiczow jest ktos, kto zajal by sie taka
    sprawa? Jakie koszta sa zwiazane z sprawa? -do odzyskania kwota za 2
    servery DELLa w kwocie ~12tys zlotych

  • 2. Data: 2008-02-04 08:45:08
    Temat: Re: kogo i o co? oraz szukam prawnika
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    MiK^ pisze:
> [...]
    >

    > Sprawa kolejna, czy wsrod grupowiczow jest ktos, kto zajal by sie taka
    > sprawa? Jakie koszta sa zwiazane z sprawa? -do odzyskania kwota za 2

    Do sądu podaje sie zawsze sprawcę szkody i dopozywa firmę ubezpieczeniową.
    Koszty prowadzenia sprawy - rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości........

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2008-02-04 19:20:38
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Mecenas pisze:
    > Do sądu podaje sie zawsze sprawcę szkody i dopozywa firmę ubezpieczeniową.

    dlaczego dopozywa a nie od razu pozywa obu?

    KG

  • 4. Data: 2008-02-05 08:24:24
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    kam pisze:

    > dlaczego dopozywa a nie od razu pozywa obu?
    >
    > KG
    Bo firma ubezpieczeniowa nie jest przecież sprawcą szkody !
    Dopozwanie to wezwanie do udziału w sprawie a nie pozwanie sprawcy szkody.

    Michał

  • 5. Data: 2008-02-05 10:46:57
    Od: causa1980 <p...@g...com>

    On 4 Lut, 08:59, "MiK^" <m...@t...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Sprawa kolejna, czy wsrod grupowiczow jest ktos, kto zajal by sie taka
    > sprawa? Jakie koszta sa zwiazane z sprawa? -do odzyskania kwota za 2

    Można pozwać ubezpieczyciela, jak i sprawcę. Sprawa raczej prosta.
    Wezwałeś do zapłaty odszkodowania za zniszczone serwery?

    Koszty mogą być różnie ustalone. Oczywiście możesz napisać lub
    zadzwonić to porozmawiamy o ewentualnym poprowadzeniu sprawy. Wpierw
    jednak musiałbym zobaczyć dokumenty, jakie zapewne już dostałeś od
    ubezpieczyciela. A ponadto skąd jesteś? Jak za daleko to może to
    stanowić mały problem komunikacyjny. Ale wszystko można przezwyciężyć.

    Najważniejsze to wezwać do zapłaty ich, by ewentualnie odsetki
    ustawowe naliczać. Pomyśl o innych kosztach poniesionych, jak na
    przykład zalane podłogi, dywany, wykladziny, inny sprzęt, a nadto
    utracone korzyści, przestój w pracy etc..

    Jeżeli będziesz chciał to podam kontakt.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-02-05 19:47:44
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Mecenas pisze:
    > Bo firma ubezpieczeniowa nie jest przecież sprawcą szkody !

    i co z tego?

    > Dopozwanie to wezwanie do udziału w sprawie

    w charakterze pozwanego (art.194 par 3 kpc)
    ma sens i powinno być stosowane jeżeli nie pozwiesz wszystkich których
    możesz pozwać
    więc pytam dlaczego nie zrobić tego od razu

    > a nie pozwanie sprawcy szkody.

    jw

    KG