  • 1. Data: 2006-11-26 19:53:11
    Temat: kodeks pracy art. 187
    Od: "IlonaSz" <i...@g...pl>

    "Art. 187. § 1. Pracownica karmiąca dziecko piersią ma prawo do dwóch
    półgodzinnych przerw w pracy wliczanych do czasu pracy. Pracownica karmiąca
    więcej niż jedno dziecko ma prawo do dwóch przerw w pracy, po 45 minut
    każda. Przerwy na karmienie mogą być na wniosek pracownicy udzielane
    łącznie."

    Czy do tego czasu jest wliczone dojście/ dojazd do domu? Czy też pracodawca
    powinien doliczyć dodatkowe minuty na dotarcie do domu a następnie powrót do
    pracy? Jeżeli tak, to na podstawie jakich dokładnie przepisów? Nie mam tu na
    myśli niewiadomo jakiego czasu, kwestia kilku dodatkowych minut.
    Pozdrawiam i z góry dziekuję za odpowiedź.
    Ilona

  • 2. Data: 2006-11-26 20:12:41
    Temat: Re: kodeks pracy art. 187
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "IlonaSz" <i...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > dodatkowych minut.
    > Pozdrawiam i z góry dziekuję za odpowiedź.

    Pomyśl logiczne. Jak ktoś dojeżdża do pracy 2 godziny, to sądzisz, że
    powinien mieć 2 razy 4.5 godziny wolnego?
    Kodeks pracy powstawał w czasach kiedy kołchoz znajdował się blisko domu.
    Jeśli jest to kwestia minut to najlepiej rozwiązać to bezpośrednio z
    pracodawcą "po za" kodeksem pracy, ale jednak na piśmie.
    Wszystko zależy od charakteru pracy. Może masz możliwość pracowania tych
    kilka minut dłużej "po pracy".

  • 3. Data: 2006-11-26 21:36:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ekcrbf$c44$1@inews.gazeta.pl IlonaSz <i...@g...pl>
    pisze:

> [...]
    > udzielane łącznie."
    > Czy do tego czasu jest wliczone dojście/ dojazd do domu?
    A skąd, niby dlaczego?
    Pracownica ma do tych przerw _prawo_ a nie obowiązek. W podanym wymiarze
    czasu. Może ale nie musi z niego skorzystać, jej sprawa.
    Zresztą to idiotyczny zapis, no ale istnieje.

    Jotte