  • 21. Data: 2007-11-04 08:48:39
    Temat: Re: [OT] Bezpieczeństwo na drogach [było: Re: kierowcy nie zatrzymuj? się przed przej?ciem dla pieszych]
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "swen" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:Az9Xi.19868$Eq.10006@newsfe3-gui.ntli.net...

    > Masz bardzo duzo racji w tym co mowisz, jednak to kierowca prowadzi kupe
    > zelastwa ktora moze zabic i to on przede wszyskim musi byc tego swiadom i
    > miec to caly czas na uwadze.

    Głupoty prawisz.
    To pieszy w razie czego poniesie konsekwencje wejścia na jezdnię nie dając
    szans na zatrzymanie pojazdu. Troskę o jego życie lub zdrowie chcesz
    przerzucić na kogoś innego niż on sam?? To tacy sami obywatele i powinni
    mieć takie same prawa i obowiązki.

    Gwarantuje wszystkim, że gdyby za rozjechanie pieszego na jezdni dawali
    kierowcom talon na bezpłatne tankowanie przez miesiąc i rozgłosili to w
    prasie i telewizji to radykalnie zmalała by liczba ofiar na polskich
    drogach. Przynajmniej w kategorii "piesi".

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 22. Data: 2007-11-04 08:59:05
    Od: M&C <c...@C...pl>

    Nostradamus pisze:

> [...]
    > prasie i telewizji to radykalnie zmalała by liczba ofiar na polskich
    > drogach. Przynajmniej w kategorii "piesi".

    Potrącenia podczas wymijania na przejściu dla pieszych też się liczą?

    Marzena
    --
    Robótki Marzeny
    http://fanturia.googlepages.com/home

  • 23. Data: 2007-11-04 09:44:13
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "M&C" <c...@C...pl> napisał w wiadomości

    > Potrącenia podczas wymijania na przejściu dla pieszych też się liczą?

    Pisanie na grupie poświęconej prawu do czegoś zobowiązuje .
    Chodzi ci o wymijanie, omijanie czy wyprzedzanie?

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 24. Data: 2007-11-04 10:33:09
    Temat: Re: kierowcy nie zatrzymują się przed przejściem dla pieszych
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 03-11-2007 o 18:55:30 takijeden <t...@g...pl>
    napisał(a):

    > przejście dla pieszych. brak sygnalizacji. czy kierowca pojazdu ma
    > obowiązek
    > zatrzymać przed pasem jeśli na chodniku czeka przechodzień/ grupka
    > przechodniów.

    Nalezy udawac uposledzonego ruchowo ;) W ksiazeczce na kurs prawa jazdy
    pokazywali, ze trzeba umozliwic przejscie takim osobom.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 25. Data: 2007-11-04 18:37:49
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości

    > Nalezy udawac uposledzonego ruchowo ;) W ksiazeczce na kurs prawa jazdy
    > pokazywali, ze trzeba umozliwic przejscie takim osobom.

    Niestety cala Polska....
    By przejsc na przejsciu dla PIESZYCH trzeba udac niepelnosprawnego.... coz,
    w cywilizacji pieszy zawsze ma pierszenstwo bez wzgledu na to czy jest
    uposledzony. Jesli kierowca widzi, ze zbloiza sie ktos do przejscia to
    zwalnia i przepuszcza. W Polsce jak sadze dojdzie to za jakies 50 lat. Tyle
    mniej wiecej Polska jest z tylu do reszty cywilizowanej europy na drogach,
    blizej nam w Polsce do Afganistanu i iraku pod tym wzgledem.

  • 26. Data: 2007-11-04 18:38:24
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > prasie i telewizji to radykalnie zmalała by liczba ofiar na polskich
    > drogach. Przynajmniej w kategorii "piesi".

    Rozumiem, ze takie podejscie istnieje w Polsce, ale co sie dziwic, krraj w
    wiekszosci dziki, biale niedzwiedzie na ulicach... do cywilizacji daleko.
    Moze zaproponowac lepsze rozwiazanie: kazdemu spluwe i kto silniejszy ten
    wygrywa - co ty na to?
    Wiesz jak pusto bedzie na ulicach.... nie bedzie korkow... wypadkow...

  • 27. Data: 2007-11-04 19:45:38
    Od: M&C <c...@C...pl>

    Nostradamus pisze:

    > Pisanie na grupie poświęconej prawu do czegoś zobowiązuje .
    > Chodzi ci o wymijanie, omijanie czy wyprzedzanie?

    Wyprzedzanie to nie było na pewno.

    Marzena

  • 28. Data: 2007-11-05 08:01:59
    Od: AdamS <a...@w...interia.pl>

    swen wrote:

    > PRL-u, mrocznych czasow itp. byly akcjie MO w szkolach by uczniowie nosili
    > odblaski na kurtkach czy tam innych czesciach garderoby. Przynosilo to jakis
    > tam efekt, niestety nowe czasy swietlanej wolnosci zaniechaly ta praktyke
    > szkolen od podstawowek a byc moze dzis juz wiekszosc dzieci i mlodzierzy
    > mialo by swiadomosc "odblasku".

    Nie wiem jak gdzie indziej ale w szkole mojego dziecka regularnie
    przynajmniej raz do roku jest spotkanie z panem/panią policjantem/tką.
    Dziecko po takim spotkaniu dostaje szereg gadżetów związanych z
    bezpieczeństwem na drodze w tym wisiorki odblaskowe, raz nawet dostało
    odblaskową kamizelkę.

    Jak widać świetlana wolność ma się dobrze, tylko niektórzy nie
    potrafią z niej skorzystać.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 29. Data: 2007-11-05 08:14:00
    Od: AdamS <a...@w...interia.pl>

    takijeden wrote:

    Odwrócę treść nagłówka: Piesi nie zatrzymują się przed przejściem dla
    pieszych???

    W moim mieście jest kilka skrzyżowań bez sygnalizacji świetlnej gdzie
    ruch pieszych jest bardzo duży. Nie sposób bez wpychania się
    przejechać pojazdem gdyż piesi niczym stado bawołów brną ślepo przed
    siebie jeden za drugim. Nie raczą się nawet rozejrzeć lewo-prawo-lewo.
    Znam nawet takie skrzyżowanie na którym pomimo sygnalizacji piesi idą
    na czerwonym bez chwili zawahania.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 30. Data: 2007-11-05 09:03:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Nov 2007, witek wrote:

    > Nie. Nie ma tego w polskich przepisach.

    Owo "Nie" dotyczy pytania (całego) czy *tylko* "polskich przepisów"?

    > Pomijam fakt ze jest to niezgodne z konwencją wiedeńską, którą to Polska
    > podpisała.

    Moment.
    Co jest niezgodne, czy Polska w KW zobowiazała się, że *wprowadzi do
    przepisów odrębnym tekstem*, powielającym zapisy konwencji, takie
    same zapisy jak w konwencji, czy "tylko" akceptowała zapisy???
    Bo jak to drugie...
    Przecież umowy m-nar. obowiązują w Polsce *wprost* - są takimi samymi
    źródłami prawa, jak ustawy.
    A chyba żadna ustawa nie *nakazuje* rozjeżdżać pieszych? :)
    No to sprzeczności nie ma. A Konwencja obowiązuje.

    pzdr, Gotfryd