  • 1. Data: 2012-02-17 19:35:50
    Temat: kasa za sprawy
    Od: gierrro <g...@g...pl>

    Muszę coś załatwić w sądzie i patrzę: wniosek taki a taki, tyle i tyle,
    następny tyle i tak razy kilka na sam początek.

    I tak się zastanawiam, jak ktoś nie ma kasy, to co? Nie ma prawa do sądu
    (jakby to dziwnie nie brzmiało)?

  • 2. Data: 2012-02-17 19:37:34
    Temat: Re: kasa za sprawy
    Od: gierrro <g...@g...pl>

    W dniu 2012-02-17 20:35, gierrro pisze:
    > Muszę coś załatwić w sądzie i patrzę: wniosek taki a taki, tyle i tyle,
    > następny tyle i tak razy kilka na sam początek.
    >
    > I tak się zastanawiam, jak ktoś nie ma kasy, to co?

    Coś mi się kojarzy, że analogiczne opłaty w postaci "znaczków
    skarbowych" zostały zniesione, bo niby jakim prawem. A tu co?

  • 3. Data: 2012-02-17 19:44:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/17/2012 1:37 PM, gierrro wrote:

    > Coś mi się kojarzy, że analogiczne opłaty w postaci "znaczków
    > skarbowych" zostały zniesione

    Nie zostały zniesione opłaty tylko znaczki, a dokładniej obowiązek
    opłaty w znaczkach.

  • 4. Data: 2012-02-17 20:03:14
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "gierrro" <g...@g...pl> napisał

    > Ale wracając do tematu. Biedni nie mogą korzystać z sądu w innym
    > charakterze niż oskarżeni?

    W niektórych przypadkach mogą ubiegać się o zwolnienie z kosztów.

  • 5. Data: 2012-02-17 20:06:00
    Od: gierrro <g...@g...pl>

    W dniu 2012-02-17 20:44, witek pisze:
    > On 2/17/2012 1:37 PM, gierrro wrote:

    > Nie zostały zniesione opłaty tylko znaczki, a dokładniej obowiązek
    > opłaty w znaczkach.

    No być może.

    Ale wracając do tematu. Biedni nie mogą korzystać z sądu w innym
    charakterze niż oskarżeni? Bo baba w okienku na bank nie przyjmie
    wniosku do sądu bez kwitka z kasy (tak obstawiam). Mylę się?

  • 6. Data: 2012-02-17 20:18:44
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "gierrro" <g...@g...pl> napisał

    > No ale jak to w niektórych?

    Zwyczajnie: w jednych tak a w innych nie.

    > Jak nie mają na żadne?

    To niektórych spraw nie załatwią.

    > Nie mogą wniosku złożyć?

    Mogą złożyć, ale bez pożądanego skutku.

  • 7. Data: 2012-02-17 20:20:06
    Od: gierrro <g...@g...pl>

    W dniu 2012-02-17 21:03, Alek pisze:
    > Użytkownik "gierrro" <g...@g...pl> napisał

    > W niektórych przypadkach mogą ubiegać się o zwolnienie z kosztów.

    No ale jak to w niektórych? Jak nie mają na żadne? Nie mogą wniosku złożyć?

  • 8. Data: 2012-02-17 20:36:21
    Od: gierrro <g...@g...pl>

    W dniu 2012-02-17 21:18, Alek pisze:

    > Zwyczajnie: w jednych tak a w innych nie.

    > To niektórych spraw nie załatwią.

    > Mogą złożyć, ale bez pożądanego skutku.

    A to zaczyna być ciekawsze niż myślałem.

  • 9. Data: 2012-02-17 20:39:01
    Od: gierrro <g...@g...pl>

    W dniu 2012-02-17 21:18, Alek pisze:

    > Mogą złożyć, ale bez pożądanego skutku.

    Czy to, że za niektóre wnioski pobierana jest opłata a za inne nie (a
    jeszcze w innych można się niby starać o nie płacenie) określa jakaś
    ustawa? No bo chyba nie woźny w sądzie.

  • 10. Data: 2012-02-17 20:53:46
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 17-02-2012 20:35, gierrro pisze:
> [...]
    > następny tyle i tak razy kilka na sam początek.
    >
    > I tak się zastanawiam, jak ktoś nie ma kasy, to co? Nie ma prawa do sądu

    Ustawa o kosztach sądowych w sprawach cywilnych. Pod koniec są przepisy
    określające kiedy można zostać zwolnionym z opłat sądowych.

    --
    .B:artek.