  • 1. Data: 2003-02-26 16:30:15
    Temat: kodeks cywilny / "zdalna" umowa
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>

    Witam,

    Mam takie pytanie.. zawierajac umowe (osoba fizyczna z firma)
    "wysylkowo" - nie osobiscie - czy jest jakis paragraf w kodeksie
    cywilnym, ktory mowi ze kazda ze stron powinna w jakis sposob
    upewnic sie, czy druga strona na pewno podaje prawidlowe
    (swoje) dane? Chodzi o to zeby dopelnic wszelkich mozliwych
    staran (w miare mozliwosci oczywiscie) zeby upewnic sie, ze ta
    osoba to na pewno ta, a nie inna podszywajaca sie pod nia.

    WIELKIE dzieki najlepiej za nr artykulu i paragraf! :)))
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl, 609 234 006

  • 2. Data: 2003-02-28 07:53:52
    Temat: Re: kodeks cywilny / "zdalna" umowa
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > staran (w miare mozliwosci oczywiscie) zeby upewnic sie, ze ta
    > osoba to na pewno ta, a nie inna podszywajaca sie pod nia.

    wg. prawa jest mniej wiecej tak:
    nikogo nie interesuje komu sprzedajesz.
    firma moze sprzedawac komu zechce, np. w sklepie klient
    prosi o fakture i daje lipne dane -> masz to gdzies.

    odpowiadasz jednak za to od kogo kupujesz.
    (lewy obieg towarow i uslug, paserstwo).

  • 3. Data: 2003-02-28 09:35:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Feb 2003, Krzysztof Gil wrote:

> [...]
    >+ firma moze sprzedawac komu zechce, np. w sklepie klient
    >+ prosi o fakture i daje lipne dane -> masz to gdzies.

    "Mniej więcej", jak rzekłeś: "niektóre firmy mogą...".
    Mniemam że pisząc jak jest *na ogół* (sklep, sprzedający
    coś na kasę fiskalną i rozliczany ewidncją/KPiR/PK jest dobrym
    przykładem "ogółu") możesz "wpuścić" kogoś kto korzysta
    z różnego rodzaju zwolnień.
    Przykładem zwolnienie z kasy fiskalnej "przy niewielu
    znanych z imienia i nazwiska osobach", również kiedyś
    lekko niespodobałem się komuś (chyba Expertowi), bo czuł
    się szykanowany przez sprzedawcę (wymaganiem podania
    imienia i nazwiska oczywiście) a ja mu zacytowałem
    jakiś przepis dotyczący karty podatkowej i owego
    wymogu...

    A poza tym nie wiem jaki *cel* weryfikacji danych miał
    na uwadze pytający :) (może "żeby mu zapłacili" ?)

    pzdr, Gotfryd
    (z przyczyn różnych prawnie uzasadnionych wymagający
    czasami "danych osobowych". Chwilowo bez kasy fiskalnej,
    dla jasności :))

  • 4. Data: 2003-02-28 22:39:10
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>

    Witam,

    > A poza tym nie wiem jaki *cel* weryfikacji danych miał
    > na uwadze pytający :) (może "żeby mu zapłacili" ?)

    Chodzi o to ze pewna firma oskarza mnie o nie zaplacenie 3 FV
    za uslugi telekomunikacyjne wystawione w '99 / '00 przez nich,
    po otrzymaniu zamowienia droga e-mail (niby odemnie) na ich
    uslugi.

    Zamowienia nie skladalem ja - ktos musial mi zrobic glupi
    "kawal" :) Wiem, ze i tak mam sprawe wygrana bo kazdy
    biegly stwierdzi, ze zamowic w ten sposob mogl kazdy podajac
    falszywe dane, firma nie potwierdzila ich i odrazu zaczela
    wysylac do mnie FV (nie ma zadnej umowy, zadnego podpisu,
    a jedynym dowodem swiadczacym ze to niby ja zamowilem jest
    kartka czystego papieru z wydrukowanymi moimi danymi - niby
    to kopia maila otrzymanego odemnie (nie ma nawet naglowkow..).

    Przygotowalem juz sprzeciw ale szukam jak najwiecej paragrafow
    na swoja obrone, stad to pytanie :)

    Swoja droga uwazam za szczyt, ze po pierwszej "rozprawie" w
    trybie uproszczonym (sad grodzki w chrzanowie) sad na podstawie
    tych SMIESZNYCH pseudo-dowodow nakazal mi zaplacic
    zaleglosci! Przy czym jedna z faktur ulegla przedawnieniu w 2002r,
    jak sprawy jeszcze nie bylo w sadzie... POLSKA!
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl, 609 234 006

  • 5. Data: 2003-03-01 10:15:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Feb 2003, Adam Szendzielorz wrote:
    [...]
> [...]
    >+ zaleglosci! Przy czym jedna z faktur ulegla przedawnieniu w 2002r,
    >+ jak sprawy jeszcze nie bylo w sadzie... POLSKA!

    Swoją drogą - napisz jak się skończyło.
    No i mamy dobry przykład dla wszystkich którzy są przekonani
    że nasz system prawny jest całkiem-całkiem...

    >+ pozdr.

    wzjm, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-03-01 10:43:27
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz wrote:
    > Przy czym jedna z faktur ulegla przedawnieniu w 2002r,
    > jak sprawy jeszcze nie bylo w sadzie... POLSKA!

    Przedawnienie nie jest uwzględniane z urzędu - tylko na zarzut pozwanego.

    KG

  • 7. Data: 2003-03-01 11:26:09
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>

    Witam,

    > Przedawnienie nie jest uwzględniane z urzędu - tylko na zarzut pozwanego.

    Aha, to rozumiem :)
    A pytanie dodatkowe - czy to, ze byly to uslugi telekomunikacyjne
    nie zmienia jakos terminu przedawnienia z 3 lat na wiecej ?
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl, 609 234 006