  • 1. Data: 2002-10-21 10:05:18
    Temat: kobieta w ciąży- kodeks pracy czy i jak chroni
    Od: p...@p...onet.pl

    Witam i mam hipotetyczne pytanie

    Jest pracownik , który zachodzi w ciążę, jest w 4 tygodniu. Jakie ma prawo
    ochronne, że nie zostanie zwolniony przynajmniej do końca ciązy. Wiem, że takie
    prawo istnieje ale nie znam szczegułów. Czy ktoś może mi to wyjaśnić. Wiem, że
    taka kobieta może dostać wypowiedzenie przed upływem 3 miesiąca ciąży i wtedy
    żadne prawo ochronne jej nie obowiązuje. Prosze o informacje.

    pozdrawiam
    Paula

  • 2. Data: 2002-10-21 10:18:42
    Temat: Re: kobieta w ciąży- kodeks pracy czy i jak chroni
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > taka kobieta może dostać wypowiedzenie przed upływem 3 miesiąca ciąży i wtedy
    > żadne prawo ochronne jej nie obowiązuje.
    No niestety wiesz źle
    Prosze o informacje.

    > pozdrawiam
    > Paula
    >
    > --

    Witam,
    poniżej odpowiedni przepis z k.p.
    Art. 177. § 1. Pracodawca nie może wypowiedzieć ani rozwiązać umowy o pracę w
    okresie ciąży, a także w okresie urlopu macierzyńskiego pracownicy, chyba że
    zachodzą przyczyny uzasadniające rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia z jej winy
    i reprezentująca pracownicę zakładowa organizacja związkowa wyraziła zgodę na
    rozwiązanie umowy.
    § 2. Przepisu § 1 nie stosuje się do pracownicy w okresie próbnym, nie
    przekraczającym jednego miesiąca.
    § 3. Umowa o pracę zawarta na czas określony lub na czas wykonania określonej
    pracy albo na okres próbny przekraczający jeden miesiąc, która uległaby
    rozwiązaniu po upływie trzeciego miesiąca ciąży, ulega przedłużeniu do dnia
    porodu.
    § 4. Rozwiązanie przez pracodawcę umowy o pracę za wypowiedzeniem w okresie
    ciąży lub urlopu macierzyńskiego może nastąpić tylko w razie ogłoszenia
    upadłości lub likwidacji pracodawcy. Pracodawca jest obowiązany uzgodnić z
    reprezentującą pracownicę zakładową organizacją związkową termin rozwiązania
    umowy o pracę. W razie niemożności zapewnienia w tym okresie innego
    zatrudnienia, pracownicy przysługują świadczenia określone w odrębnych
    przepisach. Okres pobierania tych świadczeń wlicza się do okresu zatrudnienia,
    od którego zależą uprawnienia pracownicze.
    § 5. (31) Przepisy § 1, 2 i 4 stosuje się odpowiednio także do pracownika-ojca
    wychowującego dziecko w okresie korzystania z urlopu macierzyńskiego.
    to tyle,
    pozdrawiam
    Paweł

  • 3. Data: 2002-10-21 11:37:14
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    ojca
    > wychowującego dziecko w okresie korzystania z urlopu macierzyńskiego.

    dzięki znaczy się, że jest takowa ochrona , dzięki za info

  • 4. Data: 2002-10-21 12:35:19
    Od: "Jerzy Nowok" <b...@w...pl>

    > dzięki znaczy się, że jest takowa ochrona , dzięki za info

    ...i nie tylko to co wyżej.
    //Wykaz Prac Wzbronionych//

    ...zabrania się zatrudniania kobiet w ciąży przy pracach
    w pozycji stojacej lub wymuszonej , łącznie ponad 3 godz.
    na zmianę roboczą.

    myslę że warto o tym pamietać.

  • 5. Data: 2002-10-21 13:45:26
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > ...zabrania się zatrudniania kobiet w ciąży przy pracach
    > w pozycji stojacej lub wymuszonej , łącznie ponad 3 godz.

    Dobrze a jak przepisy mówią o pracy przy komputerze przez 8,5-9h dziennie?

  • 6. Data: 2002-10-22 21:51:52
    Od: "Jerzy Nowok" <b...@w...pl>

    > Dobrze a jak przepisy mówią o pracy przy komputerze przez 8,5-9h
    dziennie?

    Dobrze ... a może by tak trochę pracy włozyć
    i poszukać samej (samemu) ... są wyszukiwarki,
    zaś ukierunkowanie było chyba dokładne.