    From: gazebo <g...@n...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kodeks drogowy i rower
    Date: Tue, 17 Jun 2003 11:43:33 +0200

    Michal Kwiatkowski wrote:

    > Od 7 roku życia można dziecko przewozić na siodełku rowerem, do 10 MUSI
    > znajdować się pod opieką i nie może kożystać z jezdni, od 10 roku zycia
    > istnieje możliwość uzyskaniania karty rowerowej, od 13 - motorowerowej.

    dzieki serdeczne, pozniej przejrze linki, wyglada na to, ze poza terenem
    zabudowanym dziecko nie ma mozliwosci poruszania sie rowerem bez karty
    rowerowej, istotna informacja

    > Jazda po chodniku dopuszczalna jest JEDYNIE gdy:

    > 1. Nie ma ściezki rowerowej
    > 2. Na jezdni NIE obowiązuje ograniczenie prędkości powyżej 60 km/h

    czy wytarczy jeden z wymienionych warunkow czy musza byc spelnione
    obydwa?

    > Białe z przodu czerwone z tyłu. Generalnie ilość i jakość nie jest
    > zdefiniowana ściśle - zależy to od zdrowego rozsądku i chęci przeżycia
    > rowerzysty. Kochani! Was na prawdę kiepsko widać na drodze, a to że Wy
    > widzicie samochód NIGDY nie daje choćby 50% pewności że kierowca Was
    > widzi!!! Mój rower szczególnie z tyłu nocą przypomina choinkę - do tego mam
    > dynamo jako ostatnią deske ratunku (gdyby baterie padły)

    dobre oswietlenie jest rownie oczywiste jak ustepowanie pieszym na
    chodniku, ale co na to przepisy? spotkalem sie ze stwierdzeniem, ze
    lampka tylko z przodu a i to moze byc na diodach, poza tym dochodzi
    jeszcze dzwonek

    --
    careful with this axe Eugene!