  • Data: 2006-09-23 09:19:24
    Temat: Re: kilka pytań o weksle
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 22 Sep 2006, m...@g...com wrote:

    > Hmm, a czy deklaracja nie ma służyć tylko do określenia za jakie
    > zobowiązanie ma być weksel zapłatą?.

    Nie widzę przeszkód... z czego by miały wynikać?
    Tu masz przykład sporządzony przez kancelarię, który jasno reguluje
    miejsce zapłaty:
    http://www.ladona.com.pl/dokum/dekl_wek.pdf#search=%
    22deklaracja%20wekslowa%22

    > Jakoś niezupełnie sobie wyobrażam taką deklarację o której mówisz, może
    > jakiś przykład?

    "Uprawniony z weksla uzupełniając weksel, jako miejsce zapłaty
    wskaże wyłącznie jedno z miejsc:
    - własną siedzibę
    - inne miejsca prowadzenia własnej działalnosci w ....
    - siedzibę Wystawcy"

    Jak uregulować sprawę w przypadku jeśli zobowiazany do zapłaty moze być
    "gdziekolwiek" to nie wiem :) - znaczy z objaśnień Liwiusza wynika mi że
    tylko przez domicyl, czyli płacąc bankowi za to że będzie tam, gdzie
    Ty masz zapłacic weksel :)
    Albo znaleźć kogoś innego kto to zrobi (zapłaci "w miejscu").

    pzdr, Gotfryd