  • 1. Data: 2002-10-01 21:50:53
    Temat: praca
    Od: kingurek <k...@p...fm>

    Witam
    Prawo pracy znam od strony teoretycznej a potrzebuje pomocy praktyka
    .Sprawa przedstawia sie nastepujaco :
    Moja mama zajmuje kierownicze stanoisko w zakladzie pracy, firme przejal
    obcokrajowiec i od tego czasu zwolnil juz ponad 500 oso tak, ze zostalo
    ok 300 . Od momentu zmiany pracodawcy moja mama codziennie siedzi w
    pracy "ponad norme" ale dzis pobila wyjatkowo smutny rekord - poszla do
    pracy na 7 rano a wrocila do domu o 23-15 - Do pracy jedzie sie ok pol
    godziny. Co mozna w tej sytuacji zrobic ? Oczywiscie wynagrodzenia za
    naddgodziny jej nie przysluguje, zadnych nagrod nie dostaje i nie widac
    by cos mialo sie zmienic. Czy mozecie jakos pomoc?
    Kingurek

  • 2. Data: 2002-10-01 22:14:56
    Temat: Re: praca
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    kingurek <k...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > naddgodziny jej nie przysluguje, zadnych nagrod nie dostaje i nie widac
    > by cos mialo sie zmienic. Czy mozecie jakos pomoc?

    Nie będę tutaj wyłuszczał uprawnień, które przysługują Twojej matce gdyż jest
    ich kilka. Ponieważ jednak jest to wykroczenie przeciwko prawom pracownika
    (może nawet uporczywe - co czyni je przestępstwem) najlepiej zgłosić się do
    Państwowej Inspekcji Pracy. Nie dosyć, że pracodawca zostanie ukarany, to PIP
    może pomóc odzyskać należne kwoty i odszkodowania.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl

  • 3. Data: 2002-10-01 22:30:50
    Od: kingurek <k...@p...fm>

    Paweł Hajdys wrote:

> [...]
    > Państwowej Inspekcji Pracy. Nie dosyć, że pracodawca zostanie ukarany, to PIP
    > może pomóc odzyskać należne kwoty i odszkodowania.

    A czy ona wtedy utrzyma swa prace ? wiesz jak jest na rynku

  • 4. Data: 2002-10-01 22:42:50
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 1 Oct 2002 22:14:56 +0000 (UTC), "Paweł Hajdys"

    >Nie będę tutaj wyłuszczał uprawnień, które przysługują Twojej matce gdyż jest

    A przydałoby się, bo jakie uprawnienia Twoim zdaniem naruszył
    pracodawca?

    Art. 135. Par. 1. Pracownicy zarz?dzaj?cy, w imieniu pracodawcy,
    zakładem pracy, główni księgowi i kierownicy wyodrębnionych komórek
    organizacyjnych zakładu pracy, a także zastępcy tych osób, wykonuj?, w
    razie konieczno?ci, pracę poza normalnymi godzinami pracy bez prawa do
    oddzielnego wynagrodzenia z tytułu pracy w godzinach nadliczbowych.
    Par. 2. Pracownikom, o których mowa w Par. 1, z wył?czeniem
    pracowników zarz?dzaj?cych, w imieniu pracodawcy, zakładem pracy,
    przysługuje jednak prawo do oddzielnego wynagrodzenia z tytułu pracy
    wykonanej na polecenie pracodawcy w godzinach nadliczbowych
    przypadaj?cych w niedzielę, ?więto lub w dodatkowym dniu wolnym od
    pracy, jeżeli za pracę w tym dniu nie otrzymali innego dnia wolnego od
    pracy.

    Art. 136. Do pracowników, których czas pracy został okre?lony wymiarem
    ich zadań, nie stosuje się art. 134

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-10-01 22:43:03
    Od: kingurek <k...@p...fm>

    Kaizen wrote:
> [...]
    > pracy.
    >
    > Art. 136. Do pracowników, których czas pracy został okre?lony wymiarem

    wiec ja juz mowilam ze nie mozna marzyc o wynagrodzeniu za nadgodziny etc

  • 6. Data: 2002-10-01 22:45:14
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 01 Oct 2002 23:50:53 +0200, kingurek
    <k...@p...fm> zakodował:

    >by cos mialo sie zmienic. Czy mozecie jakos pomoc?

    Zmienić pracę i/lub stanowisko.
    Taka jest cena bycia kierownikiem.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-10-01 22:48:07
    Od: kingurek <k...@p...fm>

    Kaizen wrote:
    > Pięknego dnia Tue, 01 Oct 2002 23:50:53 +0200, kingurek
    > <k...@p...fm> zakodował:

    > Zmienić pracę i/lub stanowisko.
    > Taka jest cena bycia kierownikiem.

    a kto Cie przyjmie jak masz 49 lat? Jakby nie przyjela stanowiska to by
    ja zwolnili.

  • 8. Data: 2002-10-02 09:08:53
    Od: "SapeR" <s...@e...com>

    "kingurek" <k...@p...fm> wrote in message

    > a kto Cie przyjmie jak masz 49 lat? Jakby nie przyjela stanowiska to by
    > ja zwolnili.

    NO I KOLKO SIE ZAMYKA !
    Tak to fajnie u nas jest !
    Raczej nic nie zrobisz, jak sie nie postawisz - a nie ma za bardzo o co sie
    stawiac !
    Niemniej podstawy sa takie, ze nawet czas pracy kierownikow, czy zadaniowy-
    z orzecznictwa- nie powinien przekraczac normalnego czasu pracy zbytnio !
    Ale to jest cienkie ! Sytuacja jest PATOWA ze tak powiem !

    Pozdro

    sap