  • 1. Data: 2008-02-04 01:27:08
    Temat: Mieszkanie sp - jak przekazać ??
    Od: H...@g...com

    Witam moze najpierw opisze sytuacje a potem zadam pytanie wiec sprawa
    wyglada tak ze moja Ciocia tzn dziadka mojej mamy siostra wykupila
    sobie mieszkanie spoldzielcze w bloku ( to co ta ustawa weszla
    "mieszkanie za grosze" ja objelo) dostala juz chyba wszystkie papiery
    tj akt notarialny, i wypis z ksiag wieczystych i chodzi o to zeby
    przekazac to mieszkanie na mnie zeby bylo moja wlasnoscia najlepiej
    jesli by sie dalo bez mozliwosci wycofania sie juz przez ciocie Oczko
    jak to zrobic najtanszym kosztem ? Ciocia bedzie tam mieszkac
    prawdopodobnie do smierci.

    Gdzies wyczytalem w gazecie ze od podwojnej darowizny nie placi sie
    podatku wiec czy gdyby ciocia zrobila darowizne na dziadka ( dziadek
    jest jej bratem wiec chyba to 1 grupa rodzinna jest a od tego nie
    placi sie podatku) a dziadek na mnie bylo by taniej niz zrobienie
    darowizny na mnie odrazu( i czy po zrobieniu darowizny na dziadka czy
    dziadek moglby odrazu zrobic nawet w ten sam dzien darowizne na mnie ?
    czy musilaby czekac na papiery mam na mysli wpis do ksiegi wieczystej
    itp jakis czas z regulu czeka sie dosc dlugo na to).

    Czy moze taniej zrobic sprzedaz na mnie ? testament ?

    No i 2 pytanie do czasu az nie nie bede mial zadnego papieru jakims
    zabezpieczeniem bylby testament w razie nieszczescia jak ciocia ma go
    napisac ( chodzi mi o testament reczny nie u notariusza) jak ma on
    wygladac, jakis wzor jak go ma napisac? )

    Niecierpliwie oczekuję na odpowiedzi,
    Pozdrawiam.