  • 1. Data: 2002-10-02 07:16:57
    Temat: kodeks pracy - ogromna prosba...
    Od: MariuszM <m...@s...com.pl>

    Witam,
    Musze dzis podpisac umowe dot. szkolen w firmie ale mam dwa pytania:
    1.NIe place za szkolenie gdy umowa o prace zostanie rozwiazana na
    zasadach art. 55 KP
    2. Place gdy rozwiazanie na skutek okolicznosci art 66 p.1

    Czy ktos moze mi pobierznie napisac jak te dwa pkt rozumiec?

    wdzieczny
    Mariusz

  • 2. Data: 2002-10-02 09:05:20
    Temat: Re: kodeks pracy - ogromna prosba...
    Od: "SapeR" <s...@e...com>

    "MariuszM" <m...@s...com.pl> wrote in message
> [...]
    > 2. Place gdy rozwiazanie na skutek okolicznosci art 66 p.1
    >
    > Czy ktos moze mi pobierznie napisac jak te dwa pkt rozumiec?

    Magiczne to stwordzenie !
    Prosze lepiej opisac - co to za umowa, i kto jest kim i komu kto i za co
    placi czy tez nei placi,
    bo tak to nie kapuje - jak to jest umowa o prace, to zawsze sie placi
    wynagrodzenie i nie ma co regulowac,
    bo to kodeks reguluje - chyba ze chodzi o jakies dodatki !

    Pozdro

    sap

  • 3. Data: 2002-10-02 09:31:08
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 02 Oct 2002 09:16:57 +0200, MariuszM
    <m...@s...com.pl> zakodował:

    >1.NIe place za szkolenie gdy umowa o prace zostanie rozwiazana na
    >zasadach art. 55 KP

    Art. 55. Par. 1. Pracownik może rozwi?zać umowę o pracę bez
    wypowiedzenia, jeżeli zostanie wydane orzeczenie lekarskie
    stwierdzaj?ce szkodliwy wpływ wykonywanej pracy na zdrowie pracownika,
    a pracodawca nie przeniesie go w terminie wskazanym w orzeczeniu
    lekarskim do innej pracy, odpowiedniej ze względu na stan jego zdrowia
    i kwalifikacji zawodowych.
    Par. 1.1. Pracownik może rozwi?zać umowę o pracę w trybie okre?lonym w
    Par. 1 także wtedy, gdy pracodawca dopu?cił się ciężkiego naruszenia
    podstawowych obowi?zków wobec pracownika; w takim przypadku
    pracownikowi przysługuje odszkodowanie w wysoko?ci wynagrodzenia za
    okres wypowiedzenia, a jeżeli umowa o pracę została zawarta na czas
    okre?lony lub na czas wykonania okre?lonej pracy - w wysoko?ci
    wynagrodzenia za okres 2 tygodni.
    Par. 2.O?wiadczenie pracownika o rozwi?zaniu umowy o pracę bez
    wypowiedzenia powinno nast?pić na pi?mie, z podaniem przyczyny
    uzasadniaj?cej rozwi?zanie umowy. Przepis {art. 52 Par. 2} stosuje się
    odpowiednio.
    Par. 3.Rozwi?zanie umowy o pracę z przyczyn okre?lonych w Par. 1 i 1.1
    poci?ga za sob? skutki, jakie przepisy prawa wi?ż? z rozwi?zaniem
    umowy przez pracodawcę za wypowiedzeniem.

    >2. Place gdy rozwiazanie na skutek okolicznosci art 66 p.1

    Art. 66. Par. 1. Umowa o pracę wygasa z upływem 3 miesięcy
    nieobecno?ci pracownika w pracy z powodu tymczasowego aresztowania,
    chyba że pracodawca rozwi?zał wcze?niej bez wypowiedzenia umowę o
    pracę z winy pracownika.

    >Czy ktos moze mi pobierznie napisac jak te dwa pkt rozumiec?

    Nie rozumiesz zapisów KP, czy nie chciało Ci się ich poszukać?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2002-10-02 09:42:38
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik SapeR napisał:
    > "MariuszM" <m...@s...com.pl> wrote in message

    > Magiczne to stwordzenie ! Prosze lepiej opisac - co to za umowa, i
    > kto jest kim i komu kto i za co
    Sap, jak nie masz o czyms pojęcia, to sie tym chociaz nie chwal. Gośc
    podał wszelkie potrzebne informacje. Trzeba tylko umiec czytać.

    A do Mariusza - to co podpisujesz oznacza, że jeżeli umowa o prace
    zostanie rozwiazana ze względu na twoje dłuższe niż 3 miesięczne
    tymczasowe aresztowanie, to musisz pracodawcy zwrócic koszty szkoleń.
    (art. 66 KP)
    Jeżeli jednak rozwiążesz umowe bez wypowiedzenie ze względu na
    szkodliwy wpływ pracy na twoje zdrowie (potrzebne orzeczenie
    lekarskie) lub na cięzkie naruszenie obowiązków przez pracodawcę (np.
    długo nie płaci) to płacic za szkolenia nie musisz. (art.55 ind.2)

    Wydaje mi sie jednak że powinny byc tam uwzględnione rownież inne
    możliwości zawarte w art. 30 KP. Czy jest powiedziane co sie dzieje w
    wypadku zwykłego wypowiedzenie umowy przez Ciebie, a co jeżeli to
    pracodawca wypowie umowę? W przypadku porozumienia stron? W przypadku
    zwolnienia Cie dyscyplinarnie? W przypadku nieprzyjęcia wypowiedzenia
    zmieniającego?

    Ponadto powinien byc w umowie punkt, w jakim czasie od szkolenia nie
    możesz sie zwolnic bez ponoszenia kosztów. Umowa nieograniczona byłaby
    idiotyzmem - nie wolno by Ci sie było zwolić na wlasne życzenie do
    końca zycia??? Sprawdź czy jest tam punkt mowiący o czasie trwania
    Twojego zobowiązania.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-10-02 09:48:45
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Kaizen napisał:
    > Pięknego dnia Wed, 02 Oct 2002 09:16:57 +0200, MariuszM
    > <m...@s...com.pl> zakodował:

    > Nie rozumiesz zapisów KP, czy nie chciało Ci się ich poszukać?

    50% znanych mi pracowników z róznym wykształceniem (także wyższym) nie
    rozumie przepisów prawa pracy. I w ogóle żadnych przepisów a czasem
    także instrukcji obsługi pralki.
    Trzeba im pomóc a nie dosrywać.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-10-02 10:20:38
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 02 Oct 2002 11:48:45 +0200, Maddy <m...@i...pl>
    zakodował:

    >Trzeba im pomóc a nie dosrywać.

    Ależ ja jedynie pytam, czy wystarczy, że zacytowałem przepysy, czy
    tłumaczyć dalej :)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775